
Η καθήλωση του Boeing 737 ΜΑΧ λόγω της πτώσης δύο αεροπλάνων, που κόστισαν τη ζωή 346 ανθρώπων, είναι αδιαμφισβήτητα η μεγαλύτερη αποτυχία της Boeing στην ιστορία της. Η παγκόσμια κατακραυγή είχε ως αποτέλεσμα την έναρξη ερευνών όχι μόνο για τα λάθη που συνέβησαν, αλλά και για τον λόγο που δεν εντοπίστηκαν νωρίτερα. Η αποτυχία της Boeing αποτέλεσε και αποτυχία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA), καθώς γέννησε ερωτήματα για τον τρόπο πιστοποίησης της αξιοπλοΐας του εν λόγω αεροσκάφους.
Μετά από δέκα μήνες καθήλωσης και ζημιές που ξεπερνούν τα $10 δις, η Boeing ανακοίνωσε την πλήρη διακοπή της παραγωγής του 737 MAX, καθώς διαθέτει ήδη stock 400 αεροσκαφών, χωρίς όμως σαφή χρονικό ορίζοντα επιστροφής του συγκεκριμένου μοντέλου στους αιθέρες. Η συγκεκριμένη κίνηση ήταν αναμενόμενο να έχει επιπτώσεις γενικότερα στον αεροπορικό κλάδο, τόσο στις αεροπορικές εταιρείες που είναι πελάτες της Boeing όσο και σε εταιρείες και ανθρώπους που συμμετέχουν στη γραμμή παραγωγής του αεροσκάφους. Πρόσφατα, η Spirit AeroSystems, ένας από τους βασικότερους προμηθευτές εξαρτημάτων αεροπλάνων της Boeing, ανακοίνωσε την απόλυση 2.800 εργαζομένων.
Η ανακοίνωση της εταιρείας ήρθε μία ημέρα μετά τη δημοσίευση εσωτερικών εγγράφων της Boeing. Στα εν λόγω έγγραφα εκφράζεται η δυσπιστία των υπαλλήλων για την ασφάλεια του 737 MAX, που αργότερα επιβεβαιώθηκε από τα δύο δυστυχήματα. Το μόνο βέβαιο πλέον είναι ότι η αβεβαιότητα έχει ταυτιστεί με την εταιρεία και ότι οι επιπτώσεις θα είναι πολλές και απρόβλεπτες.
Φωτό: Gary He/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ