
Η πρόσφατη έξαρση του κορονοϊού στην Κίνα είναι πιθανό να επηρεάσει βραχυπρόθεσμα την αγορά των δεξαμενόπλοιων, όπως είχε συμβεί και στην περίπτωση του ιού SARS το 2003, παρατηρεί ο ναυλομεσιτικός οίκος Poten & Partners.
Η εξάπλωση του ιού SARS το 2003 αποτελεί ένα είδος μοντέλου που χρησιμοποιείται για να ερμηνευτεί η αρνητική επίδραση στην αγορά των wet από τέτοιου είδους «απρόσμενα σοκ». Στο πρόσφατο εβδομαδιαίο report της, η Poten & Partners σημειώνει ότι το 2003 η Κίνα, εξαιτίας του ιού, εισήγαγε κατά τι λιγότερο από 2 εκατ. βαρέλια πετρελαίου/ημέρα σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα των 10 εκατ. βαρελιών/ημέρα. Στο report σημειώνεται επίσης ότι οποιαδήποτε συνιστώσα που επιδρά αρνητικά στη ζήτηση της Κίνας και γενικότερα της Ασίας για πετρέλαιο αποτελεί τροχοπέδη και για τις εισαγωγικές ροές και κατ’ επέκταση για την αγορά των δεξαμενόπλοιων.
Από την πλευρά της, η Goldman Sachs σημειώνει ότι, με βάση τις επιπτώσεις του SΑRS, η κινεζική ζήτηση για πετρέλαιο είναι πιθανό να μειωθεί κατά 260.000 βαρέλια/ημέρα και η τιμή του πετρελαίου να υποχωρήσει κατά $3/βαρέλι. Η Poten, στο πλαίσιο αυτό, υπενθυμίζει ότι ελέω του SARS οι τιμές πετρελαίου είχαν μειωθεί κατά 20%, δημιουργώντας αβεβαιότητα στην παγκόσμια αγορά.
Ο αριθμός των ανθρώπων που έχουν προσβληθεί από τον κοροναϊό έχει αυξηθεί σημαντικά τις τελευταίες ημέρες, με αποτέλεσμα το θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου να έχει κόψει ταχύτητα και οι ναύλοι να υποχωρούν, δημιουργώντας προβληματισμό, παρά το γεγονός ότι η αγορά των δεξαμενόπλοιων θεωρείται καλή.
Πολλά θα εξαρτηθούν από τον ρυθμό εξάπλωσης του ιού τις επόμενες εβδομάδες τόσο στην Κίνα όσο και στην υπόλοιπη Ασία.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ