
Στις αρχές Ιουλίου οι αρχές του Γιβραλτάρ και το βρετανικό Βασιλικό Πολεμικό Ναυτικό είχαν δεσμεύσει το ιρανικών συμφερόντων δεξαμενόπλοιο «Grace 1», με την κατηγορία ότι παρανόμως μετέφερε πετρέλαιο στη Συρία παραβιάζοντας, έτσι, τις σχετικές κυρώσεις της ΕΕ. Η ναυτιλιακή αρχή του Παναμά έσπευσε να ενημερώσει ότι από τις 29 Μαΐου το εν λόγω πλοίο είχε αφαιρεθεί από το νηολόγιό του.
Λίγες ημέρες αργότερα το Ιράν δέσμευσε το υπό σημαία Παναμά δεξαμενόπλοιο «MT Riah» με την κατηγορία ότι μετέφερε λαθραία πετρέλαιο. Στην περίπτωση αυτή η ναυτιλιακή αρχή του Παναμά προχώρησε στην διαδικασία απόσυρσης της σημαίας από το εν λόγω πλοίο, μετά από έρευνα, σύμφωνα με την οποία το πλοίο είχε παραβιάσει τους διεθνείς κανονισμούς.
Πέραν του Παναμά και άλλα νηολόγια έχουν προβεί σε αποφάσεις αφαίρεσης πλοίων ιρανικών συμφερόντων από τα μητρώα τους, σφίγγοντας τον οικονομικό κλοιό γύρω από την Τεχεράνη.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Παναμάς, ένα από τα σημαντικότερα flag states στον κόσμο, «είχε κατεβάσει», νωρίτερα μέσα στο χρόνο, τη σημαία του σε 59 δεξαμενόπλοια που συνδέονται με το Ιράν και τη Συρία, κίνηση η οποία χαιρετίστηκε από τις ΗΠΑ.
Όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς, τα flag states ελέγχουν χιλιάδες εγγεγραμμένα στα μητρώα τους πλοία προκειμένου να διασφαλίσουν ότι αυτά συμμορφώνονται με τις αμερικανικές κυρώσεις, που επιβλήθηκαν στην Τεχεράνη εκ νέου πέρυσι από την Ουάσιγκτον.
Από την πλευρά της, και η ναυτιλιακή αρχή της Λιβερίας, ένα επίσης σημαντικό flag state, σημειώνει ότι μια πιθανή αίτηση για την εγγραφή στο νηολόγιό της πλοίου, που συνδέεται με το Ιράν, συνιστά αυτόματα προειδοποίηση.
Ιρανοί ναυτιλιακοί αξιωματούχοι τονίζουν ότι παρά την αμερικανική πίεση, πολλές χώρες-σύμμαχοι της Τεχεράνης προθυμοποιούνται να βοηθήσουν για την αντιμετώπιση των προσκομμάτων που ανακύπτουν για την ιρανική ναυτιλία. Ήδη το Ιράν έχει προχωρήσει σε επανεγγραφή πλοίων στο νηολόγιό του, με το Reuters να σημειώνει ότι κάτι τέτοιο περιπλέκει την κατάσταση, καθώς ασφαλιστικές εταιρείες και τράπεζες δυσκολεύονται να συνεργαστούν με την Τεχεράνη.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ