
Το πρόσφατο ράλι στους ναύλους των δεξαμενόπλοιων, ιδιαίτερα σε ένα περιβάλλον σημαντικών προκλήσεων, αποτελεί μόνιμο αντικείμενο συζήτησης στους κόλπους της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας.
Στο πλαίσιο αυτό, ο επικεφαλής αναλυτής της BIMCO, Peter Sand, φιλοξενήθηκε την Τρίτη 15 Οκτωβρίου από το αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο CNBC και σχολίασε την επικαιρότητα γύρω από τη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς πετρελαίου.
Ο κ. Sand τόνισε χαρακτηριστικά: «Είναι εντυπωσιακό το τι μπορούν να επιφέρουν οι αμερικανικές κυρώσεις σε μια αγορά, που υπό άλλες συνθήκες παρέμενε flat». Ο ίδιος πρόσθεσε ότι οι αμερικανικές κυρώσεις στην COSCO αλλά και οι κυρώσεις των ExxonMobil και Unipec σε πλοία που προσεγγίζουν λιμάνια της Βενεζουέλας έχουν δημιουργήσει έναν «απαγορευμένο» στόλο 500 δεξαμενόπλοιων, για τον οποίο η ζήτηση είναι μεγάλη. Κατά συνέπεια, λόγω της υψηλής αβεβαιότητας και του γεγονότος ότι πολλά διυλιστήρια έχουν προγραμματίσει τις αποστολές φορτίων για το τελευταίο τρίμηνο του έτους, οι ναύλοι για τα δεξαμενόπλοια έχουν «χτυπήσει κόκκινο». Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι ναύλοι στη διαδρομή από τον Περσικό Κόλπο προς τη Σιγκαπούρη, οι οποίοι κάποια στιγμή έφτασαν έως και τα $460.000/ημέρα, όπως ο ίδιος εξήγησε.
Ο κ. Sand σημείωσε, τέλος, ότι πλέον οι διαχειρίστριες εταιρείες δεξαμενόπλοιων μπορούν να χαμογελάνε με αυτή την εξέλιξη, καθώς τα τελευταία δύο χρόνια οι δραστηριότητές τους μόνο επικερδείς δεν θεωρούνταν, με μόνη εξαίρεση ίσως το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2018.
Φωτό: Alexander Bobrov/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ