
Έπειτα από επιθέσεις μη επανδρωμένων αεροσκαφών σε δύο εργοστάσια της σαουδαραβικής πετρελαϊκής εταιρείας Aramco, χθες Σάββατο, προκλήθηκαν σημαντικές πυρκαγιές, ενώ επρόκειτο για την τρίτη επίθεση σε υποδομές της χώρας μέσα σε διάστημα πέντε μόλις μηνών. Σύμφωνα με την κρατική πετρελαϊκή εταιρεία της Σαουδικής Αραβίας, οι πυρκαγίες τέθηκαν άμεσα υπό έλεγχο, ενώ οι ακριβείς στόχοι και η έκταση των ζημιών δεν έχουν γίνει σαφείς.
Σημειώνεται πως οι δύο επιθέσεις είχαν ως στόχο τις επαρχίες Αμπκάικ και Χουράις, οι οποίες διαδραματίζουν σημαντικότατο ρόλο στην παγκόσμια αγορά μαύρου χρυσού, καθώς αναλυτές εκτιμούν πως η επίθεση μπορεί να επηρεάσει άμεσα 5 εκ. βαρέλια πετρελαίου την ημέρα- αριθμός που αναλογεί στη μισή παραγωγή πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας ή αλλιώς στο 5% της παγκόσμιας παραγωγής. Πιο συγκεκριμένα, στο Αμπκάικ, στην Ανατολική Επαρχία της Σαουδικής Αραβίας, υπάρχει το μεγαλύτερο εργοστάσιο επεξεργασίας πετρελαίου στον κόσμο, ενώ στο Χουράις, υπάρχει το δεύτερο μεγαλύτερο κοίτασμα πετρελαίου της χώρας.
Σύμφωνα με τα διεθνή ΜΜΕ, η οργάνωση των Χούτι στην Υεμένη ανέλαβε την ευθύνη για τις επιθέσεις, ενώ ο Αμερικανός ΥΠΕΞ Μάικ Πομπέο αποκλείει την εμπλοκή της Υεμένης και κατηγορεί το Ιράν για τις επιθέσεις.
Ο πρίγκιπας διάδοχος της Σ. Αραβίας Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν, σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε με τον Αμερικανό Πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ, τόνισε ότι η χώρα του “έχει τη βούληση και την ικανότητα να αντιμετωπίσει και να απαντήσει σε αυτήν την τρομοκρατική επίθεση”.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις έμπειρων αναλυτών, οι επιθέσεις ίσως είχαν ως στόχο να πλήξουν την αξιοπιστία και την εικόνα της Aramco πριν την αρχική δημόσια προσφορά (IPO) της εταιρείας για την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο, δίχως μάλιστα να αποκλείουν πως το περιστατικό θα έχει πράγματι αντίκτυπο στην αξία της, ενώ εκτιμούν επίσης πως οι αυξανόμενες γεωπολιτικές εντάσεις στη Μέση Ανατολή είναι πολύ πιθανό πως θα οδηγήσουν τις τιμές πετρελαίου σε ράλι ανόδου.
Φωτο: ΑΠΕ ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ