
Το πρόσφατο ράλι στους ναύλους των δεξαμενόπλοιων, ιδιαίτερα σε ένα περιβάλλον σημαντικών προκλήσεων, αποτελεί μόνιμο αντικείμενο συζήτησης στους κόλπους της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας.
Στο πλαίσιο αυτό, ο επικεφαλής αναλυτής της BIMCO, Peter Sand, φιλοξενήθηκε την Τρίτη 15 Οκτωβρίου από το αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο CNBC και σχολίασε την επικαιρότητα γύρω από τη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς πετρελαίου.
Ο κ. Sand τόνισε χαρακτηριστικά: «Είναι εντυπωσιακό το τι μπορούν να επιφέρουν οι αμερικανικές κυρώσεις σε μια αγορά, που υπό άλλες συνθήκες παρέμενε flat». Ο ίδιος πρόσθεσε ότι οι αμερικανικές κυρώσεις στην COSCO αλλά και οι κυρώσεις των ExxonMobil και Unipec σε πλοία που προσεγγίζουν λιμάνια της Βενεζουέλας έχουν δημιουργήσει έναν «απαγορευμένο» στόλο 500 δεξαμενόπλοιων, για τον οποίο η ζήτηση είναι μεγάλη. Κατά συνέπεια, λόγω της υψηλής αβεβαιότητας και του γεγονότος ότι πολλά διυλιστήρια έχουν προγραμματίσει τις αποστολές φορτίων για το τελευταίο τρίμηνο του έτους, οι ναύλοι για τα δεξαμενόπλοια έχουν «χτυπήσει κόκκινο». Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι ναύλοι στη διαδρομή από τον Περσικό Κόλπο προς τη Σιγκαπούρη, οι οποίοι κάποια στιγμή έφτασαν έως και τα $460.000/ημέρα, όπως ο ίδιος εξήγησε.
Ο κ. Sand σημείωσε, τέλος, ότι πλέον οι διαχειρίστριες εταιρείες δεξαμενόπλοιων μπορούν να χαμογελάνε με αυτή την εξέλιξη, καθώς τα τελευταία δύο χρόνια οι δραστηριότητές τους μόνο επικερδείς δεν θεωρούνταν, με μόνη εξαίρεση ίσως το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2018.
Φωτό: Alexander Bobrov/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ