
Ο νέος κορονοϊός Covid-19 έχει προκαλέσει μία από τις σοβαρότερες παγκόσμιες επιδημίες της σύγχρονης ιστορίας, ξεπερνώντας σε αριθμό κρουσμάτων ακόμα και τον ιό SARS, που έπληξε την Κίνα το 2003. Τα συνολικά κρούσματα έχουν ξεπεράσει πλέον τις 60.000. Ο φόβος εξάπλωσης έχει οδηγήσει πολλές χώρες να αναθεωρήσουν τις ταξιδιωτικές τους οδηγίες όσον αφορά την Κίνα, ενώ αρκετές αεροπορικές εταιρείες από όλο τον κόσμο έχουν ελαττώσει σημαντικά ή έχουν διακόψει εντελώς τα δρομολόγιά τους προς τις κινεζικές πόλεις.
Η ολοένα αυξανόμενη ανησυχία και η διακοπή των αεροπορικών συνδέσεων έχει πλήξει και τον τουρισμό. Οι επιπτώσεις είναι μεγαλύτερες σε σύγκριση με αυτές του 2003 λόγω του SARS, καθώς οι διεθνείς συναλλαγές της Κίνας έχουν αυξηθεί αρκετά τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με τους Financial Times, η συνεισφορά της Κίνας στο παγκόσμιο ΑΕΠ ήταν 4% πριν από 17 χρόνια, ενώ σήμερα αγγίζει το 16%.
Αναλυτές υποστηρίζουν πως οι χώρες που επηρεάζονται περισσότερο από τη μειωμένη τουριστική κίνηση είναι η Ταϊλάνδη, η Νότια Κορέα, το Βιετνάμ, η Σιγκαπούρη, η Μαλαισία, η Καμπότζη, το Χονγκ Κονγκ και η Ιαπωνία, καθώς είναι οι πλέον εκτεθειμένες στην κινεζική ταξιδιωτική αγορά. Παρ’ όλα αυτά σημαντική μείωση έχει σημειωθεί και στην Ευρώπη, κυρίως στη Γαλλία και στην Ιταλία. Οι Κινέζοι υπήκοοι αποτέλεσαν το 7% των εσόδων της Γαλλίας από τον τουρισμό το 2018. Το Παρίσι και η Ρώμη είναι οι περισσότερο εκτεθειμένες πόλεις λόγω των δημοφιλών καταστημάτων τους, που αποτελούν πόλο έλξης για τους Κινέζους τουρίστες. Επιπλέον, σύμφωνα με δεδομένα από τη ForwardKeys, τη μεγαλύτερη πτώση σε αεροπορικές αφίξεις από την Κίνα παρουσιάζουν οι ΗΠΑ, με μείωση άνω του 60% σε σύγκριση με το περασμένο έτος.
Προς το παρόν, οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες έχουν αναστείλει τις πτήσεις τους από και προς την Κίνα μέχρι και τον Μάρτιο. Ωστόσο, είναι εξαιρετικά πιθανό οι αλλαγές αυτές να επεκταθούν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Αξιοσημείωτο είναι το ότι σε διακοπή δρομολογίων έχουν προχωρήσει αρκετές από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως αεροπορικές εταιρείες, μεταξύ των οποίων οι Lufthansa, British Airways, Air France, KLM, Turkish Airlines, Emirates, Qatar Airways, Air China, Singapore Airlines, Etihad, United Airlines, Delta Airlines, Qantas, Air New Zealand.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ