
Οι βραζιλιάνικες εξαγωγές αργού πετρελαίου ανήλθαν σε μηνιαία ιστορικά υψηλά επίπεδα τον περασμένο Δεκέμβριο, καθώς άγγιξαν τους 8,7 εκατ. τόνους, με την Κίνα να στρέφει το βλέμμα της στη χώρα της Νότιας Αμερικής για εισαγωγές μαύρου χρυσού.
Το παραπάνω εύρημα αποτέλεσε αντικείμενο μελέτης της BIMCO σε νέο report της, υπογραμμίζοντας με έμφαση τη στροφή του ασιατικού γίγαντα στη Βραζιλία για την κάλυψη της μεγάλης ζήτησης για ενέργεια. Μάλιστα, ο παραπάνω αριθμός είναι κατά 5% αυξημένος σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2018.
Το αμέσως προηγούμενο μηνιαίο ρεκόρ για τις βραζιλιάνικες εξαγωγές εντοπίζεται τον Ιούλιο του 2018 (8,1 εκατ. τόνοι πετρελαίου), οπότε το 41% αυτών είχε προορισμό την Κίνα. Αυτή τη φορά, από τους 8,7 εκατ. τόνους που απέστειλε η Βραζιλία στο εξωτερικό, το 64% προοριζόταν για την Κίνα, δείγμα ότι η χώρα της Νότιας Αμερικής βασίζεται εν πολλοίς στον «ακόρεστο» ενεργειακά ασιατικό γίγαντα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της BIMCO, καθ’ όλη τη διάρκεια του 2019 η εικόνα δεν είναι διαφορετική, καθώς η Κίνα εισήγαγε το 63% των βραζιλιάνικων εξαγωγών πετρελαίου. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι η μερίδα του λέοντος των εξαγωγών αργού της Βραζιλίας ταξίδεψε προς την Κίνα, εντούτοις το μερίδιο της πρώτης στις συνολικές εισαγωγές της δεύτερης δεν ξεπέρασε το 8% κατά τους πρώτους έντεκα μήνες του 2019.
Όπως παρατηρεί ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, παρά το γεγονός ότι οι αυξημένες εξαγωγές πετρελαίου των ΗΠΑ τα τελευταία χρόνια μονοπωλούν το ενδιαφέρον, η άνοδος και των βραζιλιάνικων είναι άξια αναφοράς. Κατά τον ίδιο, η εξέλιξη αυτή είναι θετική για την αγορά των δεξαμενόπλοιων, καθώς αυξάνονται τα τονο-μίλια. «Η παραγωγή πετρελαίου της Βραζιλίας αυξάνεται σταθερά την τελευταία δεκαετία, με μόνη εξαίρεση το 2018. Εάν η παραγωγή συνεχίσει στο μέλλον τον ίδιο ρυθμό ανάπτυξης, η Βραζιλία θα μπορούσε να διαδραματίσει σημαντικό πυλώνα ανάπτυξης των τονο-μιλίων για την αγορά των δεξαμενόπλοιων, ιδιαίτερα εάν η Κίνα διατηρήσει την ισχυρή της ζήτηση για βραζιλιάνικο πετρέλαιο», σημειώνει ο κ. Sand.
Φωτό: Bea_marques/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…

Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…

Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…

Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…

Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…

Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…

Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ