
Mία αυστραλο-αμερικανική κοινοπραξία εξετάζει το ενδεχόμενο να «διασώσει» το μεγαλύτερο ναυπηγείο των Φιλιππίνων, Hanjin, το οποίο βρίσκεται στον στρατηγικής σημασίας για την Ασία Κόλπο Σούμπικ.
Σύμφωνα με ασιατικά μέσα, η πρόταση των αυστραλιανών ναυπηγείων Austal και του αμερικανικού fund, Cerberus Capital Management, αναμένεται να μετριάσει τις ανησυχίες, που είχε πυροδοτήσει προηγουμένως το κινεζικό ενδιαφέρον, για την εθνική ασφάλεια των Φιλιππίνων.
Παράλληλα, η εξέλιξη αυτή ενισχύει τις ελπίδες για την αναγέννηση ενός από τα σημαντικότερα περιουσιακά στοιχεία της χώρας της νοτιοανατολικής Ασίας, το οποίο κάποια στιγμή έφτανε να απασχολεί έως και 30.000 εργαζομένους. Να σημειωθεί ότι το ναυπηγείο περιήλθε στην δύσκολη αυτή κατάσταση μετά την χρεοκοπία, την οποία κήρυξε η νοτιοκορεάτικη εταιρεία διαχείρισής του λόγω αδυναμίας αποπληρωμής δανείων ύψους $1,3 δις.
Μάλιστα, ο CEO της Austal, David Singleton, ανέφερε στο Nikkei Asian Review ότι η εταιρεία του και η Cerberus Capital Management έχουν έρθει σε επαφή με τους πιστωτές της Hanjin Heavy Industries and Construction, στην ιδιοκτησία της οποίας βρισκόταν το ναυπηγείο για 13 χρόνια. Ο ίδιος δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να συμμετάσχει στην κοινοπραξία και ιαπωνικών συμφερόντων εταιρεία στο μέλλον.
Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα μέσα στο χρόνο, η διαχειρίστρια εταιρεία λιμένων International Container Terminal Services Inc (ICTSI), τα ολλανδικά ναυπηγεία Damen και τουλάχιστον δύο κινεζικές εταιρείες είχαν εκφράσει το ενδιαφέρον τους για την εξαγορά του εν λόγω ναυπηγείου, το οποίο ο κ. Singleton χαρακτήρισε ως «φανταστικό».
Από το 2006, η Hanjin είχε επενδύσει $2,3 δις στο ναυπηγείο, το οποίο έως το 2018 είχε παραδώσει 123 πλοία.
Φωτό: hhic-phil.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…

Η επιτυχής διέλευση του πλοίου «Maersk Sebarok» από την Ερυθρά Θάλασσα και τα Στενά του Μπαμπ ελ Μαντέμπ αποτελεί την πρώτη παρουσία της δανέζικης…

Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ