
Είναι αδιαμφισβήτητο ότι το εμπόριο της Κίνας με τους κυριότερους εταίρους της έχει υποστεί σοβαρές μειώσεις λόγω της εξάπλωσης του κορονοϊού. Μόλις εντός των πρώτων δύο μηνών του 2020, το κινεζικό εμπόριο υποχώρησε κατά 11%.
Πτώσεις σημειώθηκαν στις κινεζικές εισαγωγές και εξαγωγές, με τα ποσοστά να ανέρχονται σε 17,2% και 4% αντίστοιχα, σύμφωνα με τη Γενική Διεύθυνση Τελωνείων.
Πιο συγκεκριμένα, κατά το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου, οι εμπορικές συναλλαγές της χώρας με την Ευρωπαϊκή Ένωση, τις ΗΠΑ και την Ιαπωνία μειώθηκαν κατά 14,2%, 19,6% και 15,3% αντίστοιχα.
Η εταιρεία παροχής συμβουλών και πληροφοριών για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, Sea Intelligence, εκτιμά ότι η διακοπή επιχειρηματικών και εμπορικών δραστηριοτήτων στη χώρα έχει ως αποτέλεσμα η ναυτιλία γραμμών της Κίνας να έχει απολέσει φορτία 1,9 εκατ. TEUs, τα οποία μεταφράζονται σε έσοδα περίπου 1,9 εκατομμύρια δολάρια.
Παρά τα παραπάνω, θετικό στοιχείο αποτελεί η επιστροφή των λιμανιών σε κανονική λειτουργία, καθώς οι περιορισμοί που αφορούν τον κορονοϊό μειώνονται, σύμφωνα με τη CMA CGM.
Σημαντική αύξηση έχει παρατηρηθεί στον τομέα της παραγωγής και της ροής φορτίων, καθώς όλο και περισσότεροι επιστρέφουν στις εργασίες τους. Με άλλα λόγια, «οι επιχειρηματικές δραστηριότητες βρίσκονται σε περίοδο ανάκαμψης», σύμφωνα με τη CMA CGM.
Παρ’ όλα αυτά, η επιδημία δεν έχει λάβει τέλος στην Κίνα. Η CMA CGM συνεχίζει να παίρνει τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να προστατεύσει την υγεία του προσωπικού της. Μεταξύ άλλων, η εναλλαγή διαφορετικών ομάδων που θα δουλεύουν σε διαφορετικές βάρδιες αποτελεί ένα από τα μέτρα που θα εφαρμόσει η γαλλική εταιρεία.
Η ολική ανάκαμψη δεν θα είναι κάτι το απλό, βέβαια, καθώς η όλη κατάσταση στην Κίνα έχει επιφέρει προβλήματα στην ισορροπία των εξοπλισμών των λιμανιών, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει τη διαχείριση φορτίων στην Ευρώπη και στη Βόρεια Αμερική.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ