
Ο νέος κορονοϊός Covid-19 έχει προκαλέσει μία από τις σοβαρότερες παγκόσμιες επιδημίες της σύγχρονης ιστορίας, ξεπερνώντας σε αριθμό κρουσμάτων ακόμα και τον ιό SARS, που έπληξε την Κίνα το 2003. Τα συνολικά κρούσματα έχουν ξεπεράσει πλέον τις 60.000. Ο φόβος εξάπλωσης έχει οδηγήσει πολλές χώρες να αναθεωρήσουν τις ταξιδιωτικές τους οδηγίες όσον αφορά την Κίνα, ενώ αρκετές αεροπορικές εταιρείες από όλο τον κόσμο έχουν ελαττώσει σημαντικά ή έχουν διακόψει εντελώς τα δρομολόγιά τους προς τις κινεζικές πόλεις.
Η ολοένα αυξανόμενη ανησυχία και η διακοπή των αεροπορικών συνδέσεων έχει πλήξει και τον τουρισμό. Οι επιπτώσεις είναι μεγαλύτερες σε σύγκριση με αυτές του 2003 λόγω του SARS, καθώς οι διεθνείς συναλλαγές της Κίνας έχουν αυξηθεί αρκετά τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με τους Financial Times, η συνεισφορά της Κίνας στο παγκόσμιο ΑΕΠ ήταν 4% πριν από 17 χρόνια, ενώ σήμερα αγγίζει το 16%.
Αναλυτές υποστηρίζουν πως οι χώρες που επηρεάζονται περισσότερο από τη μειωμένη τουριστική κίνηση είναι η Ταϊλάνδη, η Νότια Κορέα, το Βιετνάμ, η Σιγκαπούρη, η Μαλαισία, η Καμπότζη, το Χονγκ Κονγκ και η Ιαπωνία, καθώς είναι οι πλέον εκτεθειμένες στην κινεζική ταξιδιωτική αγορά. Παρ’ όλα αυτά σημαντική μείωση έχει σημειωθεί και στην Ευρώπη, κυρίως στη Γαλλία και στην Ιταλία. Οι Κινέζοι υπήκοοι αποτέλεσαν το 7% των εσόδων της Γαλλίας από τον τουρισμό το 2018. Το Παρίσι και η Ρώμη είναι οι περισσότερο εκτεθειμένες πόλεις λόγω των δημοφιλών καταστημάτων τους, που αποτελούν πόλο έλξης για τους Κινέζους τουρίστες. Επιπλέον, σύμφωνα με δεδομένα από τη ForwardKeys, τη μεγαλύτερη πτώση σε αεροπορικές αφίξεις από την Κίνα παρουσιάζουν οι ΗΠΑ, με μείωση άνω του 60% σε σύγκριση με το περασμένο έτος.
Προς το παρόν, οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες έχουν αναστείλει τις πτήσεις τους από και προς την Κίνα μέχρι και τον Μάρτιο. Ωστόσο, είναι εξαιρετικά πιθανό οι αλλαγές αυτές να επεκταθούν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Αξιοσημείωτο είναι το ότι σε διακοπή δρομολογίων έχουν προχωρήσει αρκετές από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως αεροπορικές εταιρείες, μεταξύ των οποίων οι Lufthansa, British Airways, Air France, KLM, Turkish Airlines, Emirates, Qatar Airways, Air China, Singapore Airlines, Etihad, United Airlines, Delta Airlines, Qantas, Air New Zealand.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ