
Αυξημένα κόστη έως και 30% θα κληθούν να αντιμετωπίσουν οι διαχειρίστριες εταιρείες, τα πλοία των οποίων διέρχονται από τη Διώρυγα του Παναμά, μετά την πρόσφατη απόφαση των Αρχών της Διώρυγας για αύξηση των τελών στο πλαίσιο του «Canal Authority 2020 Tolls Modification».
Τα ανωτέρω σημειώνει το International Chamber of Shipping (ICS) σε ανακοίνωσή του, τονίζοντας ότι, συνδυαστικά, τα τέλη διέλευσης από το Κανάλι του Παναμά θα μπορούσαν να επιφέρουν σημαντική αύξηση των δαπανών για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Υπενθυμίζεται ότι από το Σάββατο 15 Φεβρουαρίου είναι σε ισχύ το «Freshwater Charge» ενώ στις 15 Απριλίου τίθεται σε ισχύ ένα νέο τέλος.
«Η βιομηχανία ήδη πλήττεται από αυξημένα κόστη τόσο λόγω του κορονοϊού όσο και λόγω της εφαρμογής του κανονισμού του ΙΜΟ», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Guy Platten, γενικός γραμματέας του ICS. Ως εκ τούτου, προσθέτει, δεν είναι η κατάλληλη στιγμή η Διώρυγα του Παναμά να ασκήσει επιπλέον «βάρη» τόσο στη βιομηχανία όσο και στην παγκόσμια οικονομία.
«Αυξημένα κόστη σε ένα τέτοιο εύρος χωρίς την απαραίτητη προειδοποίηση ασκούν επιπλέον πίεση στη ναυτιλιακή βιομηχανία, σε μια περίοδο όπου μας ζητείται να επενδύσουμε σε ένα μέλλον προς χαμηλές εκπομπές», ήταν χαρακτηριστικά τα λόγια του κ. Platten.
Τέλος ο γ.γ. του ICS παροτρύνει την Αρχή της Διώρυγας του Παναμά να αναβάλει τις αυξήσεις των τελών, προκειμένου η βιομηχανία να προετοιμαστεί καλύτερα.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ισχυρό πλήγμα υπέστη η αυστραλιανή εταιρεία φυσικού αερίου Santos, μετά το «ναυάγιο» της εξαγοράς της από κοινοπραξία με επικεφαλής τον κολοσσό ADNOC. Συγκεκριμένα, την…
Η προσφορά χωρητικότητας των δεξαμενόπλοιων, σε γενικό πλαίσιο, βρίσκεται σε σχετικά υψηλά επίπεδα, ενώ παράλληλα επεκτείνεται με ταχείς ρυθμούς, ιδίως αν λάβει κανείς υπόψη…
Αναντίρρητα, την τελευταία πενταετία η διεθνής κοινότητα έχει ταλανιστεί από αλλεπάλληλες κρίσεις −γεωπολιτικές, υγειονομικές, ενεργειακές− που έχουν επηρεάσει το σύνολο των βιομηχανιών, με το…
Η αξιοποίηση των εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων γνωρίζει σημαντική πρόοδο τα τελευταία χρόνια, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης.…
Τα Capesizes συνεχίζουν να κυριαρχούν στην αγορά των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και τον Σεπτέμβριο, με τα κέρδη τους να παραμένουν ανθεκτικά εν μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ