
Την διαμόρφωση του τοπίου στην αγορά ξηρού φορτίου σκιαγραφεί με πρόσφατη ανάλυσή του ο οίκος Drewry.
Οι αυξημένες εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία σε συνδυασμό με την περιορισμένη προσφορά bulkers προς τα βραζιλιάνικα λιμάνια, αυξάνουν την ζήτηση για Capesize/VLOC στον Ατλαντικό και παρέχουν στήριξη στους ναύλους, σημειώνει χαρακτηριστικά η ερευνητική ομάδα της Drewry.
Ιδιαίτερα για την αγορά των Capesize, οι spot ναύλοι έχουν ανέλθει σε επίπεδα ρεκόρ παρά το γεγονός ότι οι εκτιμήσεις για την επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας αυξάνονται. Μάλιστα η Drewry εκτιμά ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί και για τους εναπομείναντες μήνες του 2019 (παρά το γεγονός ότι τις τελευταίες μέρες ο BDI και ο ΒCI σημειώνουν οριακές μειώσεις) κυρίως λόγω του επερχόμενου sulphur cap αλλά και της «κανονικότητας» στις βραζιλιάνικες εξαγωγές iron ore.
Μετά το τραγικό περιστατικό στο ορυχείο της Vale στο Brumadinho στις 25 Ιανουαρίου, οι εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία μειώθηκαν αισθητά το α΄εξάμηνο. Είναι χαρακτηριστικό ότι η χώρα της Νότιας Αμερικής εξήγαγε τον Απρίλιο λιγότερο από 20 εκατ. τόνους iron ore. Aπόρροια αυτού είναι ο BCI να κατρακυλήσει στα χαμηλότερα επίπεδα των 92 μονάδων στις 4 Απριλίου. Έκτοτε, ωστόσο, οι εν λόγω εξαγωγές ανέκαμψαν σημαντικά και τον Ιούλιο άγγιξαν τους 34,3 εκατ. τόνους, αυξημένες κατά 80% σε σχέση με τον Απρίλιο.
Σε ό,τι αφορά τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς του ΙΜΟ με ισχύ από 1/1/2020, η Drewry σημειώνει ότι αρκετοί πλοιοκτήτες bulk carriers επιλέγουν την οδό των scrubbers, για την εγκατάσταση των οποίων απαιτείται ένας μήνας. Κατά το διάστημα αυτό τα πλοία αποσύρονται από την αγορά με αποτέλεσμα να μειώνεται η προσφορά διαθέσιμων, προς φόρτωση ξηρών φορτίων, πλοίων. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Drewry, περίπου το 3% του στόλου (σε όρους dwt) των Capesizes/VLOCs (45) εξοπλίστηκαν με τα εν λόγω συστήματα κατά τον Ιούνιο-Αύγουστο. Ο Οίκος αναμένει ότι καθώς οδεύουμε προς την εφαρμογή του sulphur cap, ο αριθμός των Capesizes/VLOCs που θα εγκαταστήσει scrubbers θα αυξηθεί οδηγώντας τους ναύλους στην spot αγορά σε υψηλά επίπεδα.
Φωτό: Mohammed Hijaz/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Οι εταιρείες Airbus, Leonardo και Thales ανακοίνωσαν την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου ότι θα συνενώσουν τις δορυφορικές και διαστημικές δραστηριότητές τους, με στόχο να δημιουργήσουν…

Η σπορά των χειμερινών σιτηρών στην Ευρώπη προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς, με κινητήριο μοχλό το ξηρότερο κλίμα και τις λιγότερες βροχοπτώσεις συγκριτικά με τα…

Με ταχύτατους ρυθμούς και γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Royal Caribbean. Βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο όμιλος…

Υπό πίεση φαίνεται πως βρίσκονται οι πολιτείες της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ σε ό,τι αφορά τις προμήθειες καυσίμων, μετά την αναστάτωση που έχουν προκαλέσει…

Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ