
Το παγκόσμιο εμπόριο αναμένεται να σημειώσει πτώση έως και ένα τρίτο το 2020 σε σχέση με το 2019 λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, δήλωσε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου την Τετάρτη, προειδοποιώντας ότι οι αριθμοί θα είναι «άσχημοι» (ugly).
«Το παγκόσμιο εμπόριο αναμένεται να μειωθεί κατά 13% έως 32% το 2020, καθώς η πανδημία Covid-19 διαταράσσει την οικονομική δραστηριότητα και τη ζωή σε όλο τον κόσμο», ανέφερε ο ΠΟΕ σε δήλωση που δόθηκε στη δημοσιότητα και μεταδίδει το γαλλικό πρακτορείο ειδήσεων. Υπήρξε ένα ευρύ φάσμα δυνατοτήτων για το πώς το εμπόριο θα μπορούσε να πληγεί από την «πρωτοφανή» κρίση της υγείας, πρόσθεσε.
Ο επικεφαλής του ΠΟΕ, Ρομπέρτο Αζεβέντο, προειδοποίησε πως η ύφεση «ίσως να είναι η βαθύτερη οικονομική ύφεση όλων των εποχών».
Στην ετήσια πρόβλεψή του, ο ΠΟΕ –στον οποίο συμμετέχουν 164 χώρες– επεσήμανε ότι το εμπόριο είχε ήδη επιβραδυνθεί το 2019, πριν από την εμφάνιση του νέου κορονοϊού.
Το παγκόσμιο εμπόριο, το οποίο ήδη πλήττεται από τις εμπορικές εντάσεις και τις αβεβαιότητες γύρω από το Brexit, αναμένεται να καταγράψει «πτώση που θα κυμαίνεται σε διψήφιο αριθμό σε όλες σχεδόν τις περιοχές φέτος», σύμφωνα με τη σχετική δήλωση του ΠΟΕ.
«Αυτή η κρίση είναι πρωτίστως μια κρίση για την υγεία, που έχει αναγκάσει τις κυβερνήσεις να λάβουν πρωτοφανή μέτρα για την προστασία της ζωής των ανθρώπων», ανέφερε χαρακτηριστικά ο γενικός διευθυντής του ΠΟΕ και συνέχισε λέγοντας ότι «η αναπόφευκτη κάμψη του εμπορίου και της παραγωγής θα έχει οδυνηρές συνέπειες για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις, πέραν του ανθρώπινου πόνου που προκαλείται από την ίδια την ασθένεια».
Πριν από την τρέχουσα κρίση, οι εμπορικές εντάσεις, η αβεβαιότητα και η επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης επιβάρυναν το παγκόσμιο εμπόριο εμπορευμάτων, το οποίο σημείωσε μικρή πτώση 0,1% το 2019, αφού αυξήθηκε κατά 2,9% το προηγούμενο έτος.
Η αξία δολαρίου των παγκόσμιων εξαγωγών εμπορευμάτων μειώθηκε κατά 3%, στα $18,89 τρισ., σύμφωνα με τον ΠΟΕ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση και η στροφή της ναυτιλίας προς εναλλακτικές μορφές καυσίμων και πρόωσης δεν αποτελεί πλέον μια μελλοντική προοπτική, αλλά ένα επιτακτικό ζήτημα…
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια σχεδόν 200 ναυτικών και περισσότερων από 15 πλοίων, που είχαν εγκλωβιστεί για αρκετές εβδομάδες στα ανοικτά του λιμένα Ρας…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Με νωχελικούς ρυθμούς συνεχίζει να κινείται η spot ναυλαγορά των LNG carriers, τα οποία βρίσκονται σε αναζήτηση πυξίδας. Ωστόσο, την εβδομάδα με πέρας την…
Επίσημη επίσκεψη στην Τήνο πραγματοποίησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στο πλαίσιο της οποίας ανακοίνωσε τη δημοπράτηση ενός έργου ύψους 2,5…
Ένας δύτης έχασε τη ζωή του σήμερα, κατά τις προκαταρκτικές εργασίες για την ανέλκυση του γιοτ του Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς, το οποίο βυθίστηκε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ