
Η κυβέρνηση της Ινδίας ανακοίνωσε ότι προχωρά στην πώληση του συνολικού χαρτοφυλακίου της Air India, του εθνικού αερομεταφορέα της Ινδίας. Με την κίνηση αυτή το Νέο Δελχί προβαίνει σε μία ακόμα ύστατη προσπάθεια προκειμένου να ιδιωτικοποιήσει άμεσα τον ζημιογόνο εθνικό αερομεταφορέα. Η κυβέρνηση του πρωθυπουργού Narendra Modi είχε ήδη, πριν από λίγο καιρό, αναζητήσει αγοραστές για το 76% των μετοχών της αεροπορικής εταιρείας, αλλά καμία εταιρεία, ινδική ή αλλοδαπή, δεν εξέφρασε τελικά ενδιαφέρον.
Η Air India εξυπηρετεί 56 πόλεις στην Ινδία και 42 στο εξωτερικό, με μερίδιο αγοράς στη χώρα λίγο μεγαλύτερο από 10%. Οι 13.000 εργαζόμενοι και οι ζημιογόνες χρήσεις της εταιρείας, οι οποίες είναι συνεχείς εδώ και μία δεκαετία, δεν προκαλούν καμία διάθεση για επένδυση από εθνικά και διεθνή conglomerates ή ομίλους αερομεταφορών. Η συνεχής πάντως οικονομική συρρίκνωση της εταιρείας είναι αποτέλεσμα τόσο του εξαιρετικά έντονου ανταγωνισμού από τις low cost εταιρείες στην αεροπορική αγορά της χώρας, της ενδυνάμωσης της παρουσίας στη χώρα των αεροπορικών εταιρειών του Αραβικού Κόλπου και της Κίνας, αλλά και της πλημμελούς διοίκησής της από κρατικούς παράγοντες.
Το Νέο Δελχί επέλεξε την πλήρη ιδιωτικοποίηση, καθώς προσπαθεί να αποφύγει την περαιτέρω επιβάρυνση των φορολογουμένων: με το νέο σχέδιο εξαγοράς, ο πιθανός αγοραστής θα αναλάβει περίπου το 40% των χρεών της Air India, δηλαδή χρέος που αγγίζει τα 3,26 δις δολάρια. Η χρεοκοπία της Air India, μετά τη χρεοκοπία της ιδιωτικής Jet Airways, θα αποτελούσε βαρύ πλήγμα στην ινδική κυβέρνηση, που προσπαθεί να προχωρήσει το σχέδιο ιδιωτικοποιήσεων των ζημιογόνων κρατικών εταιρειών που διοικεί. Οι δεσμευτικές προτάσεις για το σύνολο των μετοχών στην Air India, οι οποίες ανήκουν εξ ολοκλήρου στο κράτος, θα γίνουν δεκτές από το αρμόδιο υπουργείο έως τις 17 Μαρτίου 2020.
Φωτό: Divyakant Solanki/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ