
Σε κλίμα αβεβαιότητας ενόψει sulphur cap και έντονων γεωπολιτικών εντάσεων, η BIMCO εστιάζει με νέο της report στην προσφορά δεξαμενόπλοιων, η οποία σε μεγάλο βαθμό καθορίζει τους ναύλους για την εν λόγω αγορά. Η εν λόγω ανάλυση αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία αν αναλογιστεί κανείς ότι η πτωτική πορεία της ναυλαγοράς τα τελευταία χρόνια εν πολλοίς αποτελεί απόρροια των υπερπροσφοράς πλοίων.
Ειδικότερα στο report αναφέρεται ότι το 2019 οι παραδόσεις πετρελαιοφόρων σημειώνουν μια αύξηση της τάξης του 37% ενώ οι διαλύσεις βρίσκονται σε χαμηλά δεκαετίας καταγράφοντας μάλιστα ετήσια μείωση 52%. Παράλληλα και οι παραγγελίες νεότευκτων κινούνται σε αρκετά χαμηλά επίπεδα.
Ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, αναφέρει ότι η αύξηση κατά 37% των παραδόσεων crude oil tankers κατά τους εννέα πρώτους μήνες του έτους σε συνδυασμό με την πτώση κατά 52% των διαλύσεων σκιαγραφούν μια αγορά με πληθώρα προσφοράς πλοίων.
Σημειώνεται ότι ένας μεγάλος αριθμός πλοιοκτητών επιλέγει να παραλαμβάνει τα παραγγελθέντα πλοία τον Ιανουάριο και όχι κατά τους τελευταίους μήνες κάθε έτους, προκειμένου η «ημερομηνία γέννησής» τους να παρουσιάζεται μεταγενέστερη. Η τάση αυτή εξηγεί την στάση αναμονής πολλών πλοιοκτητών ενόψει Ιανουαρίου 2020 αλλά εν μέρει και την σημαντική αύξηση στις παραδόσεις του περασμένου Ιανουαρίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Ιανουάριο του 2019, παραδόθηκαν 12 VLCCs συνολικής χωρητικότητας 3,7 εκατ. dwt.
Στο μέτωπο των διαλύσεων δεξαμενόπλοιων μόλις 10 εκατ. dwt στάλθηκαν προς διάλυση, σημειώνοντας μείωση 52% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Ο κ. Sand τονίζει ότι από αναλυτικής σκοπιάς και με δεδομένες τις παραδόσεις πλοίων, ένα κατώτατο όριο αριθμού πλοίων θα πρέπει να στέλνεται προς διάλυση κάθε χρόνο προκειμένου να επέρχεται ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης. Εν προκειμένω για τον Σεπτέμβριο, οι διαλύσεις δεξαμενόπλοιων μετά βίας άγγιξαν τα 300.000 dwt.
Αναφορικά με την πορεία της ναυλαγοράς, στο report αναφέρεται ότι οι πρόσφατες επιθέσεις στις πετρελαϊκές εγκαταστάσεις της Saudi Aramco σε συνδυασμό με τις αμερικανικές κυρώσεις σε πλοία της COSCO έχουν πυροδοτήσει μια άνοδο, απόρροια της οποίας ήταν οι ναύλοι για τα VLCCs να αγγίξουν τα $307.888/ημέρα στις 11 Οκτωβρίου.
Με αφορμή τις μεγάλες αβεβαιότητες στην αγορά, ο κ. Sand καταλήγει στο ότι ενώ βραχυπρόθεσμα αυτές «γεννούν» ευκαιρίες για τους πλοιοκτήτες δεξαμενόπλοιων, μεσομακροπρόθεσμα οι προοπτικές που προσφέρουν μοιάζουν μάλλον ζοφερές.
Φωτό: Ayotunde Oguntoyinbo/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι απευθείας πτήσεις μεταξύ της Ινδίας και της Κίνας, ύστερα από μακροχρόνια παύση, είναι γεγονός, καθώς οι σχέσεις μεταξύ των χωρών φαίνεται να εξομαλύνονται…

Τα Center for Biological Diversity και Friends of the Earth προχώρησαν πρόσφατα σε μήνυση κατά της κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ. Ως αιτία προβάλλεται η…

Με αφορμή την επικείμενη επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, η Isalos.net παρουσιάζει το κεντρικό άρθρο των Ναυτικών Χρονικών, που δημοσιεύθηκε λίγες ημέρες μετά την έναρξη…

Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ