
Αύξηση 7,8% σημείωσε τον Φεβρουάριο εφέτος το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας, καθώς η αξία των ελληνικών εξαγωγών είχε αρνητικό πρόσημο, ενώ αυτή των εισαγωγών παρουσίασε- έστω και μικρή- άνοδο.
Ειδικότερα, από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις εμπορευματικές συναλλαγές προκύπτουν τα εξής:
Η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 4.322,4 εκατ. ευρώ τον Φεβρουάριο 2020 έναντι 4.256,7 εκατ. ευρώ τον ίδιο μήνα του 2019, παρουσιάζοντας αύξηση 1,5% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 42,3 εκατ. ευρώ ή 1,3%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 36,6 εκατ. ευρώ ή 1,1%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 2.635,2 εκατ. ευρώ έναντι 2.690,9 εκατ. ευρώ τον Φεβρουάριο 2019, παρουσιάζοντας μείωση 2,1% (χωρίς τα πετρελαιοειδή, καθώς και χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασαν την ίδια ποσοστιαία αύξηση 8,6%, που αναλογεί σε 159,4 και 159,1 εκατ. ευρώ αντίστοιχα).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 1.687,2 εκατ. ευρώ έναντι 1.565,8 εκατ. ευρώ τον Φεβρουάριο 2019, παρουσιάζοντας αύξηση 7,8% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 117,1 εκατ. ευρώ ή 8,2%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε μείωση κατά 122,5 εκατ. ευρώ ή 8,5%).
Το α’ δίμηνο εφέτος, η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 9.069,3 εκατ. ευρώ έναντι 8.878,5 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2019, παρουσιάζοντας αύξηση 2,1% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 211,5 εκατ. ευρώ ή 3,2%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 272,0 εκατ. ευρώ ή 4,2%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 5.474,4 εκατ. ευρώ έναντι 5.198,2 εκατ. ευρώ το α’ δίμηνο του 2019, παρουσιάζοντας αύξηση 5,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή, καθώς και χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασαν την ίδια ποσοστιαία αύξηση 9,5%, που αναλογεί σε 349,6 και 347,7 εκατ. ευρώ αντίστοιχα).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 3.594,9 εκατ. ευρώ έναντι 3.680,3 εκατ. ευρώ το α’ δίμηνο του 2019, παρουσιάζοντας μείωση 2,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 138,1 εκατ. ευρώ ή 4,8%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε μείωση κατά 75,7 εκατ. ευρώ ή 2,7%).
Πηγή-φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ