
Η Σαουδική Αραβία και άλλες χώρες μέλη του OPEC, επιχείρησαν χθες στην Βιέννη κατά την διάρκεια της συνεδρίασης της επιτροπής εποπτείας του OPEC+, να αποσπάσουν την συναίνεση της Ρωσίας για μια πρόσθετη μείωση της παραγωγής πετρελαίου και σε μια προσπάθεια να στηρίξουν την τιμή του πετρελαίου που καταρρέει για πέμπτη φορά εφέτος εξαιτίας της έξαρσης του κορονοϊού.
Δύο πηγές του ΟPEC δήλωσαν στο Reuters ότι οι συνομιλίες επικεντρώθηκαν στην προοπτική μιας πρόσθετης μείωσης της παραγωγής του πετρελαίου, εκτός από την μείωση του 1 εκ. βαρελιών ημερησίως που είχε συμφωνηθεί τον Ιανουάριο.
Η Ρωσία δεν αποδέχθηκε την επιπρόσθετη μείωση της παραγωγής του πετρελαίου.
«Ο ΟPEC ελπίζει για μια μείωση μεγαλύτερη του 1 εκ., αλλά η πρόκληση είναι ακόμη η Ρωσία», δήλωσε άλλη πηγή του OPEC.
Αρκετές χώρες μέλη του OPEC, η Ρωσία και άλλες χώρες παραγωγοί πετρελαίου, πρότειναν μείωση της παραγωγής από 600.000 έως 1 εκ. βαρέλια ημερησίως μόνο για το δεύτερο τρίμηνο, λέγοντας ότι η ισχύουσα μείωση των 2,1 εκ. βαρελιών ημερησίως που αφορά την ομάδα χωρών που είναι γνωστή ως ΟPEC+ θα πρέπει να παραταθεί έως το τέλος του 2020.
Η Ρωσία έδειξε ότι υποστηρίζει την παράταση, αλλά οι δύο πηγές του ΟPEC δήλωσαν ότι η Μόσχα ήταν διστακτική στο να συμφωνήσει ως προς την πρόσθετη μείωση μετά τις συνομιλίες που διεξήχθησαν μεταξύ του Σαουδάραβα υπουργού Ενέργειας πρίγκιπα Αμπντουλαζίζ μπιν Σαλμάν και του Ρώσου ομολόγου του Αλεξάντρ Νόβακ.
Ο Ρώσος υπουργός Ενέργειας Αλεξάντρ Νόβακ αποχώρησε σήμερα από την συνεδρίαση της επιτροπής εποπτείας του ΟPEC+ πριν ολοκληρώσει επίσημα τη συνεδρίαση της και θα επιστρέψει στην Βιέννη στις 6 Μαρτίου όταν συνεδριάσει η υπουργική επιτροπή της ΟPEC+, μεταδίδει το πρακτορείο TASS επικαλούμενο πηγή που γνωρίζει την πορεία των συνομιλιών. Σύμφωνα με την πηγή του ρωσικού πρακτορείου, η Ρωσία και το Καζακστάν δεν υποστήριξαν την πρόταση για επιπρόσθετη μείωση της παραγωγής του πετρελαίου κατά 1,5 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως για το δεύτερο τρίμηνο εξαιτίας του κορονoϊού.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ