
Η ινδική κυβέρνηση έδωσε το πράσινο φως για μια νέα δέσμη νομοθετικών μέτρων για τη βελτίωση της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας των κρατικών λιμενικών υποδομών. Με τη νέα νομοθεσία, το Δελχί επιχειρεί αφενός να περιορίσει την πολυνομία που διέπει το λιμενικό σύστημα της Ινδίας, αφετέρου να ενισχύσει τη διαφάνεια και τη διοικητική αυτονομία των κομβικών λιμένων της χώρας. Αναλυτές παρατηρούν επίσης ότι το Δελχί προσπαθεί με τον νέο νόμο να εκσυγχρονίσει το λιμενικό σύστημα της χώρας, στο οποίο θέλει να επενδύσει άμεσα 180 δισ. δολάρια. Να σημειωθεί ότι τα λιμάνια υπό κρατική διαχείριση στην Ινδία είναι δώδεκα.
Το οικονομικό έτος 2018-2019 η διακίνηση φορτίων στους συγκεκριμένους λιμένες άγγιξε τους 699 εκατ. τόνους, ήτοι 60% του διά θαλάσσης εμπορίου της ασιατικής χώρας. Η επέλαση των Κινέζων στις εμπορικές αρτηρίες και στις λιμενικές υποδομές γειτονικών κρατών ανησυχεί την ινδική κυβέρνηση, η οποία βιάζεται πλέον να προλάβει την κινεζική εμπορική επικράτηση στην Ασία.
«Επί του παρόντος, τα κυριότερα λιμάνια δημοσίου συμφέροντος διέπονται από έναν νόμο ο οποίος είναι σε ισχύ πάνω από μισό αιώνα», δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας της Ινδίας, Mansukh Lal Mandaviya. Ο ίδιος πρόσθεσε ότι το νέο νομοσχέδιο προσβλέπει στην ενίσχυση της αποδοτικότητας, της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας των κυριότερων λιμανιών της χώρας, καθώς και στην παροχή λειτουργικής αυτονομίας για την επίσπευση της λήψης αποφάσεων. Με την κίνηση αυτή θα εκσυγχρονιστεί το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη διαχείριση των λιμανιών, το οποίο θα δημιουργήσει επιπλέον απασχόληση, πέραν της ανάπτυξης του εμπορίου στην περιοχή.
Υπενθυμίζεται ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο είχε λάβει επίσης έγκριση από την κυβέρνηση το 2016, αλλά, λόγω της έκτακτης διάλυσης της Βουλής των Αντιπροσώπων, δεν είχε τελικά ψηφιστεί εγκαίρως, όπως ορίζει το σύνταγμα της Ινδίας.
Φωτό: Alex Duffy/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ