
Η Στατιστική Υπηρεσία της Ινδίας, στην τελευταία έκθεση για την οικονομία της χώρας, αποτύπωσε τις ανησυχίες της σχετικά με τη γήρανση του εμπορικού στόλου της χώρας αλλά και την εξαιρετικά μικρή παρουσία του στη συνολική παγκόσμια χωρητικότητα. Περίπου το 42% του στόλου των 1.419 εμπορικών πλοίων της Ινδίας είναι 21 ετών και άνω, ενώ λιγότερο από το 1% των πλοίων με ινδική σημαία απασχολούνται σε διεθνείς μεταφορές φορτίων. Ο υφιστάμενος στόλος της Ινδίας «γερνάει» με δυσοίωνες προοπτικές: η μέση ηλικία των πλοίων ήταν τα 15 χρόνια το 1999 και ξεπέρασε μέσα σε μία δεκαετία τα 19,71. Από αυτά τα πλοία, 42,06% του στόλου είναι 21 ετών και άνω, ενώ το 12,49% είναι μεταξύ 16 και 20 ετών.
Η γήρανση του ινδικού στόλου καθιστά τη χώρα «ευάλωτη» και «εξαρτημένη», όπως αναφέρεται, στους εμπορικούς στόλους τρίτων κρατών, ενώ και οι εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές αναφέρονται ως περιορισμένες και μη αποδοτικές λόγω των συνθηκών που περιγράφονται. Περίπου το 95% του κατ’ όγκου εμπορίου της Ινδίας και το 68% σε αξία μεταφέρεται διά θαλάσσης.
Φωτό: Daltroraimundo/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ