
Διεθνείς οργανώσεις ναυτιλιακών μεταφορών προτείνουν να δημιουργηθεί ένα ταμείο για την καινοτομία που θα χρηματοδοτηθεί με έναν φόρο στα καύσιμα ώστε να εφαρμόσει προγράμματα για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα του τομέα, που είναι από τους μεγαλύτερους ρυπαντές στον κόσμο.
Αυτές οι ενώσεις ναυτιλιακών συμφερόντων, μεταξύ των οποίων η Bimco καθώς και το World Shipping Council (WSC), προτείνουν να δημιουργηθεί ένας ανεξάρτητος οργανισμός υπό την επίβλεψη μελών του Διεθνούς Nαυτιλιακού Οργανισμού (IMO), ο οποίος θα είναι αρμόδιος να επενδύει τα κεφάλαια που συγκεντρώνει.
Με 2 δολάρια ανά τόνο καυσίμου που θα μπορούσαν να καταβάλλονται από τους μεταφορείς, το ταμείο θα έφθανε τα 5 δισεκατομμύρια δολάρια μέσα σε 10 χρόνια, υπολόγισαν οι υπογράφοντες.
Το ποσό αυτό θα μπορούσε να επενδυθεί σε προγράμματα έρευνας και ανάπτυξης (R&D) που είναι «απαραίτητα για να καταστεί εμπορικά βιώσιμος ένας στόλος πλοίων με μηδενικές εκπομπές άνθρακα στην αρχή της δεκαετίας 2030», διευκρινίζεται στην ανακοίνωση.
«Η θέση μας είναι απλή, διαφανής και ρεαλιστική και ελπίζουμε πως οι κυβερνήσεις θα μας υποστηρίξουν», δήλωσε χθες, Τρίτη, σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS) Έσμπεν Πούλσον.
Το μέτρο αυτό θα υποβληθεί στα μέλη του IMO κατά την προσεχή σύνοδο της Επιτροπής Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC) που θα διεξαχθεί από τις 30 Μαρτίου έως τις 3 Απριλίου 2020, με προοπτική να τεθεί σε εφαρμογή «μέχρι το 2023».
Οι ενώσεις προστασίας του περιβάλλοντος επιφύλαξαν χλιαρή υποδοχή στις προτάσεις αυτές: «ένα ταμείο έρευνας και ανάπτυξης που συνδέεται με μια τιμολόγηση του άνθρακα (…) είναι κάτι καλό», όμως «για να επιτευχθεί ο στόχος της μείωσης των εκπομπών ρύπων, οφείλουμε να αφαιρέσουμε από τώρα τον άνθρακα από τα πλοία και τα καύσιμα», αντέδρασε μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Ίφε Ο’Λίρι της ΜΚΟ Environmental Defense Fund (EDF).
Εδώ και λίγο καιρό ο τομέας βρίσκεται στο στόχαστρο της νέας προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν: στη διάρκεια της παρουσίασης, την περασμένη Τετάρτη, του «Πράσινου Συμφώνου» της –του οδικού χάρτη της προς την κλιματική ουδετερότητα–, δήλωσε πως επιθυμεί να «επανεξετάσει» όλες τις νομοθεσίες που συνδέονται με το κλίμα, όπως αυτή που διέπει την αγορά του άνθρακα για να περιλάβει σ’ αυτήν τον ναυτιλιακό τομέα.
Φωτό: Nic Bothma/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το «Κοινό Σχέδιο Δράσης Ελλάδος-Κύπρου-Ισραήλ» και το «Πρόγραμμα Αμυντικής Συνεργασίας Ελλάδος-Ισραήλ» για το έτος 2026 υπεγράφησαν χθες, Δευτέρα 22 και σήμερα, Τρίτη 23 Δεκεμβρίου,…

Ο Ντόναλντ Τραμπ ανήγγειλε χθες Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου την προσεχή ναυπήγηση νέας κλάσης πολεμικών πλοίων μεγάλου μεγέθους με το όνομά του, κάτι εξαιρετικά ασυνήθιστο…

Το Ίδρυμα Ευγενίδου τιμήθηκε σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο, στο πλαίσιο της οποίας η Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων απένειμε στο Ίδρυμα…

Η αγορά πετρελαίου επιδεικνύει τάσεις σταθεροποίησης, με τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του Brent να διαμορφώνονται σήμερα στα $62,14 και του WTI στα $58,05/βαρέλι, διατηρώντας…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…

Η εντυπωσιακή αύξηση των ροών ρωσικού αερίου μέσω αγωγών προς την Κίνα αδυνατεί να μεταφραστεί σε ισοδύναμο οικονομικό όφελος για τη Μόσχα –σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ