
Η Σαουδική Αραβία και άλλες χώρες μέλη του OPEC, επιχείρησαν χθες στην Βιέννη κατά την διάρκεια της συνεδρίασης της επιτροπής εποπτείας του OPEC+, να αποσπάσουν την συναίνεση της Ρωσίας για μια πρόσθετη μείωση της παραγωγής πετρελαίου και σε μια προσπάθεια να στηρίξουν την τιμή του πετρελαίου που καταρρέει για πέμπτη φορά εφέτος εξαιτίας της έξαρσης του κορονοϊού.
Δύο πηγές του ΟPEC δήλωσαν στο Reuters ότι οι συνομιλίες επικεντρώθηκαν στην προοπτική μιας πρόσθετης μείωσης της παραγωγής του πετρελαίου, εκτός από την μείωση του 1 εκ. βαρελιών ημερησίως που είχε συμφωνηθεί τον Ιανουάριο.
Η Ρωσία δεν αποδέχθηκε την επιπρόσθετη μείωση της παραγωγής του πετρελαίου.
«Ο ΟPEC ελπίζει για μια μείωση μεγαλύτερη του 1 εκ., αλλά η πρόκληση είναι ακόμη η Ρωσία», δήλωσε άλλη πηγή του OPEC.
Αρκετές χώρες μέλη του OPEC, η Ρωσία και άλλες χώρες παραγωγοί πετρελαίου, πρότειναν μείωση της παραγωγής από 600.000 έως 1 εκ. βαρέλια ημερησίως μόνο για το δεύτερο τρίμηνο, λέγοντας ότι η ισχύουσα μείωση των 2,1 εκ. βαρελιών ημερησίως που αφορά την ομάδα χωρών που είναι γνωστή ως ΟPEC+ θα πρέπει να παραταθεί έως το τέλος του 2020.
Η Ρωσία έδειξε ότι υποστηρίζει την παράταση, αλλά οι δύο πηγές του ΟPEC δήλωσαν ότι η Μόσχα ήταν διστακτική στο να συμφωνήσει ως προς την πρόσθετη μείωση μετά τις συνομιλίες που διεξήχθησαν μεταξύ του Σαουδάραβα υπουργού Ενέργειας πρίγκιπα Αμπντουλαζίζ μπιν Σαλμάν και του Ρώσου ομολόγου του Αλεξάντρ Νόβακ.
Ο Ρώσος υπουργός Ενέργειας Αλεξάντρ Νόβακ αποχώρησε σήμερα από την συνεδρίαση της επιτροπής εποπτείας του ΟPEC+ πριν ολοκληρώσει επίσημα τη συνεδρίαση της και θα επιστρέψει στην Βιέννη στις 6 Μαρτίου όταν συνεδριάσει η υπουργική επιτροπή της ΟPEC+, μεταδίδει το πρακτορείο TASS επικαλούμενο πηγή που γνωρίζει την πορεία των συνομιλιών. Σύμφωνα με την πηγή του ρωσικού πρακτορείου, η Ρωσία και το Καζακστάν δεν υποστήριξαν την πρόταση για επιπρόσθετη μείωση της παραγωγής του πετρελαίου κατά 1,5 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως για το δεύτερο τρίμηνο εξαιτίας του κορονoϊού.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…

Η τιμή του χρυσού έφθασε σήμερα στις αγορές της Ασίας τα 4.383,76 δολάρια ανά ουγγιά (31,10 γραμμάρια), ξεπερνώντας το προηγούμενο ιστορικό υψηλό που είχε…

Η μεταβλητότητα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Drewry, θα αποτελέσει τον κανόνα για τη ναυλαγορά των LPG carriers το 2026. Ο στόλος των gas carriers…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ