
Οι βιομηχανίες παιχνιδιών της Κίνας συνήθως εντατικοποιούν τις εργασίες τους κατά το γ΄ τρίμηνο του έτους καθώς σπεύδουν να αποστείλουν τα εμπορεύματά τους κυρίως προς τις ΗΠΑ ενόψει και των εορταστικών ημερών των Χριστουγέννων.
Ωστόσο το φετινό Q3 φαίνεται πως δεν μοιάζει με αυτά προηγούμενων ετών λόγω της σφοδρής αντιπαράθεσης ΗΠΑ-Κίνας, αναφέρει σε πρόσφατο δημοσίευμά του το Bloomberg.
Πιο συγκεκριμένα, το δημοσίευμα αναφέρει ότι ακόμα και εάν ο πρόεδρος Τραμπ αποφασίσει την καθυστέρηση της επιβολής δασμών ύψους $160 δις σε παιχνίδια και smartphones προερχόμενα από την Κίνα, η ζημιά έχει ήδη γίνει. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Walmart, μία εκ των κορυφαίων προμηθευτών παιχνιδιών παγκοσμίως, η οποία έχει σπεύσει να αυξήσει τα αποθέματά της με δεδομένη την αβεβαιότητα γύρω από τις σινοαμερικανικές σχέσεις. Από την άλλη, κινεζικοί
κατασκευαστές παιχνιδιών κάνουν άνοιγμα για την εξεύρεση πελατών σε Ευρώπη, Αφρική και Μ. Ανατολή επιχειρώντας παράλληλα να μειώσουν την εξάρτησή τους από τις ΗΠΑ.
Είναι χαρακτηριστική η πρόσφατη ανακοίνωση της National Retail Federation των ΗΠΑ με αφορμή την αύξηση των δασμών από το 25% στο 30% σε κινεζικά προϊόντα αξίας $250 δις από την 1η Οκτωβρίου. «Είναι αδύνατο για τις επιχειρήσεις να σχεδιάσουν το μέλλον τους σε ένα τέτοιο περιβάλλον. Η προσέγγιση της κυβέρνησης δεν λειτουργεί και η απάντηση προφανώς δεν είναι περισσότεροι φόροι για τις αμερικανικές επιχειρήσεις και τους Αμερικανούς καταναλωτές. Πότε θα σταματήσει αυτό;», αναφέρει η σχετική ανακοίνωση της Ομοσπονδίας.
Σε ό, τι αφορά το μέτωπο της διεθνούς ναυτιλίας, η απρόβλεπτη πολιτική Τραμπ ανάγκασε την CMA CGM να αποσύρει δύο πλοία από τις τακτικές γραμμές Ασίας-Ευρώπης ενώ από τον Ιούλιο η Orient Overseas Container Line έχει αναστείλει κάποιες λειτουργίες της προς την Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ