
Η ινδική κυβέρνηση έδωσε το πράσινο φως για μια νέα δέσμη νομοθετικών μέτρων για τη βελτίωση της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας των κρατικών λιμενικών υποδομών. Με τη νέα νομοθεσία, το Δελχί επιχειρεί αφενός να περιορίσει την πολυνομία που διέπει το λιμενικό σύστημα της Ινδίας, αφετέρου να ενισχύσει τη διαφάνεια και τη διοικητική αυτονομία των κομβικών λιμένων της χώρας. Αναλυτές παρατηρούν επίσης ότι το Δελχί προσπαθεί με τον νέο νόμο να εκσυγχρονίσει το λιμενικό σύστημα της χώρας, στο οποίο θέλει να επενδύσει άμεσα 180 δισ. δολάρια. Να σημειωθεί ότι τα λιμάνια υπό κρατική διαχείριση στην Ινδία είναι δώδεκα.
Το οικονομικό έτος 2018-2019 η διακίνηση φορτίων στους συγκεκριμένους λιμένες άγγιξε τους 699 εκατ. τόνους, ήτοι 60% του διά θαλάσσης εμπορίου της ασιατικής χώρας. Η επέλαση των Κινέζων στις εμπορικές αρτηρίες και στις λιμενικές υποδομές γειτονικών κρατών ανησυχεί την ινδική κυβέρνηση, η οποία βιάζεται πλέον να προλάβει την κινεζική εμπορική επικράτηση στην Ασία.
«Επί του παρόντος, τα κυριότερα λιμάνια δημοσίου συμφέροντος διέπονται από έναν νόμο ο οποίος είναι σε ισχύ πάνω από μισό αιώνα», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας της Ινδίας, Mansukh Lal Mandaviya. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι το νέο νομοσχέδιο προσβλέπει στην ενίσχυση της αποδοτικότητας, της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας των κυριότερων λιμανιών της χώρας, καθώς και στην παροχή λειτουργικής αυτονομίας για την επίσπευση της λήψης αποφάσεων. Με την κίνηση αυτή θα εκσυγχρονιστεί το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη διαχείριση των λιμανιών, το οποίο θα δημιουργήσει επιπλέον απασχόληση, πέραν της ανάπτυξης του εμπορίου στην περιοχή.
Υπενθυμίζεται ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο είχε λάβει επίσης έγκριση από την κυβέρνηση το 2016, αλλά, λόγω της έκτακτης διάλυσης της Βουλής των Αντιπροσώπων, δεν είχε τελικά ψηφιστεί εγκαίρως, όπως ορίζει το σύνταγμα της Ινδίας.
Φωτό: Alex Duffy/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Οι απευθείας πτήσεις μεταξύ της Ινδίας και της Κίνας, ύστερα από μακροχρόνια παύση, είναι γεγονός, καθώς οι σχέσεις μεταξύ των χωρών φαίνεται να εξομαλύνονται…

Τα Center for Biological Diversity και Friends of the Earth προχώρησαν πρόσφατα σε μήνυση κατά της κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ. Ως αιτία προβάλλεται η…

Με αφορμή την επικείμενη επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, η Isalos.net παρουσιάζει το κεντρικό άρθρο των Ναυτικών Χρονικών, που δημοσιεύθηκε λίγες ημέρες μετά την έναρξη…

Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ