
Παρότι οι τιμές του πετρελαίου κατρακύλησαν κατά 25% τη Δευτέρα 9 Μαρτίου, μικρή ανάκαμψη σημειώθηκε την επόμενη μέρα τόσο για το πετρέλαιο, όσο και για τις διεθνείς κεφαλαιαγορές. Ενδεικτικά, το Brent αυξήθηκε κατά 7,8%, στα 37,05 δολάρια/βαρέλι, ενώ το αμερικανικό αργό σημείωσε άνοδο κατά 8,8% φτάνοντας τα 33,86 δολάρια/βαρέλι.
Σύμφωνα με τον Bjoernar Tonhaugen, επικεφαλής των αγορών πετρελαίου στην εταιρία παροχής συμβουλών σε θέματα ενεργείας Rystad, αυτή η ανοδική πορεία είναι ευκαιριακή και προσωρινή. «Η τιμή του πετρελαίου ανέβηκε μονάχα γιατί έπεσε τόσο χαμηλά χθες και κάποιοι κυνηγοί ευκαιριών τις ανεβάζουν», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Tonhaugen.
Καταλυτικό παράγοντα για τη διαμόρφωση της παραπάνω κατάστασης, αποτελεί η διακοπή της τρίχρονης συμφωνίας μεταξύ Σαουδικής Αραβίας, Ρωσίας και άλλων πετρελαιοπαραγωγών χωρών, προκειμένου να διεκδικήσουν, ίσως και καιροσκοπικά, κάποιο μερίδιο της αγοράς.
Λόγω της πτώσης της τιμής του πετρελαίου, τα μέλη του OPEC μετρούσαν καθημερινές οικονομικές απώλειες ύψους 500 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, πριν την ανακοίνωση διακοπής της συμφωνίας των μελών της. Ωστόσο αναλυτές εκτιμούν πως οι τιμές του πετρελαίου έχουν καταφέρει να διατηρήσουν την αξία τους παρά την απόφαση της Σαουδικής Αραβίας να ξεκινήσει πόλεμο για την τιμή του πετρελαίου. Ανάμεσα σε όλες τις παραμέτρους που επιδρούν στην αγορά, δεν μπορεί να παραλειφθεί και η εξάπλωση του κορονοϊού, καθώς ο Υπουργός Ενέργειας της Σαουδικής Αραβίας Abdulaziz bin Salman δήλωσε πως δε βλέπει λόγο για τη διεξαγωγή συνάντησης του OPEC+ την περίοδο Μάϊου-Ιουνίου, εάν πρώτα δεν έχουν αποφασισθεί μέτρα σχετικά με την αντιμετώπιση του ιού.
Οι τιμές του πετρελαίου μπορεί να εμφάνισαν μία ελάχιστη ανοδική πορεία, ωστόσο οι αναλυτές προβλέπουν ότι η ζήτηση θα συνεχίσει να μειώνεται καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας και όσο διαρκεί η εξάπλωσης του Covid-19.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ