
Οι βραζιλιάνικες εξαγωγές αργού πετρελαίου ανήλθαν σε μηνιαία ιστορικά υψηλά επίπεδα τον περασμένο Δεκέμβριο, καθώς άγγιξαν τους 8,7 εκατ. τόνους, με την Κίνα να στρέφει το βλέμμα της στη χώρα της Νότιας Αμερικής για εισαγωγές μαύρου χρυσού.
Το παραπάνω εύρημα αποτέλεσε αντικείμενο μελέτης της BIMCO σε νέο report της, υπογραμμίζοντας με έμφαση τη στροφή του ασιατικού γίγαντα στη Βραζιλία για την κάλυψη της μεγάλης ζήτησης για ενέργεια. Μάλιστα, ο παραπάνω αριθμός είναι κατά 5% αυξημένος σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2018.
Το αμέσως προηγούμενο μηνιαίο ρεκόρ για τις βραζιλιάνικες εξαγωγές εντοπίζεται τον Ιούλιο του 2018 (8,1 εκατ. τόνοι πετρελαίου), οπότε το 41% αυτών είχε προορισμό την Κίνα. Αυτή τη φορά, από τους 8,7 εκατ. τόνους που απέστειλε η Βραζιλία στο εξωτερικό, το 64% προοριζόταν για την Κίνα, δείγμα ότι η χώρα της Νότιας Αμερικής βασίζεται εν πολλοίς στον «ακόρεστο» ενεργειακά ασιατικό γίγαντα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της BIMCO, καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019 η εικόνα δεν είναι διαφορετική, καθώς η Κίνα εισήγαγε το 63% των βραζιλιάνικων εξαγωγών πετρελαίου. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι η μερίδα του λέοντος των εξαγωγών αργού της Βραζιλίας ταξίδεψε προς την Κίνα, εντούτοις το μερίδιο της πρώτης στις συνολικές εισαγωγές της δεύτερης δεν ξεπέρασε το 8% κατά τους πρώτους έντεκα μήνες του 2019.
Όπως παρατηρεί ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, παρά το γεγονός ότι οι αυξημένες εξαγωγές πετρελαίου των ΗΠΑ τα τελευταία χρόνια μονοπωλούν το ενδιαφέρον, η άνοδος και των βραζιλιάνικων είναι άξια αναφοράς. Κατά τον ίδιο, η εξέλιξη αυτή είναι θετική για την αγορά των δεξαμενόπλοιων, καθώς αυξάνονται τα τονο-μίλια. «Η παραγωγή πετρελαίου της Βραζιλίας αυξάνεται σταθερά την τελευταία δεκαετία, με μόνη εξαίρεση το 2018. Εάν η παραγωγή συνεχίσει στο μέλλον τον ίδιο ρυθμό ανάπτυξης, η Βραζιλία θα μπορούσε να διαδραματίσει σημαντικό πυλώνα ανάπτυξης των τονο-μιλίων για την αγορά των δεξαμενόπλοιων, ιδιαίτερα εάν η Κίνα διατηρήσει την ισχυρή της ζήτηση για βραζιλιάνικο πετρέλαιο», σημειώνει ο κ. Sand.
Φωτό: Bea_marques/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αυξήσεις αποδοχών έως 35% με συνολική αύξηση αμοιβών και λοιπών/έμμεσων οικονομικών παροχών που κατά μέσο όρο ανέρχονται σε 21%, ανακοίνωσε ότι προτείνει η DPort…
Τη Δευτέρα 26 Μαΐου 2025 πραγματοποιήθηκε επετειακή εκδήλωση για τη συμπλήρωση 25 ετών λειτουργίας του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) στη Ναυτιλία του Πανεπιστημίου Πειραιώς.…
CMB.TECH NV και Golden Ocean ανακοίνωσαν την υπογραφή συμφωνίας και το πλάνο συγχώνευσής τους μέσω της ανταλλαγής μετοχών, σύμφωνα με όσα προβλέπει το δελτίο…
Εν μέσω καθίζησης των παγκόσμιων τιμών πετρελαίου, λόγω της σταδιακής άρσης των περικοπών της παραγωγής του OPEC+, τα κράτη μέλη του Οργανισμού σχεδιάζουν τα…
Σκόπελοι αναδύονται στην Αυστραλία για τα bulk carriers, ελέω της συμφόρησης που καταγράφεται στον λιμένα του Νιούκασλ, τον μεγαλύτερο λιμένα θερμικού άνθρακα της Αυστραλίας.…
Σε νέες στρατηγικές κινήσεις προχωρά o ταϊβανέζικος κολοσσός κατασκευής ημιαγωγών TSMC, ο οποίος ενισχύει τη γεωγραφική διασπορά της παραγωγής του με σημείο αναφοράς τη…
Τα τελευταία δεδομένα για τις εισηγμένες στα κινεζικά χρηματιστήρια εταιρείες δημοσίευσε πρόσφατα η Ένωση Εισηγμένων Εταιρειών της Κίνας. Βάσει δεδομένων έως τα τέλη Απριλίου,…
Η πρωτοκαθεδρία των κινεζικών ναυπηγείων στις παραγγελίες πλοίων κατέστη αδιαμφισβήτητη μετά το μπαράζ παραγγελιών των τελευταίων ετών, το οποίο περιόρισε τη διαθεσιμότητα slots, κυρίως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ