
Εξαιρετικά μεγάλο είναι, απ’ ό,τι φαίνεται, το πλήγμα για την αεροπορική εταιρεία Lufthansa από την επιδημία του Covid-19. Ο νέος κορονοϊός έχει πλήξει γενικότερα την αεροπορική βιομηχανία, καθώς η ζήτηση βρίσκεται στο ναδίρ.
Η γερμανική αεροπορική εταιρεία, μία από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη, έχει ήδη προβεί σε ακυρώσεις περισσότερων των 7.000 πτήσεων μέχρι τα τέλη Μαρτίου. Επιπλέον, πρόσφατα ανακοίνωσε τη μείωση της χωρητικότητάς της κατά 50%, λόγω της εξαιρετικά χαμηλής ζήτησης, κάτι που ισοδυναμεί με την καθήλωση περίπου 150 αεροσκαφών. Παράλληλα, σύμφωνα με διεθνή ειδησεογραφικά μέσα, υπάρχουν αρκετές φήμες για την καθήλωση ολόκληρου του στόλου των γιγαντιαίων
αεροσκαφών Airbus A380 της εταιρείας, αν και μέχρι στιγμής δεν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση, πιθανώς μέχρι την οριστικοποίηση του σχεδιασμού των επόμενων βημάτων.
Όλα αυτά, φυσικά, έχουν δημιουργήσει πολύ σοβαρά οικονομικά προβλήματα στη Lufthansa και μεγάλη ανησυχία στους επενδυτές της. Η εξαιρετικά μεγάλη μείωση του πτητικού της έργου τη φέρνει αντιμέτωπη με το δύσκολο θέμα πληρωμής του προσωπικού της. Η εταιρεία μέχρι στιγμής έχει προβεί σε κινήσεις για να αυξήσει τη ρευστότητά της και ταυτόχρονα έχει προχωρήσει σε μείωση των τιμών και σε ευέλικτες πολιτικές αλλαγών εισιτηρίων προκειμένου να τονώσει τη ζήτηση.
Όλα αυτά, καθώς φαίνεται, δεν είναι αρκετά και πλέον ο γερμανικός κολοσσός αναζητά κρατική ενίσχυση. Σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, η αεροπορική εταιρεία εξετάζει την εφαρμογή ενός νέου μοντέλου εργασίας μειωμένου ωραρίου προκειμένου να αποφύγει τις απολύσεις. Το συγκεκριμένο μοντέλο, γνωστό και ως «Kurzarbeit» στα γερμανικά, προβλέπει την κάλυψη των χαμένων μισθών λόγω της ελαττωμένης εργασίας από τη γερμανική κυβέρνηση.
Πλέον, το μέλλον της αεροπορικής εταιρείας εξαρτάται άμεσα από τις κρατικές ενισχύσεις αλλά και από τη βελτίωση της αγοράς, που θα επέλθει με τον έλεγχο της επιδημίας του Covid-19.
Φωτό: Ronald Wittek/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ