
Η καθήλωση του Boeing 737 ΜΑΧ λόγω της πτώσης δύο αεροπλάνων, που κόστισαν τη ζωή 346 ανθρώπων, είναι αδιαμφισβήτητα η μεγαλύτερη αποτυχία της Boeing στην ιστορία της. Η παγκόσμια κατακραυγή είχε ως αποτέλεσμα την έναρξη ερευνών όχι μόνο για τα λάθη που συνέβησαν, αλλά και για τον λόγο που δεν εντοπίστηκαν νωρίτερα. Η αποτυχία της Boeing αποτέλεσε και αποτυχία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA), καθώς γέννησε ερωτήματα για τον τρόπο πιστοποίησης της αξιοπλοΐας του εν λόγω αεροσκάφους.
Μετά από δέκα μήνες καθήλωσης και ζημιές που ξεπερνούν τα $10 δις, η Boeing ανακοίνωσε την πλήρη διακοπή της παραγωγής του 737 MAX, καθώς διαθέτει ήδη stock 400 αεροσκαφών, χωρίς όμως σαφή χρονικό ορίζοντα επιστροφής του συγκεκριμένου μοντέλου στους αιθέρες. Η συγκεκριμένη κίνηση ήταν αναμενόμενο να έχει επιπτώσεις γενικότερα στον αεροπορικό κλάδο, τόσο στις αεροπορικές εταιρείες που είναι πελάτες της Boeing όσο και σε εταιρείες και ανθρώπους που συμμετέχουν στη γραμμή παραγωγής του αεροσκάφους. Πρόσφατα, η Spirit AeroSystems, ένας από τους βασικότερους προμηθευτές εξαρτημάτων αεροπλάνων της Boeing, ανακοίνωσε την απόλυση 2.800 εργαζομένων.
Η ανακοίνωση της εταιρείας ήρθε μία ημέρα μετά τη δημοσίευση εσωτερικών εγγράφων της Boeing. Στα εν λόγω έγγραφα εκφράζεται η δυσπιστία των υπαλλήλων για την ασφάλεια του 737 MAX, που αργότερα επιβεβαιώθηκε από τα δύο δυστυχήματα. Το μόνο βέβαιο πλέον είναι ότι η αβεβαιότητα έχει ταυτιστεί με την εταιρεία και ότι οι επιπτώσεις θα είναι πολλές και απρόβλεπτες.
Φωτό: Gary He/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στο επίκεντρο διεθνών μέσων ενημέρωσης βρίσκεται η Σάμος για μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες την επόμενη σεζόν. Σύμφωνα με το Travel and Tour World, το νησί…

Δύο μόλις εβδομάδες πριν από την εκπνοή του 2025, η παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά χύδην ξηρού φορτίου καταγράφει ένα σημαντικό ορόσημο, με τις διά θαλάσσης…

Η λειψυδρία έχει επανέλθει δυναμικά στο προσκήνιο, καθώς οι μειωμένες βροχοπτώσεις και οι υψηλές θερμοκρασίες των τελευταίων ετών επηρεάζουν όλο και περισσότερο τα υδατικά…

Νεότερη Ενημέρωση (20:50) Ρυμούλκηση του δεξαμενόπλοιου σημαίας Λιβερίας από ρυμουλκό πλοίο προς το αγκυροβόλιο του λιμένα Πειραιά. Σε κατάσταση ακυβερνησίας βρίσκεται δεξαμενόπλοιο με…

Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ