
Οι βραζιλιάνικες εξαγωγές αργού πετρελαίου ανήλθαν σε μηνιαία ιστορικά υψηλά επίπεδα τον περασμένο Δεκέμβριο, καθώς άγγιξαν τους 8,7 εκατ. τόνους, με την Κίνα να στρέφει το βλέμμα της στη χώρα της Νότιας Αμερικής για εισαγωγές μαύρου χρυσού.
Το παραπάνω εύρημα αποτέλεσε αντικείμενο μελέτης της BIMCO σε νέο report της, υπογραμμίζοντας με έμφαση τη στροφή του ασιατικού γίγαντα στη Βραζιλία για την κάλυψη της μεγάλης ζήτησης για ενέργεια. Μάλιστα, ο παραπάνω αριθμός είναι κατά 5% αυξημένος σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2018.
Το αμέσως προηγούμενο μηνιαίο ρεκόρ για τις βραζιλιάνικες εξαγωγές εντοπίζεται τον Ιούλιο του 2018 (8,1 εκατ. τόνοι πετρελαίου), οπότε το 41% αυτών είχε προορισμό την Κίνα. Αυτή τη φορά, από τους 8,7 εκατ. τόνους που απέστειλε η Βραζιλία στο εξωτερικό, το 64% προοριζόταν για την Κίνα, δείγμα ότι η χώρα της Νότιας Αμερικής βασίζεται εν πολλοίς στον «ακόρεστο» ενεργειακά ασιατικό γίγαντα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της BIMCO, καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019 η εικόνα δεν είναι διαφορετική, καθώς η Κίνα εισήγαγε το 63% των βραζιλιάνικων εξαγωγών πετρελαίου. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι η μερίδα του λέοντος των εξαγωγών αργού της Βραζιλίας ταξίδεψε προς την Κίνα, εντούτοις το μερίδιο της πρώτης στις συνολικές εισαγωγές της δεύτερης δεν ξεπέρασε το 8% κατά τους πρώτους έντεκα μήνες του 2019.
Όπως παρατηρεί ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, παρά το γεγονός ότι οι αυξημένες εξαγωγές πετρελαίου των ΗΠΑ τα τελευταία χρόνια μονοπωλούν το ενδιαφέρον, η άνοδος και των βραζιλιάνικων είναι άξια αναφοράς. Κατά τον ίδιο, η εξέλιξη αυτή είναι θετική για την αγορά των δεξαμενόπλοιων, καθώς αυξάνονται τα τονο-μίλια. «Η παραγωγή πετρελαίου της Βραζιλίας αυξάνεται σταθερά την τελευταία δεκαετία, με μόνη εξαίρεση το 2018. Εάν η παραγωγή συνεχίσει στο μέλλον τον ίδιο ρυθμό ανάπτυξης, η Βραζιλία θα μπορούσε να διαδραματίσει σημαντικό πυλώνα ανάπτυξης των τονο-μιλίων για την αγορά των δεξαμενόπλοιων, ιδιαίτερα εάν η Κίνα διατηρήσει την ισχυρή της ζήτηση για βραζιλιάνικο πετρέλαιο», σημειώνει ο κ. Sand.
Φωτό: Bea_marques/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Τον διπλασιασμό του επιδόματος ανεργίας των ναυτικών από 300 σε 600 ευρώ, καθώς και τη σημαντική διεύρυνση των δικαιούχων, προωθεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και…

Η Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου της Λιβύης (NOC) ανακοίνωσε ότι εισέρχεται στην τελική φάση του πρώτου δημόσιου διαγωνισμού εξερεύνησης από το 2007, με τις εταιρείες…

Η συστηματική προσπάθεια της Κίνας να εξασφαλίσει πρόσβαση στα αφρικανικά μέταλλα, απαραίτητα για την κατασκευή μπαταριών, αναμένεται να αναδιαμορφώσει τις θαλάσσιες ροές ξηρού φορτίου,…

Σε συζητήσεις για πιθανή συγχώνευσή τους έχουν προχωρήσει οι αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί UK P&I Club και TT Club. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι οι δύο…

Πρόταση εξαγοράς για το σύνολο των μετοχών της απέρριψε η ΖΙΜ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση της ισραηλινών συμφερόντων εταιρείας, ο CEO της ΖΙΜ, Eli…

Το διπλωματικό βάρος μετατοπίζεται πλέον στο Κρεμλίνο, καθώς το Κίεβο φαίνεται να συναινεί κατ’ αρχήν στο αναθεωρημένο αμερικανικό ειρηνευτικό πλαίσιο, σύμφωνα με τ αμερικανικό…

Η αξιοποίηση των συμπερασμάτων της πρωτότυπης Μελέτης του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) «Διεθνείς καλές πρακτικές για την προώθηση της γυναικείας ναυτικής απασχόλησης», την οποία…

Στα Μέθανα, μια εγκαταλελειμμένη μονάδα ιχθυοκαλλιέργειας που είχε μετατραπεί σε «πλωτή χωματερή» απομακρύνθηκε πλήρως χάρη στη συνεργασία του περιβαλλοντικού οργανισμού Healthy Seas και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ