
Μεγαλύτερες αναμένεται να είναι για το διεθνές εμπόριο οι συνέπειες του κορονοϊού απ’ ό,τι οι αντίστοιχες των εμπορικών διενέξεων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, σημειώνει σε έρευνά της η εταιρεία παροχής ασφαλιστικών συμβουλών Allianz SE.
«Εκτιμούμε ότι το εμπόριο αγαθών και υπηρεσιών θα σημειώσει τριμηνιαίες οικονομικές απώλειες περί τα $320 δισ. […] Ο αριθμός αυτός ισούται με τις απώλειες που κατέγραψε το διεθνές εμπόριο καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019 λόγω του εμπορικού πολέμου ΗΠΑ-Κίνας», τονίζει ο Ludovic Subran, επικεφαλής οικονομολόγος της Allianz, ο οποίος ηγήθηκε της έρευνας σε συνεργασία με άλλους δύο συναδέλφους του.
Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις, ο όγκος του παγκόσμιου εμπορίου θα υποχωρήσει 2,5% κατά το α΄ τρίμηνο και 1% το β΄ τρίμηνο. Αν οι αριθμοί αυτοί επιβεβαιωθούν, θα πρόκειται για την πρώτη σημαντική ύφεση μετά από χρόνια σταθερής ανάπτυξης του διεθνούς εμπορίου.
Ιδιαίτερα για το εμπόριο αγαθών, η ομάδα της Allianz εκτιμά ότι η επιστροφή στην κανονικότητα ενδεχομένως να πραγματοποιηθεί κατά το τέλος του β΄ τριμήνου. «Οι απώλειες στις εξαγωγές αναμένεται να ανέλθουν σε $161 δις, καθώς ο Covid-19 θα προκαλέσει στρεβλώσεις στη ζήτηση της Κίνας και της Ευρώπης», τονίζει ο κ. Subran.
Αναφορικά με τον κλάδο των υπηρεσιών, η Allianz εκτιμά ότι ο τουρισμός από και προς την Ιταλία, αλλά και άλλα μέρη της Ευρώπης και την Κίνα, θα μειωθεί αισθητά, όπως αντίστοιχα βάναυσα θα χτυπηθεί και ο κλάδος των μεταφορών.
Αναμφίβολα, και η ναυτιλιακή βιομηχανία θα επηρεαστεί σημαντικά, καθώς το τελευταίο διάστημα οι πλόες containerships από και προς την Κίνα έχουν μειωθεί κατά 49%. «Η εκτιμώμενη μείωση της διακίνησης φορτίων διά θαλάσσης κατά 20-25% θα επιδράσει αρνητικά και στη λιμενική βιομηχανία», παρατηρεί η ερευνητική ομάδα.
Μπορείτε να διαβάσετε όλη την έρευνα εδώ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ