
Την διαμόρφωση του τοπίου στην αγορά ξηρού φορτίου σκιαγραφεί με πρόσφατη ανάλυσή του ο οίκος Drewry.
Οι αυξημένες εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία σε συνδυασμό με την περιορισμένη προσφορά bulkers προς τα βραζιλιάνικα λιμάνια, αυξάνουν την ζήτηση για Capesize/VLOC στον Ατλαντικό και παρέχουν στήριξη στους ναύλους, σημειώνει χαρακτηριστικά η ερευνητική ομάδα της Drewry.
Ιδιαίτερα για την αγορά των Capesize, οι spot ναύλοι έχουν ανέλθει σε επίπεδα ρεκόρ παρά το γεγονός ότι οι εκτιμήσεις για την επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας αυξάνονται. Μάλιστα η Drewry εκτιμά ότι η τάση αυτή θα συνεχιστεί και για τους εναπομείναντες μήνες του 2019 (παρά το γεγονός ότι τις τελευταίες μέρες ο BDI και ο ΒCI σημειώνουν οριακές μειώσεις) κυρίως λόγω του επερχόμενου sulphur cap αλλά και της «κανονικότητας» στις βραζιλιάνικες εξαγωγές iron ore.
Μετά το τραγικό περιστατικό στο ορυχείο της Vale στο Brumadinho στις 25 Ιανουαρίου, οι εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία μειώθηκαν αισθητά το α΄εξάμηνο. Είναι χαρακτηριστικό ότι η χώρα της Νότιας Αμερικής εξήγαγε τον Απρίλιο λιγότερο από 20 εκατ. τόνους iron ore. Aπόρροια αυτού είναι ο BCI να κατρακυλήσει στα χαμηλότερα επίπεδα των 92 μονάδων στις 4 Απριλίου. Έκτοτε, ωστόσο, οι εν λόγω εξαγωγές ανέκαμψαν σημαντικά και τον Ιούλιο άγγιξαν τους 34,3 εκατ. τόνους, αυξημένες κατά 80% σε σχέση με τον Απρίλιο.
Σε ό,τι αφορά τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς του ΙΜΟ με ισχύ από 1/1/2020, η Drewry σημειώνει ότι αρκετοί πλοιοκτήτες bulk carriers επιλέγουν την οδό των scrubbers, για την εγκατάσταση των οποίων απαιτείται ένας μήνας. Κατά το διάστημα αυτό τα πλοία αποσύρονται από την αγορά με αποτέλεσμα να μειώνεται η προσφορά διαθέσιμων, προς φόρτωση ξηρών φορτίων, πλοίων. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Drewry, περίπου το 3% του στόλου (σε όρους dwt) των Capesizes/VLOCs (45) εξοπλίστηκαν με τα εν λόγω συστήματα κατά τον Ιούνιο-Αύγουστο. Ο Οίκος αναμένει ότι καθώς οδεύουμε προς την εφαρμογή του sulphur cap, ο αριθμός των Capesizes/VLOCs που θα εγκαταστήσει scrubbers θα αυξηθεί οδηγώντας τους ναύλους στην spot αγορά σε υψηλά επίπεδα.
Φωτό: Mohammed Hijaz/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ