
Η ταχεία άνοδος των κρουσμάτων του νέου κορονοϊού και η αύξηση των θανάτων έχουν προκαλέσει την ανησυχία και την κινητοποίηση όλων των κρατών παγκοσμίως. Αν και o Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας είναι κατά της επιβολής περιορισμών των ταξιδιών, αρκετές χώρες έχουν εκδώσει ταξιδιωτικές οδηγίες που αποθαρρύνουν τα ταξίδια στην Κίνα. Ταυτόχρονα, αρκετές αεροπορικές εταιρείες έχουν προχωρήσει σε ακυρώσεις πτήσεων.
Ο 2019-nCoV έχει προκαλέσει σοβαρά προβλήματα και σε δύο κρουαζιερόπλοια, τα οποία τέθηκαν σε καραντίνα, εγκλωβίζοντας επί των πλοίων περισσότερους από 5.000 επιβάτες και προσωπικό. Πρόκειται για τα κρουαζιερόπλοια «Diamond Princess» και «World Dream». Το πρώτο κρουαζιερόπλοιο μπήκε σε καραντίνα έπειτα από κρούσμα κορονοϊού σε ηλικιωμένο ασθενή. Πλέον τα κρούσματα έχουν ξεπεράσει τα 130, ενώ ακόμη δεν είναι βέβαιο εάν θα παραταθεί η δεκαπενθήμερη καραντίνα. Το «Diamond Princess» παραμένει αγκυροβολημένο στο λιμάνι της πόλης Γιοκοχάμα στην Ιαπωνία. Το δεύτερο κρουαζιερόπλοιο τέθηκε σε καραντίνα στο λιμάνι του Χονγκ Κονγκ, καθώς υπήρχαν ενδείξεις ότι μέλη του προσωπικού είχαν μολυνθεί με τον νέο κορονοϊό σε προηγούμενο ταξίδι.
Ευτυχώς, μετά τη διενέργεια των απαραίτητων διαγνωστικών τεστ, οι επιβάτες πήραν την άδεια να αποβιβαστούν, αν και 468 εξ αυτών υποχρεώθηκαν να παραμείνουν σε καραντίνα είτε στις οικίες τους είτε σε ξενοδοχεία είτε σε ειδικές κυβερνητικές δομές. Όσον αφορά το «Diamond Princess», οι ιαπωνικές αρχές καταβάλλουν προσπάθειες ώστε να γίνουν οι απαραίτητοι διαγνωστικοί έλεγχοι και να παρασχεθεί ιατρική φροντίδα σε όσους το χρειάζονται. Η κατάσταση θεωρείται ιδιαίτερα δύσκολη, καθώς σημειώνεται έλλειψη φαρμάκων για αρκετούς επιβάτες με προβλήματα υγείας. Οι επιβάτες περνούν τον περισσότερο χρόνο στην καμπίνα τους, ενώ ο χρόνος που επιτρέπεται να βγαίνουν έξω είναι περιορισμένος και γίνεται βάσει προτεραιότητας. Προτεραιότητα δίνεται στους επιβάτες που δεν διαθέτουν καμπίνες με παράθυρα.
Φωτό: Franck Robichon/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ