Οι φθινοπωρινές προκλήσεις των bulk carriers

Οι φθινοπωρινές προκλήσεις των bulk carriers

350
Οι φθινοπωρινές προκλήσεις των bulk carriers

Mε νέα έκθεση η BIMCO σκιαγραφεί τη μέχρι τώρα πορεία της αγοράς των bulk carriers για το 2019, καθώς επίσης και τις προοπτικές για το εγγύς μέλλον.

Ζήτηση

Tα έσοδα των Capesizes συνεχίζουν την αλματώδη πορεία τους, φτάνοντας στις 2 Σεπτεμβρίου στα υψηλότερα επίπεδα από τα τέλη του 2013, στα $36.101/ημέρα. Είναι χαρακτηριστικό ότι, μεταξύ 2 Απριλίου και 2 Σεπτεμβρίου, οι ναύλοι για τα Capesizes έχουν αυξηθεί κατά 943%.

Η σημαντική άνοδος για τα έσοδα των Capesizes και Panamaxes αντανακλά την αλλαγή στις δυνάμεις της αγοράς από τις αρχές τους έτους. Αναφορικά με τις βραζιλιάνικες εξαγωγές iron ore, αυτές έχουν αυξηθεί σημαντικά μετά τις σημαντικές στρεβλώσεις στην παγκόσμια προσφορά το πρώτο τρίμηνο του έτους. Ωστόσο, σε μηνιαία βάση, από τον Μάρτιο και έπειτα παραμένουν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2018. Ειδικότερα, τον Απρίλιο οι εξαγωγές iron ore από τη Βραζιλία κυμάνθηκαν στους 18,9 εκατ. τόνους και τον Ιούλιο αυξήθηκαν στους 34,3 εκατ. τόνους.

Από την άλλη, η διαρκής στροφή της κινεζικής βιομηχανίας στο scrap metal έναντι του iron ore έχει ως αποτέλεσμα οι κινεζικές εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος να παρουσιάζουν σημάδια πτώσης.

Παράλληλα, τα στοιχεία για την πορεία της εξαγωγικής περιόδου βραζιλιάνικης σόγιας, η οποία, λόγω εποχικότητας, διαρκεί από τον Μάρτιο έως τον Ιούλιο, κρίνονται απογοητευτικά. Το καλό ξεκίνημα, με ισχυρές εξαγωγικές ροές σόγιας από τη Βραζιλία τόσο τον Ιανουάριο όσο και τον Φεβρουάριο, έδωσε τη θέση του στη μείωση κατά 5,9% των εξαγωγών κατά τους επόμενους επτά μήνες του έτους. Τα αίτια της εξέλιξης αυτής ενδεχομένως ακούν στο όνομα «αφρικανική πανώλη των χοίρων», η οποία δεν επέτρεψε στις εξαγωγές να ακολουθήσουν την πορεία των συγκομιδών σόγιας-ρεκόρ.

Προσφορά

Oι παραδόσεις νεότευκτων bulk carriers, ύψους 25,6 εκατ. dwt, σε σύγκριση με τις διαλύσεις, οι οποίες δεν ξεπερνούν τα 5,5 εκατ. dwt, έχουν οδηγήσει σε αύξηση του στόλου κατά 2,4% μέχρι στιγμής. Σημειωτέον ότι ο υφιστάμενος στόλος πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου ανέρχεται στα 865,3 εκατ. dwt, με την BIMCO να αναμένει ότι η αύξηση του στόλου θα αγγίξει το 3,7% έως το τέλος του 2019.

Σε ό,τι αφορά τις διαλύσεις bulkers, η BIMCO αναφέρει ότι θα «κόψουν ταχύτητα» κατά το υπόλοιπο του δεύτερου εξαμήνου του έτους. Παράλληλα, οι παραγγελίες κινήθηκαν με αργό ρυθμό τους καλοκαιρινούς μήνες και μεταξύ Ιουλίου-Αυγούστου παραγγέλθηκαν 18 bulk carriers: 5 VLOCs, 2 Capesizes και 11 Handymaxes. Έως τις αρχές Σεπτεμβρίου, το βιβλίο παραγγελιών κινήθηκε στα 93,3 εκατ. dwt.

Αναφορικά με τις προοπτικές της αγοράς, η BIMCO δεν αναμένει σημαντικές βελτιώσεις στους ναύλους των dry, καθώς οι δυνάμεις ισορροπίας της προσφοράς και της ζήτησης θα επιδεινωθούν. Καθώς οδεύουμε ολοταχώς προς την εφαρμογή του Sulphur Cap 2020, εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει το κατά πόσο οι πλοιοκτήτες θα μπορέσουν να «περάσουν» τα επιπλέον κόστη, είτε για scrubbers είτε για αποθειωμένα καύσιμα, στους ναυλωτές.

Φωτό: Highseas/Pixabay