
Εξαιρετικά μεγάλο είναι, απ’ ό,τι φαίνεται, το πλήγμα για την αεροπορική εταιρεία Lufthansa από την επιδημία του Covid-19. Ο νέος κορονοϊός έχει πλήξει γενικότερα την αεροπορική βιομηχανία, καθώς η ζήτηση βρίσκεται στο ναδίρ.
Η γερμανική αεροπορική εταιρεία, μία από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη, έχει ήδη προβεί σε ακυρώσεις περισσότερων των 7.000 πτήσεων μέχρι τα τέλη Μαρτίου. Επιπλέον, πρόσφατα ανακοίνωσε τη μείωση της χωρητικότητάς της κατά 50%, λόγω της εξαιρετικά χαμηλής ζήτησης, κάτι που ισοδυναμεί με την καθήλωση περίπου 150 αεροσκαφών. Παράλληλα, σύμφωνα με διεθνή ειδησεογραφικά μέσα, υπάρχουν αρκετές φήμες για την καθήλωση ολόκληρου του στόλου των γιγαντιαίων
αεροσκαφών Airbus A380 της εταιρείας, αν και μέχρι στιγμής δεν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση, πιθανώς μέχρι την οριστικοποίηση του σχεδιασμού των επόμενων βημάτων.
Όλα αυτά, φυσικά, έχουν δημιουργήσει πολύ σοβαρά οικονομικά προβλήματα στη Lufthansa και μεγάλη ανησυχία στους επενδυτές της. Η εξαιρετικά μεγάλη μείωση του πτητικού της έργου τη φέρνει αντιμέτωπη με το δύσκολο θέμα πληρωμής του προσωπικού της. Η εταιρεία μέχρι στιγμής έχει προβεί σε κινήσεις για να αυξήσει τη ρευστότητά της και ταυτόχρονα έχει προχωρήσει σε μείωση των τιμών και σε ευέλικτες πολιτικές αλλαγών εισιτηρίων προκειμένου να τονώσει τη ζήτηση.
Όλα αυτά, καθώς φαίνεται, δεν είναι αρκετά και πλέον ο γερμανικός κολοσσός αναζητά κρατική ενίσχυση. Σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, η αεροπορική εταιρεία εξετάζει την εφαρμογή ενός νέου μοντέλου εργασίας μειωμένου ωραρίου προκειμένου να αποφύγει τις απολύσεις. Το συγκεκριμένο μοντέλο, γνωστό και ως «Kurzarbeit» στα γερμανικά, προβλέπει την κάλυψη των χαμένων μισθών λόγω της ελαττωμένης εργασίας από τη γερμανική κυβέρνηση.
Πλέον, το μέλλον της αεροπορικής εταιρείας εξαρτάται άμεσα από τις κρατικές ενισχύσεις αλλά και από τη βελτίωση της αγοράς, που θα επέλθει με τον έλεγχο της επιδημίας του Covid-19.
Φωτό: Ronald Wittek/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ