
Την διαμόρφωση του τοπίου στην αγορά ξηρού φορτίου σκιαγραφεί με πρόσφατη ανάλυσή του ο οίκος Drewry.
Οι αυξημένες εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία σε συνδυασμό με την περιορισμένη προσφορά bulkers προς τα βραζιλιάνικα λιμάνια, αυξάνουν την ζήτηση για Capesize/VLOC στον Ατλαντικό και παρέχουν στήριξη στους ναύλους, σημειώνει χαρακτηριστικά η ερευνητική ομάδα της Drewry.
Ιδιαίτερα για την αγορά των Capesize, οι spot ναύλοι έχουν ανέλθει σε επίπεδα ρεκόρ παρά το γεγονός ότι οι εκτιμήσεις για την επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας αυξάνονται. Μάλιστα η Drewry εκτιμά ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί και για τους εναπομείναντες μήνες του 2019 (παρά το γεγονός ότι τις τελευταίες μέρες ο BDI και ο ΒCI σημειώνουν οριακές μειώσεις) κυρίως λόγω του επερχόμενου sulphur cap αλλά και της «κανονικότητας» στις βραζιλιάνικες εξαγωγές iron ore.
Μετά το τραγικό περιστατικό στο ορυχείο της Vale στο Brumadinho στις 25 Ιανουαρίου, οι εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία μειώθηκαν αισθητά το α΄εξάμηνο. Είναι χαρακτηριστικό ότι η χώρα της Νότιας Αμερικής εξήγαγε τον Απρίλιο λιγότερο από 20 εκατ. τόνους iron ore. Aπόρροια αυτού είναι ο BCI να κατρακυλήσει στα χαμηλότερα επίπεδα των 92 μονάδων στις 4 Απριλίου. Έκτοτε, ωστόσο, οι εν λόγω εξαγωγές ανέκαμψαν σημαντικά και τον Ιούλιο άγγιξαν τους 34,3 εκατ. τόνους, αυξημένες κατά 80% σε σχέση με τον Απρίλιο.
Σε ό,τι αφορά τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς του ΙΜΟ με ισχύ από 1/1/2020, η Drewry σημειώνει ότι αρκετοί πλοιοκτήτες bulk carriers επιλέγουν την οδό των scrubbers, για την εγκατάσταση των οποίων απαιτείται ένας μήνας. Κατά το διάστημα αυτό τα πλοία αποσύρονται από την αγορά με αποτέλεσμα να μειώνεται η προσφορά διαθέσιμων, προς φόρτωση ξηρών φορτίων, πλοίων. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Drewry, περίπου το 3% του στόλου (σε όρους dwt) των Capesizes/VLOCs (45) εξοπλίστηκαν με τα εν λόγω συστήματα κατά τον Ιούνιο-Αύγουστο. Ο Οίκος αναμένει ότι καθώς οδεύουμε προς την εφαρμογή του sulphur cap, ο αριθμός των Capesizes/VLOCs που θα εγκαταστήσει scrubbers θα αυξηθεί οδηγώντας τους ναύλους στην spot αγορά σε υψηλά επίπεδα.
Φωτό: Mohammed Hijaz/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ