
Έως τα τέλη Οκτωβρίου, η Kίνα είχε υπογράψει 197 συμφωνίες για το Belt and Road με 137 χώρες και 30 διεθνείς οργανισμούς, σύμφωνα με τα όσα δημοσιοποίησε πρόσφατα η China’s National Development and Reform Commission.
Κατά τους πρώτους δέκα μήνες του έτους, η αξία του εμπορίου μεταξύ της Κίνας και των χωρών που συμμετέχουν στο Belt and Road ανήλθε στα $950 δις, ενώ οι άμεσες κινεζικές επενδύσεις στις χώρες αυτές έχουν αγγίξει τα $10 δις.
Όπως σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση, η κατασκευή των σιδηροδρομικών δικτύων Κίνα-Λάος, Κίνα-Ταϊλάνδη, Ουγγαρία-Σερβία, καθώς επίσης και της σύνδεσης υψηλών ταχυτήτων Τζακάρτα-Μπαντούνγκ, σημειώνει σταθερή πρόοδο. Παράλληλα, τα λιμενικά projects σε Χαμπάντοτα, Χαλίφα, Πειραιά και Γκουάνταρ συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς, αναφέρει η Επιτροπή.
To Γκουάνταρ αποτελεί λιμάνι βαθέων υδάτων του Πακιστάν στην Αραβική Θάλασσα και εντάσσεται στο «China-Pakistan Economic Corridor». Μάλιστα, πρόσφατα ο Πακιστανός υπουργός Εξωτερικών, Shah Mahmood Qureshi, εξήρε την κινεζική πρωτοβουλία του Νέου Δρόμου του Μεταξιού, σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι «πρόκειται για το μοναδικό και πλέον αποδοτικό όργανο διεθνούς συνεργασίας και παγκοσμιοποίησης». Ο ίδιος επισήμανε ότι είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι το Belt and Road συνδέει τρεις ηπείρους και 4 δις ανθρώπους που ζουν σε αυτές.
Από την άλλη, αναλυτές εκφράζουν ανοιχτά τις ανησυχίες τους για τα σχέδια επέκτασης των Κινέζων στο Πακιστάν (και όχι μόνο), καθώς θεωρούν ότι, μέσω της επένδυσης στο λιμάνι Γκουάνταρ, ο ασιατικός γίγαντας προσβλέπει στην εγκατάσταση ναυτικής βάσης.
Σε κάθε περίπτωση, η εξάπλωση του Κινεζικού Δράκου αγγίζει όλα τα μήκη και πλάτη της γης. Στις 28 Νοεμβρίου, μάλιστα, αναμένεται να εγκαινιαστεί μια νέα τακτική γραμμή μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ του Βουχάν, πρωτεύουσας της επαρχίας Χουμπέι της κεντρικής Κίνας, και της Ιαπωνίας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ