
Η καθήλωση του Boeing 737 ΜΑΧ λόγω της πτώσης δύο αεροπλάνων, που κόστισαν τη ζωή 346 ανθρώπων, είναι αδιαμφισβήτητα η μεγαλύτερη αποτυχία της Boeing στην ιστορία της. Η παγκόσμια κατακραυγή είχε ως αποτέλεσμα την έναρξη ερευνών όχι μόνο για τα λάθη που συνέβησαν, αλλά και για τον λόγο που δεν εντοπίστηκαν νωρίτερα. Η αποτυχία της Boeing αποτέλεσε και αποτυχία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA), καθώς γέννησε ερωτήματα για τον τρόπο πιστοποίησης της αξιοπλοΐας του εν λόγω αεροσκάφους.
Μετά από δέκα μήνες καθήλωσης και ζημιές που ξεπερνούν τα $10 δις, η Boeing ανακοίνωσε την πλήρη διακοπή της παραγωγής του 737 MAX, καθώς διαθέτει ήδη stock 400 αεροσκαφών, χωρίς όμως σαφή χρονικό ορίζοντα επιστροφής του συγκεκριμένου μοντέλου στους αιθέρες. Η συγκεκριμένη κίνηση ήταν αναμενόμενο να έχει επιπτώσεις γενικότερα στον αεροπορικό κλάδο, τόσο στις αεροπορικές εταιρείες που είναι πελάτες της Boeing όσο και σε εταιρείες και ανθρώπους που συμμετέχουν στη γραμμή παραγωγής του αεροσκάφους. Πρόσφατα, η Spirit AeroSystems, ένας από τους βασικότερους προμηθευτές εξαρτημάτων αεροπλάνων της Boeing, ανακοίνωσε την απόλυση 2.800 εργαζομένων.
Η ανακοίνωση της εταιρείας ήρθε μία ημέρα μετά τη δημοσίευση εσωτερικών εγγράφων της Boeing. Στα εν λόγω έγγραφα εκφράζεται η δυσπιστία των υπαλλήλων για την ασφάλεια του 737 MAX, που αργότερα επιβεβαιώθηκε από τα δύο δυστυχήματα. Το μόνο βέβαιο πλέον είναι ότι η αβεβαιότητα έχει ταυτιστεί με την εταιρεία και ότι οι επιπτώσεις θα είναι πολλές και απρόβλεπτες.
Φωτό: Gary He/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ