
Mία αυστραλο-αμερικανική κοινοπραξία εξετάζει το ενδεχόμενο να «διασώσει» το μεγαλύτερο ναυπηγείο των Φιλιππίνων, Hanjin, το οποίο βρίσκεται στον στρατηγικής σημασίας για την Ασία Κόλπο Σούμπικ.
Σύμφωνα με ασιατικά μέσα, η πρόταση των αυστραλιανών ναυπηγείων Austal και του αμερικανικού fund, Cerberus Capital Management, αναμένεται να μετριάσει τις ανησυχίες, που είχε πυροδοτήσει προηγουμένως το κινεζικό ενδιαφέρον, για την εθνική ασφάλεια των Φιλιππίνων.
Παράλληλα, η εξέλιξη αυτή ενισχύει τις ελπίδες για την αναγέννηση ενός από τα σημαντικότερα περιουσιακά στοιχεία της χώρας της νοτιοανατολικής Ασίας, το οποίο κάποια στιγμή έφτανε να απασχολεί έως και 30.000 εργαζομένους. Να σημειωθεί ότι το ναυπηγείο περιήλθε στην δύσκολη αυτή κατάσταση μετά την χρεοκοπία, την οποία κήρυξε η νοτιοκορεάτικη εταιρεία διαχείρισής του λόγω αδυναμίας αποπληρωμής δανείων ύψους $1,3 δις.
Μάλιστα, ο CEO της Austal, David Singleton, ανέφερε στο Nikkei Asian Review ότι η εταιρεία του και η Cerberus Capital Management έχουν έρθει σε επαφή με τους πιστωτές της Hanjin Heavy Industries and Construction, στην ιδιοκτησία της οποίας βρισκόταν το ναυπηγείο για 13 χρόνια. Ο ίδιος δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να συμμετάσχει στην κοινοπραξία και ιαπωνικών συμφερόντων εταιρεία στο μέλλον.
Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα μέσα στο χρόνο, η διαχειρίστρια εταιρεία λιμένων International Container Terminal Services Inc (ICTSI), τα ολλανδικά ναυπηγεία Damen και τουλάχιστον δύο κινεζικές εταιρείες είχαν εκφράσει το ενδιαφέρον τους για την εξαγορά του εν λόγω ναυπηγείου, το οποίο ο κ. Singleton χαρακτήρισε ως «φανταστικό».
Από το 2006, η Hanjin είχε επενδύσει $2,3 δις στο ναυπηγείο, το οποίο έως το 2018 είχε παραδώσει 123 πλοία.
Φωτό: hhic-phil.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ