
Μεγαλύτερες αναμένεται να είναι για το διεθνές εμπόριο οι συνέπειες του κορονοϊού απ’ ό,τι οι αντίστοιχες των εμπορικών διενέξεων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, σημειώνει σε έρευνά της η εταιρεία παροχής ασφαλιστικών συμβουλών Allianz SE.
«Εκτιμούμε ότι το εμπόριο αγαθών και υπηρεσιών θα σημειώσει τριμηνιαίες οικονομικές απώλειες περί τα $320 δισ. […] Ο αριθμός αυτός ισούται με τις απώλειες που κατέγραψε το διεθνές εμπόριο καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019 λόγω του εμπορικού πολέμου ΗΠΑ-Κίνας», τονίζει ο Ludovic Subran, επικεφαλής οικονομολόγος της Allianz, ο οποίος ηγήθηκε της έρευνας σε συνεργασία με άλλους δύο συναδέλφους του.
Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις, ο όγκος του παγκόσμιου εμπορίου θα υποχωρήσει 2,5% κατά το α΄ τρίμηνο και 1% το β΄ τρίμηνο. Αν οι αριθμοί αυτοί επιβεβαιωθούν, θα πρόκειται για την πρώτη σημαντική ύφεση μετά από χρόνια σταθερής ανάπτυξης του διεθνούς εμπορίου.
Ιδιαίτερα για το εμπόριο αγαθών, η ομάδα της Allianz εκτιμά ότι η επιστροφή στην κανονικότητα ενδεχομένως να πραγματοποιηθεί κατά το τέλος του β΄ τριμήνου. «Οι απώλειες στις εξαγωγές αναμένεται να ανέλθουν σε $161 δις, καθώς ο Covid-19 θα προκαλέσει στρεβλώσεις στη ζήτηση της Κίνας και της Ευρώπης», τονίζει ο κ. Subran.
Αναφορικά με τον κλάδο των υπηρεσιών, η Allianz εκτιμά ότι ο τουρισμός από και προς την Ιταλία, αλλά και άλλα μέρη της Ευρώπης και την Κίνα, θα μειωθεί αισθητά, όπως αντίστοιχα βάναυσα θα χτυπηθεί και ο κλάδος των μεταφορών.
Αναμφίβολα, και η ναυτιλιακή βιομηχανία θα επηρεαστεί σημαντικά, καθώς το τελευταίο διάστημα οι πλόες containerships από και προς την Κίνα έχουν μειωθεί κατά 49%. «Η εκτιμώμενη μείωση της διακίνησης φορτίων διά θαλάσσης κατά 20-25% θα επιδράσει αρνητικά και στη λιμενική βιομηχανία», παρατηρεί η ερευνητική ομάδα.
Μπορείτε να διαβάσετε όλη την έρευνα εδώ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ