
Οι αρχές της Ινδονησίας απέρριψαν πολλαπλά αιτήματα για έκτακτη ιατρική επέμβαση, προκειμένου να σώσουν τη ζωή ενός Ρώσου ναυτικού 45 ετών στο πλοίο «WL Palekh», εξαιτίας των περιορισμών που έχει θέσει η χώρα λόγω του Covid-19.
Το μέλος του πληρώματος παρουσίασε συμπτώματα εγκεφαλικού επεισοδίου ενώ το πλοίο βρισκόταν σε διεθνή ύδατα 225 χλμ. από το νησί της Σουμάτρα. Παρά τα επανειλημμένα αιτήματα από τον πλοίαρχο του σκάφους, την Ένωση Ναυτικών της Ρωσίας (SUR) και την Ένωση Ναυτικών της Ινδονησίας, οι τοπικές αρχές συνέχισαν να απορρίπτουν τις εκκλήσεις για επείγουσα ιατρική βοήθεια, προτού τελικά σταλεί ένα αστυνομικό σκάφος για να παραλάβει τον ναυτικό στις 21:00 τοπική ώρα της Δευτέρας.
Η Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF) κάλεσε τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας (ILO) και τον IMO να παρέμβουν επειγόντως και να καλέσουν την ινδονησιακή κυβέρνηση να σεβαστεί τις διεθνείς συμβάσεις, παρέχοντας στον ναυτικό άμεση ιατρική βοήθεια.
«Η κυβέρνηση της Ινδονησίας έπρεπε να διευκολύνει αμέσως την απομάκρυνση του ναυτικού και να παράσχει την απαραίτητη ιατρική βοήθεια, που χρειαζόταν απεγνωσμένα. Ελπίζουμε ειλικρινά ότι η υγεία του δεν κινδυνεύει περαιτέρω λόγω της καθυστέρησης», δήλωσε η Jacqueline Smith, συντονίστρια της ITF.
«Οι περιορισμοί λόγω του Covid-19 δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται από τις αρχές ως πρόσχημα για να αρνούνται στους ναυτικούς το δικαίωμα ιατρικής περίθαλψης και θεραπείας ή υποχρεώσεων των χωρών βάσει του διεθνούς δικαίου», ανέφερε η κ. Smith.
Ο πλοίαρχος του «WL Palekh» ζήτησε για πρώτη φορά ιατρική βοήθεια για ένα μέλος του πληρώματος του πλοίου στις 12:30, το Σάββατο 18 Απριλίου, αφού ο ναυτικός είχε εμφανίσει σημάδια εγκεφαλικού επεισοδίου την προηγούμενη ημέρα. Παρόλο που αυτό επιβεβαιώθηκε από γιατρό της Global Voyager Assistance, οι ινδονησιακές αρχές αρνήθηκαν για δεύτερη φορά την έκκληση από τον πλοίαρχο για άδεια παροχής ιατρικής εκκένωσης λόγω των περιορισμών του Covid-19.
Η ILO και ο ΙΜΟ παρενέβησαν και ήρθαν σε επαφή με τις αρμόδιες ινδονησιακές αρχές, και η απομάκρυνση του ναυτικού έγινε τελικά το βράδυ της Δευτέρας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η λειψυδρία έχει επανέλθει δυναμικά στο προσκήνιο, καθώς οι μειωμένες βροχοπτώσεις και οι υψηλές θερμοκρασίες των τελευταίων ετών επηρεάζουν όλο και περισσότερο τα υδατικά…

Σε κατάσταση ακυβερνησίας βρίσκεται δεξαμενόπλοιο με σημαία Λιβερίας και 28μελές πλήρωμα, στη θαλάσσια περιοχή 12,7 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά της Σκύρου, λόγω απώλειας ηλεκτρικής ενέργειας…

Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ