
Υπό έλεγχο έχει τεθεί κηλίδα από ντίζελ που σχηματίστηκε μετά το ναυάγιο φορτηγίδας με περίπου 2.300 λίτρα του καυσίμου αυτού σε λιμάνι των νήσων Γκαλαπάγκος, ανακοίνωσαν σήμερα οι αρχές του Ισημερινού, οι οποίες ενεργοποίησαν ένα σχέδιο έκτακτης ανάγκης για την προστασία του εύθραυστου οικοσυστήματος του αρχιπελάγους αυτού που έχει ενταχθεί στην Παγκόσμια Φυσική Κληρονομιά της Ανθρωπότητας.
«Η κατάσταση είναι υπό έλεγχο έπειτα από ένα σύνολο δράσεων για να αμβλυνθούν ενδεχόμενοι αντίκτυποι» του ατυχήματος, ανακοίνωσε η υπηρεσία Τύπου της προεδρίας του Ισημερινού. «Με την επιχείρηση επέμβασης τέθηκε υπό έλεγχο η κηλίδα του καυσίμου», σημείωσε.
Το ατύχημα αυτό, από το οποίο τραυματίστηκε ένας άνθρωπος, σημειώθηκε σε λιμάνι της νήσου Σαν Κριστόμπαλ, όταν κατέρρευσε γερανός ενώ τοποθετούσε εμπορευματοκιβώτιο στη φορτηγίδα. Το πλοίο, αποσταθεροποιημένο, ανατράπηκε.
«Υπήρξε διαρροή καυσίμου, τα μέλη του πληρώματος της φορτηγίδας έπεσαν στη θάλασσα για να σώσουν τις ζωές τους», είχε ανακοινώσει νωρίτερα η ECU 911, η υπηρεσία ασφάλειας των νησιών, τα οποία απέχουν περίπου 1.000 χιλιόμετρα από την ήπειρο και στα οποία το οικοσύστημα είναι ένα από τα πιο εύθραυστα του πλανήτη.
Προσωπικό του στρατού και της υπηρεσίας προστασίας του περιβάλλοντος έστησε «φράγματα περιορισμού» της κηλίδας και άπλωσε «απορροφητικά υφάσματα» για να μειωθεί «ο κίνδυνος για το περιβάλλον εξαιτίας του ναυαγίου της φορτηγίδας Orca», είχε επίσης διευκρινίσει νωρίτερα μέσω Twitter το Εθνικό Πάρκο Γκαλαπάγκος, ο φορέας ο οποίος είναι αρμόδιος για την προστασία των νησιών.
«Κατ’αυτόν τον τρόπο αποφεύχθηκε η εξάπλωση» του καυσίμου, υπογραμμίζει η προεδρία του Ισημερινού στην ανακοίνωσή της.
Γίνονται εργασίες ανάκτησης του ντίζελ και η διαδικασία της ανέλκυσης (της φορτηγίδας και του γερανού) θα γίνουν στη συνέχεια», δήλωσε παράλληλα σε δημοσιογράφους ο Νόρμαν Ουρέι, αξιωματούχος των Γκαλαπάγκος.
Το αρχιπέλαγος των νησιών Γκαλαπάγκος έλκει το όνομά του από τις γιγάντιες χελώνες που ζουν σε αυτά. Συνέβαλε σε σημαντικό βαθμό στη διαμόρφωση της θεωρίας της εξέλιξης των ειδών που διατύπωσε ο Άγγλος φυσιοδίφης Κάρολος Δαρβίνος.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση κατά 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάρτιο φέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη του Μάρτιου 2024, έναντι μείωσης κατά…
Ως διά μαγείας τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο εξαφανίζονται από τα ψηφιακά συστήματα παρακολούθησης της ναυτιλιακής κίνησης. Οι εξαγωγές πετρελαίου της Ρωσίας υποχώρησαν…
Τα venture capitals που εστιάζουν στην τεχνητή νοημοσύνη οδηγούν την ανάπτυξη στην αγορά των startups, την ίδια ώρα που άλλες εταιρείες αδυνατούν να σηκώσουν…
Τις επόμενες στρατηγικές κινήσεις της στη «σκακιέρα» των ναυπηγήσεων φαίνεται να ζυγίζει η Νότια Κορέα, η οποία εστιάζει στις επιχειρηματικές ευκαιρίες που θα προκύψουν…
Το νέο ferry «Nerthus» της Molslinjen είναι πλήρως ηλεκτρικό, εξασφαλίζοντας μηδενικές εκπομπές ρύπων κατά τη διάρκεια λειτουργίας του. Το πλοίο, το οποίο σχεδίασε η…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση της Hapag-Lloyd στην αγορά των containerships, καθώς η γερμανική εταιρεία τακτικών γραμμών έφτασε πρόσφατα σε ένα σημαντικό ορόσημο…
Καθώς οι τιμές πετρελαίου σημειώνουν πτωτική πορεία, το ίδιο ισχύει και για το αργό της Ρωσίας, το οποίο πωλείται σε τιμές που το καθιστούν…
Τα projects ναυπήγησης σύγχρονων πλοίων για λογαριασμό Ελλήνων πλοιοκτητών βαίνουν δυναμικά σε διεθνή ναυπηγεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του κινεζικού ναυπηγείου Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ