
H εμπιστοσύνη στη ναυτιλιακή βιομηχανία κατέγραψε αύξηση κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2019 και ανήλθε σε υψηλά 18μήνου, σύμφωνα με την τελευταία «Shipping Confidence Survey» του οίκου BDO.
Επισημαίνεται ότι η ερευνητική ομάδα, στην προσπάθειά της για πιο ασφαλή συμπεράσματα, χρησιμοποιεί έναν δείκτη εμπιστοσύνης στη ναυτιλία, σύμφωνα με τον οποίο οι συμμετέχοντες στην έρευνα καλούνται να βαθμολογήσουν ευρύτερα τον κλάδο από 0 έως 10, αξιολογώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο το επίπεδο εμπιστοσύνης.
Ειδικότερα, το μέσο επίπεδο εμπιστοσύνης στη ναυτιλιακή βιομηχανία κατά το τρίμηνο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου διαμορφώθηκε στο 6,4/10, όταν το προηγούμενο τρίμηνο, που ολοκληρώθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο, ο αντίστοιχος αριθμός κινήθηκε στο 5,8. Μάλιστα το επίπεδο αυτό εμπιστοσύνης είναι το ίδιο που καταγράφηκε τον Μάιο του 2018, ενώ, για να βρει κάποιος υψηλότερο αριθμό εμπιστοσύνης, θα πρέπει να ανατρέξει στον Φεβρουάριο του 2014.
Το εκάστοτε επίπεδο εμπιστοσύνης για τους managers και τους πλοιοκτήτες ανήλθε στο 6,9, όταν το γ΄ τρίμηνο του έτους αυτό των managers κινήθηκε στο 5,9 ενώ το αντίστοιχο των πλοιοκτητών στο 6,4.
Το χαμηλότερο μέσο επίπεδο εμπιστοσύνης στη ναυτιλία σημείωσαν οι ναυλομεσίτες, καθώς υποχώρησε το 3,9 έναντι 5,1 το γ΄ τρίμηνο. Ουσιαστικά πρόκειται για τον μικρότερο αριθμό εμπιστοσύνης των ναυλομεσιτών από το 2008, οπότε και ξεκίνησε η έρευνα.
Στην Ασία, η εμπιστοσύνη στη ναυτιλιακή βιομηχανία υποχώρησε από το 6,8 στο 6, ωστόσο σε Ευρώπη και Βόρεια Αμερική υπήρξαν αυξητικές τάσεις στο 6,2 και 6,8 αντίστοιχα.
Σε ό,τι αφορά το ενδεχόμενο οι συμμετέχοντες στην έρευνα να πραγματοποιήσουν μια σημαντική επένδυση στη ναυτιλία, το μέσο επίπεδο παρέμεινε αμετάβλητο, στο 5,5. Επιπροσθέτως, το ποσοστό των συμμετεχόντων στην έρευνα οι οποίοι αναμένουν υψηλότερα επίπεδα ναύλων στην αγορά των δεξαμενόπλοιων αυξήθηκε κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες, στο 46%. Για την αγορά των bulk carriers, το αντίστοιχο ποσοστό επίσης αυξήθηκε από το 39% στο 50%, ενώ σημαντική βελτίωση σημείωσαν και οι προσδοκίες για την αγορά των containerships, καθώς το ποσοστό των συμμετεχόντων που βλέπει αύξηση στο προσεχές μέλλον κινήθηκε από το 19% στο 29%.
Με αφορμή τα ευρήματα της έρευνας, ο κ. Richard Greiner, Partner, Shipping & Transport της BDO, ανέφερε ότι η ζήτηση για επενδύσεις στον κλάδο της ναυτιλίας είναι μεγάλη, παρά τις γεωπολιτικές αβεβαιότητες.
Φωτό: Logan Weaver/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ