
Το 2019 ήταν ένα έτος-σταθμός, σύμφωνα με διεθνή δημοσιεύματα, για το Πολεμικό Ναυτικό της Κίνας, το οποίο αποτελεί μέρος του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού (PLAN). Με αιχμή του δόρατος την ένταξη στον στόλο, στις 17 Δεκεμβρίου, του δεύτερου σύγχρονου κινεζικού αεροπλανοφόρου, του πρώτου όμως εξ ολοκλήρου κατασκευασμένου εντός Κίνας, είναι σαφές ότι η κινεζική ναυπηγική βιομηχανία θα εστιαστεί περισσότερο στην αμυντική θωράκιση ή μάλλον στην πολεμική βιομηχανία της χώρας.
Ήδη το περασμένο έτος παραδόθηκαν τουλάχιστον 23 σύγχρονα πολεμικά πλοία, αποτυπώνοντας την πρόθεση του Κόμματος να αναπτύξει τη ναυτική υπεροχή της Λαϊκής Δημοκρατίας στην περιοχή, ωστόσο με εγχώρια πλέον τεχνολογία και τεχνογνωσία.
Η κίνηση αυτή του Πεκίνου για θαλασσινή υπεροπλία δεν ανησυχεί μόνο το Τόκιο, τη Σεούλ και την Ουάσιγκτον, αλλά πολύ περισσότερο τους νότιους και οικονομικά πιο ευάλωτους γείτονες της χώρας: ήδη το Μπρουνέι, η Μαλαισία, οι Φιλιππίνες, η Ταϊβάν και το Βιετνάμ έχουν αντιδράσει στις εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή. Ωστόσο διαφαίνεται ότι μόνο οι κυβερνήσεις στην Ταϊπέι της Ταϊβάν και στο Ανόι του Βιετνάμ προτάσσουν το διπλωματικό «ανάστημά» τους απέναντι στο Πεκίνο, εκφράζοντας ανοικτά προς κάθε κατεύθυνση την αγωνία τους για τις επιθετικές πλέον προθέσεις των Κινέζων. Σύμφωνα μάλιστα με τις ένοπλες δυνάμεις της Ταϊβάν, το αεροπλανοφόρο «Shandong», συνοδεία φρεγατών, κινήθηκε στις 26 Δεκεμβρίου «απειλητικά» ανάμεσα στις ακτές της νήσου και στην Κίνα, κίνηση που θεωρήθηκε από πολλούς αναλυτές ένδειξη των προθέσεων του Πεκίνου για τις εξελίξεις στην περιοχή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ