
Το παγκόσμιο εμπόριο αναμένεται να σημειώσει πτώση έως και ένα τρίτο το 2020 σε σχέση με το 2019 λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, δήλωσε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου την Τετάρτη, προειδοποιώντας ότι οι αριθμοί θα είναι «άσχημοι» (ugly).
«Το παγκόσμιο εμπόριο αναμένεται να μειωθεί κατά 13% έως 32% το 2020, καθώς η πανδημία Covid-19 διαταράσσει την οικονομική δραστηριότητα και τη ζωή σε όλο τον κόσμο», ανέφερε ο ΠΟΕ σε δήλωση που δόθηκε στη δημοσιότητα και μεταδίδει το γαλλικό πρακτορείο ειδήσεων. Υπήρξε ένα ευρύ φάσμα δυνατοτήτων για το πώς το εμπόριο θα μπορούσε να πληγεί από την «πρωτοφανή» κρίση της υγείας, πρόσθεσε.
Ο επικεφαλής του ΠΟΕ, Ρομπέρτο Αζεβέντο, προειδοποίησε πως η ύφεση «ίσως να είναι η βαθύτερη οικονομική ύφεση όλων των εποχών».
Στην ετήσια πρόβλεψή του, ο ΠΟΕ –στον οποίο συμμετέχουν 164 χώρες– επεσήμανε ότι το εμπόριο είχε ήδη επιβραδυνθεί το 2019, πριν από την εμφάνιση του νέου κορονοϊού.
Το παγκόσμιο εμπόριο, το οποίο ήδη πλήττεται από τις εμπορικές εντάσεις και τις αβεβαιότητες γύρω από το Brexit, αναμένεται να καταγράψει «πτώση που θα κυμαίνεται σε διψήφιο αριθμό σε όλες σχεδόν τις περιοχές φέτος», σύμφωνα με τη σχετική δήλωση του ΠΟΕ.
«Αυτή η κρίση είναι πρωτίστως μια κρίση για την υγεία, που έχει αναγκάσει τις κυβερνήσεις να λάβουν πρωτοφανή μέτρα για την προστασία της ζωής των ανθρώπων», ανέφερε χαρακτηριστικά ο γενικός διευθυντής του ΠΟΕ και συνέχισε λέγοντας ότι «η αναπόφευκτη κάμψη του εμπορίου και της παραγωγής θα έχει οδυνηρές συνέπειες για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις, πέραν του ανθρώπινου πόνου που προκαλείται από την ίδια την ασθένεια».
Πριν από την τρέχουσα κρίση, οι εμπορικές εντάσεις, η αβεβαιότητα και η επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης επιβάρυναν το παγκόσμιο εμπόριο εμπορευμάτων, το οποίο σημείωσε μικρή πτώση 0,1% το 2019, αφού αυξήθηκε κατά 2,9% το προηγούμενο έτος.
Η αξία δολαρίου των παγκόσμιων εξαγωγών εμπορευμάτων μειώθηκε κατά 3%, στα $18,89 τρισ., σύμφωνα με τον ΠΟΕ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ