
Η πανδημία του κορονοϊού είναι απίθανο να οδηγήσει σε ναυάγιο τον στόχο της 1ης Ιουλίου για την υλοποίηση της συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου σε όλη την Αφρική, ακόμα και αν οι συναντήσεις για τις συζητήσεις επί των λεπτομερειών ακυρώνονται, σύμφωνα με άρθρο του πρακτορείου Bloomberg.
Οι διασυνοριακές ταξιδιωτικές απαγορεύσεις από ορισμένες αφρικανικές κυβερνήσεις, καθώς επίσης και οι περιορισμοί που επέβαλαν οι επιχειρήσεις στο προσωπικό τους, οδήγησαν στην ακύρωση των διασκέψεων. Το φόρουμ των CEO των μεγάλων επιχειρήσεων της Αφρικής, το οποίο είχε προγραμματιστεί να διεξαχθεί στο Αμπιτζάν της Ακτής Ελεφαντοστού, αναβλήθηκε λόγω της πανδημίας του ιού.
«Δεν πιστεύω ότι κανείς θα είχε προβλέψει ότι ο ιός θα επηρέαζε τόσο πολύ ολόκληρη την παγκόσμια οικονομία», δήλωσε ο Wamkele Mene, γενικός γραμματέας της ένωσης ελεύθερου εμπορίου των αφρικανικών χωρών (African Continental Free Trade Area).
Ο κορονοϊός «είναι ένα μεγάλο ζήτημα, που πρέπει να ληφθεί υπόψη», δήλωσε ο Νοτιοαφρικανός αξιωματούχος και συνέχισε λέγοντας χαρακτηριστικά: «Νομίζω ότι θα πρέπει να βρούμε έναν τρόπο. Θα πρέπει να βρούμε έναν τρόπο».
Ο κ. Mene έχει επωμιστεί το τεράστιο καθήκον να συμφωνήσουν 54 αφρικανικές χώρες σε θέματα εμπορίου, καθώς επίσης και την εφαρμογή συμφωνίας για τη θέσπιση μηχανισμού επίλυσης διμερών διαφορών.
Αν δεν είχε ξεσπάσει η πανδημία του κορονοϊού και οι επακόλουθοι ταξιδιωτικοί περιορισμοί, οι συζητήσεις σχετικά με τις εμπορικές συμφωνίες ενδέχεται να είχαν προχωρήσει περισσότερο και θα μπορούσαν να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τον Μάιο, καθώς οι σχετικοί κανονισμοί είναι κατά 90% έτοιμοι. Οι συζητήσεις συνεχίζονται για την επίτευξη συμφωνιών για τα αυτοκίνητα, τη ζάχαρη και το βαμβάκι.
Από νομικής πλευράς, η συμφωνία είναι ήδη σε ισχύ, αλλά η προθεσμία της 1ης Ιουλίου για την έναρξη του ελεύθερου εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών σύμφωνα με τους νέους δασμολογικούς κανόνες πρέπει να επικυρωθεί πριν από τη διάσκεψη κορυφής του Μαΐου, ως μέρος της πρώτης φάσης της διαδικασίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ