
H εμπιστοσύνη στη ναυτιλιακή βιομηχανία κατέγραψε αύξηση κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2019 και ανήλθε σε υψηλά 18μήνου, σύμφωνα με την τελευταία «Shipping Confidence Survey» του οίκου BDO.
Επισημαίνεται ότι η ερευνητική ομάδα, στην προσπάθειά της για πιο ασφαλή συμπεράσματα, χρησιμοποιεί έναν δείκτη εμπιστοσύνης στη ναυτιλία, σύμφωνα με τον οποίο οι συμμετέχοντες στην έρευνα καλούνται να βαθμολογήσουν ευρύτερα τον κλάδο από 0 έως 10, αξιολογώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο το επίπεδο εμπιστοσύνης.
Ειδικότερα, το μέσο επίπεδο εμπιστοσύνης στη ναυτιλιακή βιομηχανία κατά το τρίμηνο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου διαμορφώθηκε στο 6,4/10, όταν το προηγούμενο τρίμηνο, που ολοκληρώθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο, ο αντίστοιχος αριθμός κινήθηκε στο 5,8. Μάλιστα το επίπεδο αυτό εμπιστοσύνης είναι το ίδιο που καταγράφηκε τον Μάιο του 2018, ενώ, για να βρει κάποιος υψηλότερο αριθμό εμπιστοσύνης, θα πρέπει να ανατρέξει στον Φεβρουάριο του 2014.
Το εκάστοτε επίπεδο εμπιστοσύνης για τους managers και τους πλοιοκτήτες ανήλθε στο 6,9, όταν το γ΄ τρίμηνο του έτους αυτό των managers κινήθηκε στο 5,9 ενώ το αντίστοιχο των πλοιοκτητών στο 6,4.
Το χαμηλότερο μέσο επίπεδο εμπιστοσύνης στη ναυτιλία σημείωσαν οι ναυλομεσίτες, καθώς υποχώρησε το 3,9 έναντι 5,1 το γ΄ τρίμηνο. Ουσιαστικά πρόκειται για τον μικρότερο αριθμό εμπιστοσύνης των ναυλομεσιτών από το 2008, οπότε και ξεκίνησε η έρευνα.
Στην Ασία, η εμπιστοσύνη στη ναυτιλιακή βιομηχανία υποχώρησε από το 6,8 στο 6, ωστόσο σε Ευρώπη και Βόρεια Αμερική υπήρξαν αυξητικές τάσεις στο 6,2 και 6,8 αντίστοιχα.
Σε ό,τι αφορά το ενδεχόμενο οι συμμετέχοντες στην έρευνα να πραγματοποιήσουν μια σημαντική επένδυση στη ναυτιλία, το μέσο επίπεδο παρέμεινε αμετάβλητο, στο 5,5. Επιπροσθέτως, το ποσοστό των συμμετεχόντων στην έρευνα οι οποίοι αναμένουν υψηλότερα επίπεδα ναύλων στην αγορά των δεξαμενόπλοιων αυξήθηκε κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες, στο 46%. Για την αγορά των bulk carriers, το αντίστοιχο ποσοστό επίσης αυξήθηκε από το 39% στο 50%, ενώ σημαντική βελτίωση σημείωσαν και οι προσδοκίες για την αγορά των containerships, καθώς το ποσοστό των συμμετεχόντων που βλέπει αύξηση στο προσεχές μέλλον κινήθηκε από το 19% στο 29%.
Με αφορμή τα ευρήματα της έρευνας, ο κ. Richard Greiner, Partner, Shipping & Transport της BDO, ανέφερε ότι η ζήτηση για επενδύσεις στον κλάδο της ναυτιλίας είναι μεγάλη, παρά τις γεωπολιτικές αβεβαιότητες.
Φωτό: Logan Weaver/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ