
															Η κυβέρνηση της Ινδίας ανακοίνωσε ότι προχωρά στην πώληση του συνολικού χαρτοφυλακίου της Air India, του εθνικού αερομεταφορέα της Ινδίας. Με την κίνηση αυτή το Νέο Δελχί προβαίνει σε μία ακόμα ύστατη προσπάθεια προκειμένου να ιδιωτικοποιήσει άμεσα τον ζημιογόνο εθνικό αερομεταφορέα. Η κυβέρνηση του πρωθυπουργού Narendra Modi είχε ήδη, πριν από λίγο καιρό, αναζητήσει αγοραστές για το 76% των μετοχών της αεροπορικής εταιρείας, αλλά καμία εταιρεία, ινδική ή αλλοδαπή, δεν εξέφρασε τελικά ενδιαφέρον.
Η Air India εξυπηρετεί 56 πόλεις στην Ινδία και 42 στο εξωτερικό, με μερίδιο αγοράς στη χώρα λίγο μεγαλύτερο από 10%. Οι 13.000 εργαζόμενοι και οι ζημιογόνες χρήσεις της εταιρείας, οι οποίες είναι συνεχείς εδώ και μία δεκαετία, δεν προκαλούν καμία διάθεση για επένδυση από εθνικά και διεθνή conglomerates ή ομίλους αερομεταφορών. Η συνεχής πάντως οικονομική συρρίκνωση της εταιρείας είναι αποτέλεσμα τόσο του εξαιρετικά έντονου ανταγωνισμού από τις low cost εταιρείες στην αεροπορική αγορά της χώρας, της ενδυνάμωσης της παρουσίας στη χώρα των αεροπορικών εταιρειών του Αραβικού Κόλπου και της Κίνας, αλλά και της πλημμελούς διοίκησής της από κρατικούς παράγοντες.
Το Νέο Δελχί επέλεξε την πλήρη ιδιωτικοποίηση, καθώς προσπαθεί να αποφύγει την περαιτέρω επιβάρυνση των φορολογουμένων: με το νέο σχέδιο εξαγοράς, ο πιθανός αγοραστής θα αναλάβει περίπου το 40% των χρεών της Air India, δηλαδή χρέος που αγγίζει τα 3,26 δις δολάρια. Η χρεοκοπία της Air India, μετά τη χρεοκοπία της ιδιωτικής Jet Airways, θα αποτελούσε βαρύ πλήγμα στην ινδική κυβέρνηση, που προσπαθεί να προχωρήσει το σχέδιο ιδιωτικοποιήσεων των ζημιογόνων κρατικών εταιρειών που διοικεί. Οι δεσμευτικές προτάσεις για το σύνολο των μετοχών στην Air India, οι οποίες ανήκουν εξ ολοκλήρου στο κράτος, θα γίνουν δεκτές από το αρμόδιο υπουργείο έως τις 17 Μαρτίου 2020.
Φωτό: Divyakant Solanki/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ