
Αύξηση 7,8% σημείωσε τον Φεβρουάριο εφέτος το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας, καθώς η αξία των ελληνικών εξαγωγών είχε αρνητικό πρόσημο, ενώ αυτή των εισαγωγών παρουσίασε- έστω και μικρή- άνοδο.
Ειδικότερα, από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις εμπορευματικές συναλλαγές προκύπτουν τα εξής:
Η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 4.322,4 εκατ. ευρώ τον Φεβρουάριο 2020 έναντι 4.256,7 εκατ. ευρώ τον ίδιο μήνα του 2019, παρουσιάζοντας αύξηση 1,5% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 42,3 εκατ. ευρώ ή 1,3%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 36,6 εκατ. ευρώ ή 1,1%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 2.635,2 εκατ. ευρώ έναντι 2.690,9 εκατ. ευρώ τον Φεβρουάριο 2019, παρουσιάζοντας μείωση 2,1% (χωρίς τα πετρελαιοειδή, καθώς και χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασαν την ίδια ποσοστιαία αύξηση 8,6%, που αναλογεί σε 159,4 και 159,1 εκατ. ευρώ αντίστοιχα).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 1.687,2 εκατ. ευρώ έναντι 1.565,8 εκατ. ευρώ τον Φεβρουάριο 2019, παρουσιάζοντας αύξηση 7,8% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 117,1 εκατ. ευρώ ή 8,2%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε μείωση κατά 122,5 εκατ. ευρώ ή 8,5%).
Το α’ δίμηνο εφέτος, η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 9.069,3 εκατ. ευρώ έναντι 8.878,5 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2019, παρουσιάζοντας αύξηση 2,1% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 211,5 εκατ. ευρώ ή 3,2%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 272,0 εκατ. ευρώ ή 4,2%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 5.474,4 εκατ. ευρώ έναντι 5.198,2 εκατ. ευρώ το α’ δίμηνο του 2019, παρουσιάζοντας αύξηση 5,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή, καθώς και χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασαν την ίδια ποσοστιαία αύξηση 9,5%, που αναλογεί σε 349,6 και 347,7 εκατ. ευρώ αντίστοιχα).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 3.594,9 εκατ. ευρώ έναντι 3.680,3 εκατ. ευρώ το α’ δίμηνο του 2019, παρουσιάζοντας μείωση 2,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε μείωση κατά 138,1 εκατ. ευρώ ή 4,8%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε μείωση κατά 75,7 εκατ. ευρώ ή 2,7%).
Πηγή-φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ