
Η πανδημία του κορονοϊού είναι απίθανο να οδηγήσει σε ναυάγιο τον στόχο της 1ης Ιουλίου για την υλοποίηση της συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου σε όλη την Αφρική, ακόμα και αν οι συναντήσεις για τις συζητήσεις επί των λεπτομερειών ακυρώνονται, σύμφωνα με άρθρο του πρακτορείου Bloomberg.
Οι διασυνοριακές ταξιδιωτικές απαγορεύσεις από ορισμένες αφρικανικές κυβερνήσεις, καθώς επίσης και οι περιορισμοί που επέβαλαν οι επιχειρήσεις στο προσωπικό τους, οδήγησαν στην ακύρωση των διασκέψεων. Το φόρουμ των CEO των μεγάλων επιχειρήσεων της Αφρικής, το οποίο είχε προγραμματιστεί να διεξαχθεί στο Αμπιτζάν της Ακτής Ελεφαντοστού, αναβλήθηκε λόγω της πανδημίας του ιού.
«Δεν πιστεύω ότι κανείς θα είχε προβλέψει ότι ο ιός θα επηρέαζε τόσο πολύ ολόκληρη την παγκόσμια οικονομία», δήλωσε ο Wamkele Mene, γενικός γραμματέας της ένωσης ελεύθερου εμπορίου των αφρικανικών χωρών (African Continental Free Trade Area).
Ο κορονοϊός «είναι ένα μεγάλο ζήτημα, που πρέπει να ληφθεί υπόψη», δήλωσε ο Νοτιοαφρικανός αξιωματούχος και συνέχισε λέγοντας χαρακτηριστικά: «Νομίζω ότι θα πρέπει να βρούμε έναν τρόπο. Θα πρέπει να βρούμε έναν τρόπο».
Ο κ. Mene έχει επωμιστεί το τεράστιο καθήκον να συμφωνήσουν 54 αφρικανικές χώρες σε θέματα εμπορίου, καθώς επίσης και την εφαρμογή συμφωνίας για τη θέσπιση μηχανισμού επίλυσης διμερών διαφορών.
Αν δεν είχε ξεσπάσει η πανδημία του κορονοϊού και οι επακόλουθοι ταξιδιωτικοί περιορισμοί, οι συζητήσεις σχετικά με τις εμπορικές συμφωνίες ενδέχεται να είχαν προχωρήσει περισσότερο και θα μπορούσαν να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τον Μάιο, καθώς οι σχετικοί κανονισμοί είναι κατά 90% έτοιμοι. Οι συζητήσεις συνεχίζονται για την επίτευξη συμφωνιών για τα αυτοκίνητα, τη ζάχαρη και το βαμβάκι.
Από νομικής πλευράς, η συμφωνία είναι ήδη σε ισχύ, αλλά η προθεσμία της 1ης Ιουλίου για την έναρξη του ελεύθερου εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών σύμφωνα με τους νέους δασμολογικούς κανόνες πρέπει να επικυρωθεί πριν από τη διάσκεψη κορυφής του Μαΐου, ως μέρος της πρώτης φάσης της διαδικασίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ