
Η A.P. Moller – Maersk και ο νηογνώμονας Lloyds Register πραγματοποίησαν μια μελέτη σύμφωνα με την οποία οι μεγαλύτερες ευκαιρίες για την απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα βρίσκονται στην ανακάλυψη νέων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Με βάση τις προβλέψεις της παγκόσμιας αγοράς, τα καύσιμα τα οποία βρίσκονται στην καλύτερη θέση προκειμένου να αξιοποιηθούν για έρευνα και ανάπτυξη νέων ναυτιλιακών καυσίμων μηδενικών εκπομπών είναι η αλκοόλη, το βιομεθάνιο και η αμμωνία.
Τα συγκεκριμένα τρία είδη καυσίμου έχουν σχετικά παρόμοιες προβλέψεις κόστους αλλά παρουσιάζουν διαφορετικές προκλήσεις και ευκαιρίες. Οι αλκοόλες (αιθανόλη και μεθανόλη) μπορούν να παραχθούν από διαφορετικές πηγές και μπορούν να αναμειχθούν πλήρως στις δεξαμενές καυσίμου των πλοίων, προσφέροντας ευελιξία στους ανεφοδιασμούς. Ωστόσο, ο ναυτιλιακός κλάδος δεν φαίνεται ακόμα έτοιμος για τη μετάβαση σε λύσεις καυσίμων με βάση τις αλκοόλες.
Το βιομεθάνιο, από την άλλη πλευρά προσφέρει ομαλότερη μετάβαση με βάση τις ήδη διαθέσιμες τεχνολογίες και υποδομές, παρουσιάζει όμως την πρόκληση της «ολίσθησης του μεθανίου», της εκπομπής δηλαδή άκαυστου μεθανίου στην ατμόσφαιρα.
Η αμμωνία μπορεί να παραχθεί από ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια, ενώ τα συστήματα που χρησιμοποιούν ως καύσιμο αμμωνία παρουσιάζουν υψηλότερο βαθμό ενεργειακής μετατροπής σε σχέση με εκείνα που χρησιμοποιούν βιοκαύσιμα. Το βασικό πρόβλημα της αμμωνίας όμως είναι ότι είναι εξαιρετικά τοξική και ακόμη και μικρά ατυχήματα μπορούν να δημιουργήσουν σοβαρούς κινδύνους για το πλήρωμα και το περιβάλλον.
Ο Søren Toft, Chief Operating Officer της Maersk, ανέφερε: «Είναι πολύ νωρίς για να αποκλείσουμε κάποια επιλογή, αλλά είμαστε σίγουροι ότι αυτά τα τρία καύσιμα είναι τα σωστά σημεία για να ξεκινήσουμε την έρευνα. Ως εκ τούτου, θα δαπανήσουμε το 80% της προσοχής μας σε αυτή τη μελέτη και το υπόλοιπο 20% για να εξετάσουμε άλλες επιλογές».
Φωτό: Μaersktankers.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ