
Πώς αναμένεται να κινηθούν οι αξίες των πλοίων μεταφοράς υγρού φορτίου; Στο ερώτημα αυτό προσπάθησε να απαντήσει η ερευνητική ομάδα της VesselsValue σε συνεργασία με την συμβουλευτική εταιρεία ViaMar με έδρα το Όσλο μέσω πρόσφατης έκθεσής της. Να σημειωθεί ότι οι παρακάτω εκτιμήσεις για την αξία των εν λόγω τύπων πλοίων βασίζονται στην εκτιμώμενη ωφέλιμη ζωή τους.
Oι αξίες των δεξαμενοπλοίων παρουσιάζουν άνοδο με αυτές των μεγαλύτερων να προπορεύονται έναντι αυτών των product tankers. Τόσο για τα νεότευκτα όσο και για τα μεταχειρισμένα δεξαμενόπλοια η VesselsValue βλέπει άνοδο στις αξίες τους.
Η εκτιμώμενη αυξημένη ζήτηση ανα τονο-μίλι για τη μεταφορά υγρών φορτίων σε συνδυασμό με την αργή ανάπτυξη του στόλου, η οποία πυροδοτείται από τις αυξημένες διαλύσεις, αναμένεται να δώσουν μια ώθηση στις αξίες των τάνκερς. Οι μειωμένες παραγγελίες -προς ώρας- το 2019, απόρροια του ασταθούς γεωπολιτικού περιβάλλοντος, εκτιμάται από τη VesselsValue ότι θα βοηθήσουν την αγορά να βρει την ισορροπία της έως το 2022. Σε όλα τα παραπάνω η ερευνητική ομάδα της VesselsValue υπογραμμίζει την ενδεχόμενη επίδραση των πετρελαϊκών χωρών εντός και εκτός ΟΠΕΚ, των διακυμάνσεων της τιμής του πετρελαίου αλλά και της συμπεριφοράς των κορυφαίων εισαγωγέων όπως της Κίνας και της Ινδίας.
Σε ό, τι αφορά την αγορά των νεότευκτων δεξαμενόπλοιων, οι βελτιωμένοι ναύλοι σε συνδυασμό με το γενικότερο ευνοϊκό κλίμα στην αγορά εκτιμάται ότι θα αποτελέσουν οδηγό για την αύξηση της αξίας του συγκεκριμένου τύπου πλοίου καθώς οδεύουμε προς τα τέλη του 2019.
Οι διαλύσεις το α’ τρίμηνο του 2019 ανήλθαν σε όρους χωρητικότητας στα 1,7 εκατ. dwt, αριθμός ο οποίος αποτελεί τον μικρότερο από το 2017. Αντιθέτως, οι παραγγελίες αυξήθηκαν σημαντικά από τα 3 εκατ. dwt το δ΄τρίμηνο του 2018 στα 6 εκατ. dwt το α΄ τρίμηνο του 2019.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ