
Η άνευ προηγουμένου πανδημία του Covid-19 έχει προκαλέσει μεγάλο πλήγμα στην αεροπορική βιομηχανία. Ήδη πολλοί αερομεταφορείς έχουν προχωρήσει σε δραστικές μειώσεις του πτητικού τους έργου, καθηλώνοντας τα περισσότερα επιβατικά αεροσκάφη.
Παρ’ όλα αυτά, η ζήτηση για cargo πτήσεις φαίνεται να μεγαλώνει, καθώς αυξάνονται οι ανάγκες για προμήθειες, κυρίως για ιατρικό εξοπλισμό και φάρμακα, ιδιαίτερα στις χώρες της Ευρώπης, που αποτελεί πλέον το επίκεντρο της πανδημίας, μετρώντας και τους περισσότερους νεκρούς. Αυτή η κατάσταση έχει οδηγήσει πολλές αεροπορικές εταιρείες πλέον να χρησιμοποιούν τα επιβατικά τους αεροσκάφη αποκλειστικά για τη μεταφορά προμηθειών.
Παράλληλα, οι υπηρεσίες πολιτικής αεροπορίας φαίνεται πως προχωρούν σε διευκολύνσεις για τις αεροπορικές εταιρείες cargo και τα πληρώματά τους, προκειμένου να διευκολύνουν το έργο τους. Πρόκειται για χαλάρωση των κανονισμών λειτουργίας και των υποχρεώσεων που έχουν οι εταιρείες, με μοναδική εξαίρεση τους κανόνες που αφορούν την ασφάλεια. Το αεροδρόμιο του Άμστερνταμ προχώρησε σε αποδέσμευση των χρονοθυρίδων του που ήταν διαθέσιμες μόνο για επιβατικές πτήσεις και τις κατέστησε διαθέσιμες και για εμπορικές πτήσεις.
Σε ανακοίνωσή της η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) ξεχώρισε την προσπάθεια που καταβάλλουν o Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) και οι υπηρεσίες πολιτικής αεροπορίας της Κίνας, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, του Ηνωμένου Βασιλείου και του Μεξικού για τη λήψη μέτρων προς παροχή ευελιξίας στους αερομεταφορείς.
Να σημειωθεί ότι, αν και οι περισσότερες χώρες έχουν επιβάλει περιορισμούς ή έχουν διακόψει τις αεροπορικές συνδέσεις με άλλα κράτη, οι εμπορικές πτήσεις αποτελούν εξαίρεση.
Φωτό: Legan Koula/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ