
Η άνευ προηγουμένου πανδημία του Covid-19 έχει προκαλέσει μεγάλο πλήγμα στην αεροπορική βιομηχανία. Ήδη πολλοί αερομεταφορείς έχουν προχωρήσει σε δραστικές μειώσεις του πτητικού τους έργου, καθηλώνοντας τα περισσότερα επιβατικά αεροσκάφη.
Παρ’ όλα αυτά, η ζήτηση για cargo πτήσεις φαίνεται να μεγαλώνει, καθώς αυξάνονται οι ανάγκες για προμήθειες, κυρίως για ιατρικό εξοπλισμό και φάρμακα, ιδιαίτερα στις χώρες της Ευρώπης, που αποτελεί πλέον το επίκεντρο της πανδημίας, μετρώντας και τους περισσότερους νεκρούς. Αυτή η κατάσταση έχει οδηγήσει πολλές αεροπορικές εταιρείες πλέον να χρησιμοποιούν τα επιβατικά τους αεροσκάφη αποκλειστικά για τη μεταφορά προμηθειών.
Παράλληλα, οι υπηρεσίες πολιτικής αεροπορίας φαίνεται πως προχωρούν σε διευκολύνσεις για τις αεροπορικές εταιρείες cargo και τα πληρώματά τους, προκειμένου να διευκολύνουν το έργο τους. Πρόκειται για χαλάρωση των κανονισμών λειτουργίας και των υποχρεώσεων που έχουν οι εταιρείες, με μοναδική εξαίρεση τους κανόνες που αφορούν την ασφάλεια. Το αεροδρόμιο του Άμστερνταμ προχώρησε σε αποδέσμευση των χρονοθυρίδων του που ήταν διαθέσιμες μόνο για επιβατικές πτήσεις και τις κατέστησε διαθέσιμες και για εμπορικές πτήσεις.
Σε ανακοίνωσή της η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) ξεχώρισε την προσπάθεια που καταβάλλουν o Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) και οι υπηρεσίες πολιτικής αεροπορίας της Κίνας, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, του Ηνωμένου Βασιλείου και του Μεξικού για τη λήψη μέτρων προς παροχή ευελιξίας στους αερομεταφορείς.
Να σημειωθεί ότι, αν και οι περισσότερες χώρες έχουν επιβάλει περιορισμούς ή έχουν διακόψει τις αεροπορικές συνδέσεις με άλλα κράτη, οι εμπορικές πτήσεις αποτελούν εξαίρεση.
Φωτό: Legan Koula/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ