
Εξαιρετικά ενδιαφέροντα είναι τα ευρήματα για τη ζωή εν πλω, που προκύπτουν από την πρόσφατη δημοσιοποίηση της τριμηνιαίας έκθεσης βάσει του Seafarers Happiness Index.
Να σημειωθεί ότι η παρούσα έρευνα εκπονείται από κοινού από τη ναυτική ΜΚΟ «Mission to Seafarers» και τον αλληλασφαλιστικό οργανισμό «Shipowners’ Club» και επιχειρεί να μετρήσει το «επίπεδο» ευτυχίας και ψυχικής υγείας χιλιάδων ναυτικών στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι ο αριθμός των συμμετεχόντων ναυτικών ‒στην έρευνα για το γ΄ τρίμηνο‒ ανήλθε σε επίπεδα ρεκόρ.
Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία, ο γενικός δείκτης ευτυχίας των ναυτικών έχει αυξηθεί στο 6,59/10 από το 6,27/10 το προηγούμενο τρίμηνο, υποδηλώνοντας κάποια «υποσχόμενα σημάδια για τη βιομηχανία».
Παράλληλα, το μέσο επίπεδο ευτυχίας των ναυτικών σε ό,τι αφορά την αλληλεπίδραση με τα άλλα μέλη πληρώματος άγγιξε το 7,28 από το 6,85 που καταγράφηκε το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο. «Ο αριθμός αυτός αποτελεί τον υψηλότερο των τελευταίων πέντε ετών, κατά τα οποία εκπονείται η έρευνα, και υποδηλώνει μια μεγαλύτερη οικειότητα και καλή θέληση συνεργασίας μεταξύ των ναυτικών», σημειώνεται στο report.
Ο δείκτης για τους ναυτικούς που απασχολούνται στα κρουαζιερόπλοια και στα πλοία της ακτοπλοΐας άγγιξε το 6,3/10. Υπενθυμίζεται ότι ο εν λόγω δείκτης το β΄ τρίμηνο κινήθηκε χαμηλότερα κατά 15% (5,3/10) απ’ ό,τι ο μέσος δείκτης ευτυχίας. Η «Mission to Seafarers» ευελπιστεί ότι η άνοδος αυτή αποτελεί απόρροια της βελτίωσης των συνθηκών εργασίας στην ακτοπλοΐα.
Η έκθεση καταδεικνύει συγχρόνως ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες που επενδύουν στη συνεχή εκπαίδευση των ναυτικών τους έχουν τα πιο ικανοποιημένα πληρώματα, δείγμα του ότι η εμπιστοσύνη στις ικανότητές τους είναι ζωτικής σημασίας για τους ναυτικούς.
Αναμφίβολα, οι απολαβές διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο προκειμένου οι ναυτικοί να αισθάνονται ασφάλεια και σταθερότητα στην εργασία τους. Ενώ οι πιο νέοι σε ηλικία ναυτικοί εμφανίζονται πιο ευτυχισμένοι, με τον δείκτη να κινείται στο 7,9/10, πολλοί εξ αυτών δήλωσαν ότι οι χαμηλές απολαβές αποτελούν ερωτηματικό για τη μελλοντική τους σταδιοδρομία. «Αυτό είναι ανησυχητικό για το μέλλον της ναυτιλιακής βιομηχανίας, καθώς ταλαντούχοι νέοι ναυτικοί είναι πιθανόν να χαθούν σε άλλες βιομηχανίες», αναφέρεται στην έκθεση.
Αλλά και ο δείκτης για τους μεγαλύτερους σε ηλικία ναυτικούς (45 ετών και άνω) άγγιξε το εντυπωσιακό 7/10.
Συμπερασματικά, θα μπορούσε να πει κανείς ότι η εικόνα για τη ναυτεργασία μοιάζει περισσότερο αισιόδοξη καθώς οδεύουμε προς το τέλος του 2019, όπως προκύπτει από τις απαντήσεις των συμμετεχόντων στην έρευνα.
Φωτό: Shutterstock
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ