
Το Λιμενικό Ταμείο της Καλκούτα, το οποίο έχει έκταση όσο το ανατολικό Λονδίνο στην περιοχή Docklands, αλλά χρησιμοποιεί ελάχιστες εκτάσεις σε σχέση με το μέγεθος που διοικεί, ανακοίνωσε ότι θα εκπονήσει νέο σχέδιο εκμετάλλευσης των συγκεκριμένων ανεκμετάλλευτων παραθαλάσσιων περιοχών για να αυξήσει το κέρδος του. Το σχέδιο συμπεριλαμβάνει την παραχώρηση, την ενοικίαση και την υπενοικίαση εκτάσεων γης για διυλιστήρια, αποθηκευτικές μονάδες, εγκαταστάσεις μεταποίησης αλλά και για συγκροτήματα γραφείων.
Το παλαιότερο και σημαντικότερο ίσως λιμάνι της ανατολικής Ινδίας έχει προσλάβει ήδη σύμβουλο ακίνητης περιουσίας για να εξερευνήσει τρόπους καλύτερης εκμετάλλευσης των 4.500 στρεμμάτων της αρμοδιότητάς του, από τα οποία εκμεταλλεύεται σήμερα περίπου 2.000 στρέμματα. Σύμφωνα με δημοσίευμα στην εφημερίδα Times of India, o επικεφαλής του Λιμενικού Ταμείου δήλωσε ότι σχεδιάζεται πλέον η επιτυχής εκμετάλλευση αυτής της «πολύτιμης γης», αλλά η έμφαση δίνεται στη βελτίωση των λειτουργιών, στην αύξηση της παραγωγικής ικανότητας αλλά και στη διαφοροποίηση των υπηρεσιών που προσφέρονται.
Το λιμάνι της Καλκούτα έχει σημαντική ιστορία 150 ετών, αλλά για διάφορους λόγους οι διοικήσεις δεν κατάφεραν να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τόσο τη σημαντικότατη θέση του στον χάρτη της ινδικής χερσονήσου όσο και την τεράστια έκτασή του σε μία από τις πιο πυκνοκατοικημένες και οικονομικά αναπτυσσόμενες περιοχές του πλανήτη. Στο ίδιο δημοσίευμα αναφέρεται ότι το Λιμενικό Ταμείο κατάφερε να ανακοινώσει για πρώτη φορά θετικό απολογισμό, μετά από δεκαπέντε χρόνια, και σημειώνεται ότι η κεντρική διοίκηση μείωσε τον αριθμό των εργαζομένων σε περίπου 3.600, από 6.000 πριν από δέκα χρόνια, και εκμεταλλεύτηκε με επιτυχία τον αυξανόμενο όγκο εισαγωγών και εξαγωγών στην ευρύτερη περιοχή της Βεγγάλης. Ειδικά την προηγούμενη χρονιά, παρά την πτώση της ινδικής οικονομίας, καταγράφηκε άνοδος 10% στις διακινήσεις εμπορευμάτων στον συγκεκριμένο λιμένα και φέτος οι αναλυτές προβλέπουν ότι η αύξηση θα αγγίξει το 3-5%.
Φωτό: Andrés López Maldonado/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Κίνα και οι Ηνωμένες Πολιτείες ανακοίνωσαν πως θα συνεδριάσουν το ερχόμενο σαββατοκύριακο στην Ελβετία για να θέσουν τις βάσεις για εμπορικές διαπραγματεύσεις, για…
Την εκκίνηση της δεύτερης φάσης κατασκευής του μεγάλου φωτοβολταϊκού σταθμού 490 MW στη Μεγαλόπολη, ενός έργου που οδηγεί στη μεταμόρφωση των πρώην λιγνιτικών περιοχών…
Η καινοτόμος τεχνολογία SolarDeck της Wattlab μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα της ποντοπόρου ναυτιλίας, αξιοποιώντας την ηλιακή ενέργεια για να μειώσει την κατανάλωση καυσίμων…
Η SORDNA αποτελεί μια σύγχρονη εταιρεία παροχής εξειδικευμένων υπηρεσιών επιθεώρησης και συμβουλευτικής στον ναυτιλιακό τομέα, προσφέροντας «turn-key» λύσεις υψηλής ποιότητας, με στόχο τη διασφάλιση…
Με ψήφους 325 υπέρ και 289 κατά ο Φρίντριχ Μερτς εξελέγη πριν από λίγο καγκελάριος, κατά την δεύτερη ψηφοφορία στην Bundestag. Κατά την πρώτη…
Απόφαση απαγόρευσης κυκλοφορίας ιδιωτικής χρήσης ή εκμισθούμενων ατομικών σκαφών σε κατοικημένες παραλιακές περιοχές της Αττικής, εξέδωσε την Τρίτη 6 Μαΐου το Λιμεναρχείο Σαρωνικού. Συγκεκριμένα,…
Νέοι κλυδωνισμοί αναμένονται προσεχώς στην πολιτική σκηνή της Γερμανίας, καθώς ο αρχηγός του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος (CDU), Φρίντριχ Μερτς, δεν κατόρθωσε να εκλεγεί Καγκελάριος κατά…
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, επισκέφθηκε τη Δευτέρα 5 Μαΐου τα Ναυπηγεία της ONEX στο Νεώριο, συνοδευόμενος από τον νέο αρχηγό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ