
Το Λιμενικό Ταμείο της Καλκούτα, το οποίο έχει έκταση όσο το ανατολικό Λονδίνο στην περιοχή Docklands, αλλά χρησιμοποιεί ελάχιστες εκτάσεις σε σχέση με το μέγεθος που διοικεί, ανακοίνωσε ότι θα εκπονήσει νέο σχέδιο εκμετάλλευσης των συγκεκριμένων ανεκμετάλλευτων παραθαλάσσιων περιοχών για να αυξήσει το κέρδος του. Το σχέδιο συμπεριλαμβάνει την παραχώρηση, την ενοικίαση και την υπενοικίαση εκτάσεων γης για διυλιστήρια, αποθηκευτικές μονάδες, εγκαταστάσεις μεταποίησης αλλά και για συγκροτήματα γραφείων.
Το παλαιότερο και σημαντικότερο ίσως λιμάνι της ανατολικής Ινδίας έχει προσλάβει ήδη σύμβουλο ακίνητης περιουσίας για να εξερευνήσει τρόπους καλύτερης εκμετάλλευσης των 4.500 στρεμμάτων της αρμοδιότητάς του, από τα οποία εκμεταλλεύεται σήμερα περίπου 2.000 στρέμματα. Σύμφωνα με δημοσίευμα στην εφημερίδα Times of India, o επικεφαλής του Λιμενικού Ταμείου δήλωσε ότι σχεδιάζεται πλέον η επιτυχής εκμετάλλευση αυτής της «πολύτιμης γης», αλλά η έμφαση δίνεται στη βελτίωση των λειτουργιών, στην αύξηση της παραγωγικής ικανότητας αλλά και στη διαφοροποίηση των υπηρεσιών που προσφέρονται.
Το λιμάνι της Καλκούτα έχει σημαντική ιστορία 150 ετών, αλλά για διάφορους λόγους οι διοικήσεις δεν κατάφεραν να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τόσο τη σημαντικότατη θέση του στον χάρτη της ινδικής χερσονήσου όσο και την τεράστια έκτασή του σε μία από τις πιο πυκνοκατοικημένες και οικονομικά αναπτυσσόμενες περιοχές του πλανήτη. Στο ίδιο δημοσίευμα αναφέρεται ότι το Λιμενικό Ταμείο κατάφερε να ανακοινώσει για πρώτη φορά θετικό απολογισμό, μετά από δεκαπέντε χρόνια, και σημειώνεται ότι η κεντρική διοίκηση μείωσε τον αριθμό των εργαζομένων σε περίπου 3.600, από 6.000 πριν από δέκα χρόνια, και εκμεταλλεύτηκε με επιτυχία τον αυξανόμενο όγκο εισαγωγών και εξαγωγών στην ευρύτερη περιοχή της Βεγγάλης. Ειδικά την προηγούμενη χρονιά, παρά την πτώση της ινδικής οικονομίας, καταγράφηκε άνοδος 10% στις διακινήσεις εμπορευμάτων στον συγκεκριμένο λιμένα και φέτος οι αναλυτές προβλέπουν ότι η αύξηση θα αγγίξει το 3-5%.
Φωτό: Andrés López Maldonado/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ