
Η Σαουδική Αραβία και άλλες χώρες μέλη του OPEC, επιχείρησαν χθες στην Βιέννη κατά την διάρκεια της συνεδρίασης της επιτροπής εποπτείας του OPEC+, να αποσπάσουν την συναίνεση της Ρωσίας για μια πρόσθετη μείωση της παραγωγής πετρελαίου και σε μια προσπάθεια να στηρίξουν την τιμή του πετρελαίου που καταρρέει για πέμπτη φορά εφέτος εξαιτίας της έξαρσης του κορονοϊού.
Δύο πηγές του ΟPEC δήλωσαν στο Reuters ότι οι συνομιλίες επικεντρώθηκαν στην προοπτική μιας πρόσθετης μείωσης της παραγωγής του πετρελαίου, εκτός από την μείωση του 1 εκ. βαρελιών ημερησίως που είχε συμφωνηθεί τον Ιανουάριο.
Η Ρωσία δεν αποδέχθηκε την επιπρόσθετη μείωση της παραγωγής του πετρελαίου.
«Ο ΟPEC ελπίζει για μια μείωση μεγαλύτερη του 1 εκ., αλλά η πρόκληση είναι ακόμη η Ρωσία», δήλωσε άλλη πηγή του OPEC.
Αρκετές χώρες μέλη του OPEC, η Ρωσία και άλλες χώρες παραγωγοί πετρελαίου, πρότειναν μείωση της παραγωγής από 600.000 έως 1 εκ. βαρέλια ημερησίως μόνο για το δεύτερο τρίμηνο, λέγοντας ότι η ισχύουσα μείωση των 2,1 εκ. βαρελιών ημερησίως που αφορά την ομάδα χωρών που είναι γνωστή ως ΟPEC+ θα πρέπει να παραταθεί έως το τέλος του 2020.
Η Ρωσία έδειξε ότι υποστηρίζει την παράταση, αλλά οι δύο πηγές του ΟPEC δήλωσαν ότι η Μόσχα ήταν διστακτική στο να συμφωνήσει ως προς την πρόσθετη μείωση μετά τις συνομιλίες που διεξήχθησαν μεταξύ του Σαουδάραβα υπουργού Ενέργειας πρίγκιπα Αμπντουλαζίζ μπιν Σαλμάν και του Ρώσου ομολόγου του Αλεξάντρ Νόβακ.
Ο Ρώσος υπουργός Ενέργειας Αλεξάντρ Νόβακ αποχώρησε σήμερα από την συνεδρίαση της επιτροπής εποπτείας του ΟPEC+ πριν ολοκληρώσει επίσημα τη συνεδρίαση της και θα επιστρέψει στην Βιέννη στις 6 Μαρτίου όταν συνεδριάσει η υπουργική επιτροπή της ΟPEC+, μεταδίδει το πρακτορείο TASS επικαλούμενο πηγή που γνωρίζει την πορεία των συνομιλιών. Σύμφωνα με την πηγή του ρωσικού πρακτορείου, η Ρωσία και το Καζακστάν δεν υποστήριξαν την πρόταση για επιπρόσθετη μείωση της παραγωγής του πετρελαίου κατά 1,5 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως για το δεύτερο τρίμηνο εξαιτίας του κορονoϊού.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ