
Οι αρχές της Ινδονησίας απέρριψαν πολλαπλά αιτήματα για έκτακτη ιατρική επέμβαση, προκειμένου να σώσουν τη ζωή ενός Ρώσου ναυτικού 45 ετών στο πλοίο «WL Palekh», εξαιτίας των περιορισμών που έχει θέσει η χώρα λόγω του Covid-19.
Το μέλος του πληρώματος παρουσίασε συμπτώματα εγκεφαλικού επεισοδίου ενώ το πλοίο βρισκόταν σε διεθνή ύδατα 225 χλμ. από το νησί της Σουμάτρα. Παρά τα επανειλημμένα αιτήματα από τον πλοίαρχο του σκάφους, την Ένωση Ναυτικών της Ρωσίας (SUR) και την Ένωση Ναυτικών της Ινδονησίας, οι τοπικές αρχές συνέχισαν να απορρίπτουν τις εκκλήσεις για επείγουσα ιατρική βοήθεια, προτού τελικά σταλεί ένα αστυνομικό σκάφος για να παραλάβει τον ναυτικό στις 21:00 τοπική ώρα της Δευτέρας.
Η Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF) κάλεσε τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας (ILO) και τον IMO να παρέμβουν επειγόντως και να καλέσουν την ινδονησιακή κυβέρνηση να σεβαστεί τις διεθνείς συμβάσεις, παρέχοντας στον ναυτικό άμεση ιατρική βοήθεια.
«Η κυβέρνηση της Ινδονησίας έπρεπε να διευκολύνει αμέσως την απομάκρυνση του ναυτικού και να παράσχει την απαραίτητη ιατρική βοήθεια, που χρειαζόταν απεγνωσμένα. Ελπίζουμε ειλικρινά ότι η υγεία του δεν κινδυνεύει περαιτέρω λόγω της καθυστέρησης», δήλωσε η Jacqueline Smith, συντονίστρια της ITF.
«Οι περιορισμοί λόγω του Covid-19 δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται από τις αρχές ως πρόσχημα για να αρνούνται στους ναυτικούς το δικαίωμα ιατρικής περίθαλψης και θεραπείας ή υποχρεώσεων των χωρών βάσει του διεθνούς δικαίου», ανέφερε η κ. Smith.
Ο πλοίαρχος του «WL Palekh» ζήτησε για πρώτη φορά ιατρική βοήθεια για ένα μέλος του πληρώματος του πλοίου στις 12:30, το Σάββατο 18 Απριλίου, αφού ο ναυτικός είχε εμφανίσει σημάδια εγκεφαλικού επεισοδίου την προηγούμενη ημέρα. Παρόλο που αυτό επιβεβαιώθηκε από γιατρό της Global Voyager Assistance, οι ινδονησιακές αρχές αρνήθηκαν για δεύτερη φορά την έκκληση από τον πλοίαρχο για άδεια παροχής ιατρικής εκκένωσης λόγω των περιορισμών του Covid-19.
Η ILO και ο ΙΜΟ παρενέβησαν και ήρθαν σε επαφή με τις αρμόδιες ινδονησιακές αρχές, και η απομάκρυνση του ναυτικού έγινε τελικά το βράδυ της Δευτέρας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ