
Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στη δυτική ακτή των ΗΠΑ σημείωσε πτώση το 2019 για πρώτη φορά από το 2011. Παρά την επίτευξη της πρώτης φάσης συμφωνίας ΗΠΑ-Κίνας, η BIMCO εκτιμά πως ο εμπορικός πόλεμος θα συνεχίσει να υφίσταται το 2020, με αποτέλεσμα να μην αναμένεται αύξηση των εμπορευμάτων και επακολούθως των εμπορευματικών ροών και των ναύλων στον κλάδο των containers.
Η παγκόσμια ζήτηση στην αγορά της ναυτιλίας γραμμών αυξήθηκε κατά μόλις 1% το πρώτο εννιάμηνο του τρέχοντος έτους, συγχρόνως πάντα με την ανάπτυξη του στόλου κατά 3,7%, προκαλώντας ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης, σύμφωνα με τους αναλυτές του κλάδου.
Επιπλέον, οι παραδόσεις μεγάλων πλοίων κοντέινερ θα συνεχιστούν (ULCS), οδηγώντας και σε παραγγελίες για μικρότερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία είναι απαραίτητα για τη διανομή των εμπορευματοκιβωτίων σε λιμάνια που αδυνατούν να προσεγγίσουν τα πρώτα. Επομένως, η αύξηση του στόλου θα συνεχίσει να υφίσταται για το 2020, συμπιέζοντας ακόμα περισσότερο τους ναύλους.
Στην έκθεσή της η ΒIMCO αναφέρει πως ο τρόπος με τον οποίο η αγορά μπορεί να καταστεί και πάλι υγιής είναι ο τερματισμός των μέτρων προστατευτισμού, ο οποίος θα επιτρέψει στο παγκόσμιο εμπόριο να εξελιχθεί με φυσιολογικούς ρυθμούς. Οι όποιες εξελίξεις, πάντως, εκτιμάται ότι αναβάλλονται έως τον ερχόμενο Νοέμβριο και την εκλογή του νέου προέδρου των ΗΠΑ.
Φωτό: Tom Fisk/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ