
Διεθνείς οργανώσεις ναυτιλιακών μεταφορών προτείνουν να δημιουργηθεί ένα ταμείο για την καινοτομία που θα χρηματοδοτηθεί με έναν φόρο στα καύσιμα ώστε να εφαρμόσει προγράμματα για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα του τομέα, που είναι από τους μεγαλύτερους ρυπαντές στον κόσμο.
Αυτές οι ενώσεις ναυτιλιακών συμφερόντων, μεταξύ των οποίων η Bimco καθώς και το World Shipping Council (WSC), προτείνουν να δημιουργηθεί ένας ανεξάρτητος οργανισμός υπό την επίβλεψη μελών του Διεθνούς Nαυτιλιακού Οργανισμού (IMO), ο οποίος θα είναι αρμόδιος να επενδύει τα κεφάλαια που συγκεντρώνει.
Με 2 δολάρια ανά τόνο καυσίμου που θα μπορούσαν να καταβάλλονται από τους μεταφορείς, το ταμείο θα έφθανε τα 5 δισεκατομμύρια δολάρια μέσα σε 10 χρόνια, υπολόγισαν οι υπογράφοντες.
Το ποσό αυτό θα μπορούσε να επενδυθεί σε προγράμματα έρευνας και ανάπτυξης (R&D) που είναι «απαραίτητα για να καταστεί εμπορικά βιώσιμος ένας στόλος πλοίων με μηδενικές εκπομπές άνθρακα στην αρχή της δεκαετίας 2030», διευκρινίζεται στην ανακοίνωση.
«Η θέση μας είναι απλή, διαφανής και ρεαλιστική και ελπίζουμε πως οι κυβερνήσεις θα μας υποστηρίξουν», δήλωσε χθες, Τρίτη, σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS) Έσμπεν Πούλσον.
Το μέτρο αυτό θα υποβληθεί στα μέλη του IMO κατά την προσεχή σύνοδο της Επιτροπής Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC) που θα διεξαχθεί από τις 30 Μαρτίου έως τις 3 Απριλίου 2020, με προοπτική να τεθεί σε εφαρμογή «μέχρι το 2023».
Οι ενώσεις προστασίας του περιβάλλοντος επιφύλαξαν χλιαρή υποδοχή στις προτάσεις αυτές: «ένα ταμείο έρευνας και ανάπτυξης που συνδέεται με μια τιμολόγηση του άνθρακα (…) είναι κάτι καλό», όμως «για να επιτευχθεί ο στόχος της μείωσης των εκπομπών ρύπων, οφείλουμε να αφαιρέσουμε από τώρα τον άνθρακα από τα πλοία και τα καύσιμα», αντέδρασε μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Ίφε Ο’Λίρι της ΜΚΟ Environmental Defense Fund (EDF).
Εδώ και λίγο καιρό ο τομέας βρίσκεται στο στόχαστρο της νέας προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν: στη διάρκεια της παρουσίασης, την περασμένη Τετάρτη, του «Πράσινου Συμφώνου» της –του οδικού χάρτη της προς την κλιματική ουδετερότητα–, δήλωσε πως επιθυμεί να «επανεξετάσει» όλες τις νομοθεσίες που συνδέονται με το κλίμα, όπως αυτή που διέπει την αγορά του άνθρακα για να περιλάβει σ’ αυτήν τον ναυτιλιακό τομέα.
Φωτό: Nic Bothma/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ