
															Το υπουργικό συμβούλιο της ινδικής κυβέρνησης, υπό τον πρόεδρο Shri Narendra Modi, άναψε το πράσινο φως για την κατασκευή ενός mega-λιμανιού στο Βαντχαβάν, 130 χλμ. βόρεια της Βομβάης, στην δυτική πολιτεία Μαχαράστρα .
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου θα αγγίξει τα $9,2 δις και για την ανάπτυξή του θα συσταθεί ένα όχημα ειδικού σκοπού (SPV) με κύριο εταίρο την Jawaharlal Nehru Port Trust (JNPT). Το εν λόγω SPV θα αναλάβει την υποδομή του νέου λιμανιού, καθώς και τη συνδεσιμότητα με την ενδοχώρα.
Ένα από τα πλεονεκτήματα του νέου λιμανιού (όταν αυτό υλοποιηθεί) είναι το μεγάλο του βύθισμα, το οποίο θα διευκολύνει την εξυπηρέτηση πολύ μεγάλων containerships 16.000-25.000 TEUs και συνεπώς τις μεταφορές στην κεντρική και τη βορειοδυτική Ινδία και εν τέλει την επίτευξη οικονομιών κλίμακας.
Η Ινδία μέχρι στιγμής διαθέτει τα δύο μεγαλύτερα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων στις δυτικές ακτές: το Jawaharlal Nehru Port Trust (JNPT) στη Μαχαράστρα και το Mundra στο Gujarat με βύθισμα 15 και 16 μ. αντίστοιχα.
Από το JNPT, το 28ο πιο πολυσύχναστο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, διακινούνται ετησίως 5,1 εκατ. TEUs και η ινδική κυβέρνηση ευελπιστεί ότι ο αριθμός αυτός θα διπλασιαστεί έως το 2025. Τέλος, το Δελχί φιλοδοξεί το νέο λιμάνι να εισέλθει στην κορυφαία δεκάδα των πλέον πολυσύχναστων λιμανιών εμπορευματοκιβωτίων, κάτι που μόνο εύκολο δεν κρίνεται, ακόμα και αν οι προδιαγραφές του ευνοούν κάτι τέτοιο.
Φωτό: Jan Paulussen/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το Πεκίνο διοχετεύει συνολικά κεφάλαια 500 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 60,85 δισεκατομμυρίων ευρώ) μέσω ενός νέου εργαλείου χρηματοδοτικής πολιτικής, σύμφωνα με μία ανακοίνωση που εξέδωσαν…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…

Η Vietjet, ένας από τους μεγαλύτερους αερομεταφορείς του Βιετνάμ, βρίσκεται σε ρυθμούς ενίσχυσης του στόλου αεροσκαφών του, κατόπιν στενής συνεργασίας του με τους κατασκευαστές…

Οι δείκτες των ναύλων της liner ναυτιλίας για δρομολόγια μεταξύ Άπω Ανατολής – Δυτικής Ακτής και Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ ακολουθούν την ανιούσα καθ’…

Ένα νέο κεφάλαιο στην πλοιοδιαχείριση ανοίγει ο ιαπωνικός κολοσσός Nippon Yusen Kaisha (NYK), στο πλαίσιο της στρατηγικής επιχειρηματικής ολοκλήρωσης του ομίλου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…

Την ετήσια έκθεσή της για τα δεδομένα στη ναυτασφαλιστική αγορά δημοσίευσε πρόσφατα η International Union of Marine Insurance (IUMI). Το «Stats Report» παρουσιάζει την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ