
Οι εισαγωγές πετρελαίου της Κίνας αυξήθηκαν κατά 4,5% τον περασμένο Μάρτιο σε σχέση με τον ίδιο μήνα το 2019, καθώς τα εγχώρια διυλιστήρια έσπευσαν να αποθηκεύσουν μεγάλες ποσότητες μαύρου χρυσού προκειμένου να εκμεταλλευτούν τις χαμηλές τιμές.
Πιο συγκεκριμένα, ο μεγαλύτερος εισαγωγέας αργού πετρελαίου του κόσμου εισήγαγε τον Μάρτιο 41,1 εκατ. τόνους πετρελαίου, αριθμός που αντιστοιχεί σε 9,68 εκατ. βαρέλια/ημέρα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του General Administration of Customs.
Οι εισαγωγές του Μαρτίου κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με τον μέσο όρο εισαγωγών των 10,47 εκατ. βαρελιών/ημέρα για το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου, δεδομένου ότι οι απαγορεύσεις στις μετακινήσεις λόγω πανδημίας ήταν αρκετά αυστηρότερες τον Μάρτιο. Αναφορικά με τις κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου το α΄ τρίμηνο, αυτές σημείωσαν άνοδο 5% συγκριτικά με το α΄ τρίμηνο του 2019, στους 127,19 εκατ. τόνους ή 10,2 εκατ. βαρέλια/ημέρα.
Δημοσίευμα του Reuters αναφέρει ότι, παρά τη γενικότερη αβεβαιότητα που δημιουργεί ο Covid-19, πολλά ανεξάρτητα διυλιστήρια της Κίνας, γνωστά και ως «teapots», άρχισαν να αυξάνουν σταδιακά την παραγωγή τους από τον Μάρτιο, καθώς ο πόλεμος τιμών μεταξύ Σαουδικής Αραβίας και Ρωσίας είχε ως απόρροια την αύξηση για τα περιθώρια κέρδους τους.
Η εγχώρια ζήτηση για πετρέλαιο έχει αρχίσει σταδιακά να αυξάνεται, καθώς στην Κίνα η οικονομική δραστηριότητα επιστρέφει αργά αλλά σταθερά. Αναλυτές ωστόσο θεωρούν ότι φέτος δύσκολα θα αποφευχθεί μια καθίζηση της κινεζικής ζήτησης της τάξεως του 19,1%, η οποία αποτελεί και τη μεγαλύτερη από το 2004.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ