
Εξαιρετικά μεγάλο είναι, απ’ ό,τι φαίνεται, το πλήγμα για την αεροπορική εταιρεία Lufthansa από την επιδημία του Covid-19. Ο νέος κορονοϊός έχει πλήξει γενικότερα την αεροπορική βιομηχανία, καθώς η ζήτηση βρίσκεται στο ναδίρ.
Η γερμανική αεροπορική εταιρεία, μία από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη, έχει ήδη προβεί σε ακυρώσεις περισσότερων των 7.000 πτήσεων μέχρι τα τέλη Μαρτίου. Επιπλέον, πρόσφατα ανακοίνωσε τη μείωση της χωρητικότητάς της κατά 50%, λόγω της εξαιρετικά χαμηλής ζήτησης, κάτι που ισοδυναμεί με την καθήλωση περίπου 150 αεροσκαφών. Παράλληλα, σύμφωνα με διεθνή ειδησεογραφικά μέσα, υπάρχουν αρκετές φήμες για την καθήλωση ολόκληρου του στόλου των γιγαντιαίων
αεροσκαφών Airbus A380 της εταιρείας, αν και μέχρι στιγμής δεν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση, πιθανώς μέχρι την οριστικοποίηση του σχεδιασμού των επόμενων βημάτων.
Όλα αυτά, φυσικά, έχουν δημιουργήσει πολύ σοβαρά οικονομικά προβλήματα στη Lufthansa και μεγάλη ανησυχία στους επενδυτές της. Η εξαιρετικά μεγάλη μείωση του πτητικού της έργου τη φέρνει αντιμέτωπη με το δύσκολο θέμα πληρωμής του προσωπικού της. Η εταιρεία μέχρι στιγμής έχει προβεί σε κινήσεις για να αυξήσει τη ρευστότητά της και ταυτόχρονα έχει προχωρήσει σε μείωση των τιμών και σε ευέλικτες πολιτικές αλλαγών εισιτηρίων προκειμένου να τονώσει τη ζήτηση.
Όλα αυτά, καθώς φαίνεται, δεν είναι αρκετά και πλέον ο γερμανικός κολοσσός αναζητά κρατική ενίσχυση. Σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, η αεροπορική εταιρεία εξετάζει την εφαρμογή ενός νέου μοντέλου εργασίας μειωμένου ωραρίου προκειμένου να αποφύγει τις απολύσεις. Το συγκεκριμένο μοντέλο, γνωστό και ως «Kurzarbeit» στα γερμανικά, προβλέπει την κάλυψη των χαμένων μισθών λόγω της ελαττωμένης εργασίας από τη γερμανική κυβέρνηση.
Πλέον, το μέλλον της αεροπορικής εταιρείας εξαρτάται άμεσα από τις κρατικές ενισχύσεις αλλά και από τη βελτίωση της αγοράς, που θα επέλθει με τον έλεγχο της επιδημίας του Covid-19.
Φωτό: Ronald Wittek/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ