
Παρότι οι τιμές του πετρελαίου κατρακύλησαν κατά 25% τη Δευτέρα 9 Μαρτίου, μικρή ανάκαμψη σημειώθηκε την επόμενη μέρα τόσο για το πετρέλαιο, όσο και για τις διεθνείς κεφαλαιαγορές. Ενδεικτικά, το Brent αυξήθηκε κατά 7,8%, στα 37,05 δολάρια/βαρέλι, ενώ το αμερικανικό αργό σημείωσε άνοδο κατά 8,8% φτάνοντας τα 33,86 δολάρια/βαρέλι.
Σύμφωνα με τον Bjoernar Tonhaugen, επικεφαλής των αγορών πετρελαίου στην εταιρία παροχής συμβουλών σε θέματα ενεργείας Rystad, αυτή η ανοδική πορεία είναι ευκαιριακή και προσωρινή. «Η τιμή του πετρελαίου ανέβηκε μονάχα γιατί έπεσε τόσο χαμηλά χθες και κάποιοι κυνηγοί ευκαιριών τις ανεβάζουν», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Tonhaugen.
Καταλυτικό παράγοντα για τη διαμόρφωση της παραπάνω κατάστασης, αποτελεί η διακοπή της τρίχρονης συμφωνίας μεταξύ Σαουδικής Αραβίας, Ρωσίας και άλλων πετρελαιοπαραγωγών χωρών, προκειμένου να διεκδικήσουν, ίσως και καιροσκοπικά, κάποιο μερίδιο της αγοράς.
Λόγω της πτώσης της τιμής του πετρελαίου, τα μέλη του OPEC μετρούσαν καθημερινές οικονομικές απώλειες ύψους 500 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, πριν την ανακοίνωση διακοπής της συμφωνίας των μελών της. Ωστόσο αναλυτές εκτιμούν πως οι τιμές του πετρελαίου έχουν καταφέρει να διατηρήσουν την αξία τους παρά την απόφαση της Σαουδικής Αραβίας να ξεκινήσει πόλεμο για την τιμή του πετρελαίου. Ανάμεσα σε όλες τις παραμέτρους που επιδρούν στην αγορά, δεν μπορεί να παραλειφθεί και η εξάπλωση του κορονοϊού, καθώς ο Υπουργός Ενέργειας της Σαουδικής Αραβίας Abdulaziz bin Salman δήλωσε πως δε βλέπει λόγο για τη διεξαγωγή συνάντησης του OPEC+ την περίοδο Μάϊου-Ιουνίου, εάν πρώτα δεν έχουν αποφασισθεί μέτρα σχετικά με την αντιμετώπιση του ιού.
Οι τιμές του πετρελαίου μπορεί να εμφάνισαν μία ελάχιστη ανοδική πορεία, ωστόσο οι αναλυτές προβλέπουν ότι η ζήτηση θα συνεχίσει να μειώνεται καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας και όσο διαρκεί η εξάπλωσης του Covid-19.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε κατάσταση ακυβερνησίας βρίσκεται δεξαμενόπλοιο με σημαία Λιβερίας και 28μελές πλήρωμα, στη θαλάσσια περιοχή 12,7 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά της Σκύρου, λόγω απώλειας ηλεκτρικής ενέργειας…

Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ