
Πώς αναμένεται να κινηθούν οι αξίες των πλοίων μεταφοράς υγρού φορτίου; Στο ερώτημα αυτό προσπάθησε να απαντήσει η ερευνητική ομάδα της VesselsValue σε συνεργασία με την συμβουλευτική εταιρεία ViaMar με έδρα το Όσλο μέσω πρόσφατης έκθεσής της. Να σημειωθεί ότι οι παρακάτω εκτιμήσεις για την αξία των εν λόγω τύπων πλοίων βασίζονται στην εκτιμώμενη ωφέλιμη ζωή τους.
Oι αξίες των δεξαμενοπλοίων παρουσιάζουν άνοδο με αυτές των μεγαλύτερων να προπορεύονται έναντι αυτών των product tankers. Τόσο για τα νεότευκτα όσο και για τα μεταχειρισμένα δεξαμενόπλοια η VesselsValue βλέπει άνοδο στις αξίες τους.
Η εκτιμώμενη αυξημένη ζήτηση ανα τονο-μίλι για τη μεταφορά υγρών φορτίων σε συνδυασμό με την αργή ανάπτυξη του στόλου, η οποία πυροδοτείται από τις αυξημένες διαλύσεις, αναμένεται να δώσουν μια ώθηση στις αξίες των τάνκερς. Οι μειωμένες παραγγελίες -προς ώρας- το 2019, απόρροια του ασταθούς γεωπολιτικού περιβάλλοντος, εκτιμάται από τη VesselsValue ότι θα βοηθήσουν την αγορά να βρει την ισορροπία της έως το 2022. Σε όλα τα παραπάνω η ερευνητική ομάδα της VesselsValue υπογραμμίζει την ενδεχόμενη επίδραση των πετρελαϊκών χωρών εντός και εκτός ΟΠΕΚ, των διακυμάνσεων της τιμής του πετρελαίου αλλά και της συμπεριφοράς των κορυφαίων εισαγωγέων όπως της Κίνας και της Ινδίας.
Σε ό, τι αφορά την αγορά των νεότευκτων δεξαμενόπλοιων, οι βελτιωμένοι ναύλοι σε συνδυασμό με το γενικότερο ευνοϊκό κλίμα στην αγορά εκτιμάται ότι θα αποτελέσουν οδηγό για την αύξηση της αξίας του συγκεκριμένου τύπου πλοίου καθώς οδεύουμε προς τα τέλη του 2019.
Οι διαλύσεις το α’ τρίμηνο του 2019 ανήλθαν σε όρους χωρητικότητας στα 1,7 εκατ. dwt, αριθμός ο οποίος αποτελεί τον μικρότερο από το 2017. Αντιθέτως, οι παραγγελίες αυξήθηκαν σημαντικά από τα 3 εκατ. dwt το δ΄τρίμηνο του 2018 στα 6 εκατ. dwt το α΄ τρίμηνο του 2019.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ