
Εξαιρετικά μεγάλο είναι, απ’ ό,τι φαίνεται, το πλήγμα για την αεροπορική εταιρεία Lufthansa από την επιδημία του Covid-19. Ο νέος κορονοϊός έχει πλήξει γενικότερα την αεροπορική βιομηχανία, καθώς η ζήτηση βρίσκεται στο ναδίρ.
Η γερμανική αεροπορική εταιρεία, μία από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη, έχει ήδη προβεί σε ακυρώσεις περισσότερων των 7.000 πτήσεων μέχρι τα τέλη Μαρτίου. Επιπλέον, πρόσφατα ανακοίνωσε τη μείωση της χωρητικότητάς της κατά 50%, λόγω της εξαιρετικά χαμηλής ζήτησης, κάτι που ισοδυναμεί με την καθήλωση περίπου 150 αεροσκαφών. Παράλληλα, σύμφωνα με διεθνή ειδησεογραφικά μέσα, υπάρχουν αρκετές φήμες για την καθήλωση ολόκληρου του στόλου των γιγαντιαίων
αεροσκαφών Airbus A380 της εταιρείας, αν και μέχρι στιγμής δεν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση, πιθανώς μέχρι την οριστικοποίηση του σχεδιασμού των επόμενων βημάτων.
Όλα αυτά, φυσικά, έχουν δημιουργήσει πολύ σοβαρά οικονομικά προβλήματα στη Lufthansa και μεγάλη ανησυχία στους επενδυτές της. Η εξαιρετικά μεγάλη μείωση του πτητικού της έργου τη φέρνει αντιμέτωπη με το δύσκολο θέμα πληρωμής του προσωπικού της. Η εταιρεία μέχρι στιγμής έχει προβεί σε κινήσεις για να αυξήσει τη ρευστότητά της και ταυτόχρονα έχει προχωρήσει σε μείωση των τιμών και σε ευέλικτες πολιτικές αλλαγών εισιτηρίων προκειμένου να τονώσει τη ζήτηση.
Όλα αυτά, καθώς φαίνεται, δεν είναι αρκετά και πλέον ο γερμανικός κολοσσός αναζητά κρατική ενίσχυση. Σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, η αεροπορική εταιρεία εξετάζει την εφαρμογή ενός νέου μοντέλου εργασίας μειωμένου ωραρίου προκειμένου να αποφύγει τις απολύσεις. Το συγκεκριμένο μοντέλο, γνωστό και ως «Kurzarbeit» στα γερμανικά, προβλέπει την κάλυψη των χαμένων μισθών λόγω της ελαττωμένης εργασίας από τη γερμανική κυβέρνηση.
Πλέον, το μέλλον της αεροπορικής εταιρείας εξαρτάται άμεσα από τις κρατικές ενισχύσεις αλλά και από τη βελτίωση της αγοράς, που θα επέλθει με τον έλεγχο της επιδημίας του Covid-19.
Φωτό: Ronald Wittek/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ