
Η πρόσφατη έξαρση του κορονοϊού στην Κίνα είναι πιθανό να επηρεάσει βραχυπρόθεσμα την αγορά των δεξαμενόπλοιων, όπως είχε συμβεί και στην περίπτωση του ιού SARS το 2003, παρατηρεί ο ναυλομεσιτικός οίκος Poten & Partners.
Η εξάπλωση του ιού SARS το 2003 αποτελεί ένα είδος μοντέλου που χρησιμοποιείται για να ερμηνευτεί η αρνητική επίδραση στην αγορά των wet από τέτοιου είδους «απρόσμενα σοκ». Στο πρόσφατο εβδομαδιαίο report της, η Poten & Partners σημειώνει ότι το 2003 η Κίνα, εξαιτίας του ιού, εισήγαγε κατά τι λιγότερο από 2 εκατ. βαρέλια πετρελαίου/ημέρα σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα των 10 εκατ. βαρελιών/ημέρα. Στο report σημειώνεται επίσης ότι οποιαδήποτε συνιστώσα που επιδρά αρνητικά στη ζήτηση της Κίνας και γενικότερα της Ασίας για πετρέλαιο αποτελεί τροχοπέδη και για τις εισαγωγικές ροές και κατ’ επέκταση για την αγορά των δεξαμενόπλοιων.
Από την πλευρά της, η Goldman Sachs σημειώνει ότι, με βάση τις επιπτώσεις του SΑRS, η κινεζική ζήτηση για πετρέλαιο είναι πιθανό να μειωθεί κατά 260.000 βαρέλια/ημέρα και η τιμή του πετρελαίου να υποχωρήσει κατά $3/βαρέλι. Η Poten, στο πλαίσιο αυτό, υπενθυμίζει ότι ελέω του SARS οι τιμές πετρελαίου είχαν μειωθεί κατά 20%, δημιουργώντας αβεβαιότητα στην παγκόσμια αγορά.
Ο αριθμός των ανθρώπων που έχουν προσβληθεί από τον κοροναϊό έχει αυξηθεί σημαντικά τις τελευταίες ημέρες, με αποτέλεσμα το θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου να έχει κόψει ταχύτητα και οι ναύλοι να υποχωρούν, δημιουργώντας προβληματισμό, παρά το γεγονός ότι η αγορά των δεξαμενόπλοιων θεωρείται καλή.
Πολλά θα εξαρτηθούν από τον ρυθμό εξάπλωσης του ιού τις επόμενες εβδομάδες τόσο στην Κίνα όσο και στην υπόλοιπη Ασία.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ