
H εμπιστοσύνη στη ναυτιλιακή βιομηχανία κατέγραψε αύξηση κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2019 και ανήλθε σε υψηλά 18μήνου, σύμφωνα με την τελευταία «Shipping Confidence Survey» του οίκου BDO.
Επισημαίνεται ότι η ερευνητική ομάδα, στην προσπάθειά της για πιο ασφαλή συμπεράσματα, χρησιμοποιεί έναν δείκτη εμπιστοσύνης στη ναυτιλία, σύμφωνα με τον οποίο οι συμμετέχοντες στην έρευνα καλούνται να βαθμολογήσουν ευρύτερα τον κλάδο από 0 έως 10, αξιολογώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο το επίπεδο εμπιστοσύνης.
Ειδικότερα, το μέσο επίπεδο εμπιστοσύνης στη ναυτιλιακή βιομηχανία κατά το τρίμηνο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου διαμορφώθηκε στο 6,4/10, όταν το προηγούμενο τρίμηνο, που ολοκληρώθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο, ο αντίστοιχος αριθμός κινήθηκε στο 5,8. Μάλιστα το επίπεδο αυτό εμπιστοσύνης είναι το ίδιο που καταγράφηκε τον Μάιο του 2018, ενώ, για να βρει κάποιος υψηλότερο αριθμό εμπιστοσύνης, θα πρέπει να ανατρέξει στον Φεβρουάριο του 2014.
Το εκάστοτε επίπεδο εμπιστοσύνης για τους managers και τους πλοιοκτήτες ανήλθε στο 6,9, όταν το γ΄ τρίμηνο του έτους αυτό των managers κινήθηκε στο 5,9 ενώ το αντίστοιχο των πλοιοκτητών στο 6,4.
Το χαμηλότερο μέσο επίπεδο εμπιστοσύνης στη ναυτιλία σημείωσαν οι ναυλομεσίτες, καθώς υποχώρησε το 3,9 έναντι 5,1 το γ΄ τρίμηνο. Ουσιαστικά πρόκειται για τον μικρότερο αριθμό εμπιστοσύνης των ναυλομεσιτών από το 2008, οπότε και ξεκίνησε η έρευνα.
Στην Ασία, η εμπιστοσύνη στη ναυτιλιακή βιομηχανία υποχώρησε από το 6,8 στο 6, ωστόσο σε Ευρώπη και Βόρεια Αμερική υπήρξαν αυξητικές τάσεις στο 6,2 και 6,8 αντίστοιχα.
Σε ό,τι αφορά το ενδεχόμενο οι συμμετέχοντες στην έρευνα να πραγματοποιήσουν μια σημαντική επένδυση στη ναυτιλία, το μέσο επίπεδο παρέμεινε αμετάβλητο, στο 5,5. Επιπροσθέτως, το ποσοστό των συμμετεχόντων στην έρευνα οι οποίοι αναμένουν υψηλότερα επίπεδα ναύλων στην αγορά των δεξαμενόπλοιων αυξήθηκε κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες, στο 46%. Για την αγορά των bulk carriers, το αντίστοιχο ποσοστό επίσης αυξήθηκε από το 39% στο 50%, ενώ σημαντική βελτίωση σημείωσαν και οι προσδοκίες για την αγορά των containerships, καθώς το ποσοστό των συμμετεχόντων που βλέπει αύξηση στο προσεχές μέλλον κινήθηκε από το 19% στο 29%.
Με αφορμή τα ευρήματα της έρευνας, ο κ. Richard Greiner, Partner, Shipping & Transport της BDO, ανέφερε ότι η ζήτηση για επενδύσεις στον κλάδο της ναυτιλίας είναι μεγάλη, παρά τις γεωπολιτικές αβεβαιότητες.
Φωτό: Logan Weaver/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ