
Στις αρχές Ιουλίου οι αρχές του Γιβραλτάρ και το βρετανικό Βασιλικό Πολεμικό Ναυτικό είχαν δεσμεύσει το ιρανικών συμφερόντων δεξαμενόπλοιο «Grace 1», με την κατηγορία ότι παρανόμως μετέφερε πετρέλαιο στη Συρία παραβιάζοντας, έτσι, τις σχετικές κυρώσεις της ΕΕ. Η ναυτιλιακή αρχή του Παναμά έσπευσε να ενημερώσει ότι από τις 29 Μαΐου το εν λόγω πλοίο είχε αφαιρεθεί από το νηολόγιό του.
Λίγες ημέρες αργότερα το Ιράν δέσμευσε το υπό σημαία Παναμά δεξαμενόπλοιο «MT Riah» με την κατηγορία ότι μετέφερε λαθραία πετρέλαιο. Στην περίπτωση αυτή η ναυτιλιακή αρχή του Παναμά προχώρησε στην διαδικασία απόσυρσης της σημαίας από το εν λόγω πλοίο, μετά από έρευνα, σύμφωνα με την οποία το πλοίο είχε παραβιάσει τους διεθνείς κανονισμούς.
Πέραν του Παναμά και άλλα νηολόγια έχουν προβεί σε αποφάσεις αφαίρεσης πλοίων ιρανικών συμφερόντων από τα μητρώα τους, σφίγγοντας τον οικονομικό κλοιό γύρω από την Τεχεράνη.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Παναμάς, ένα από τα σημαντικότερα flag states στον κόσμο, «είχε κατεβάσει», νωρίτερα μέσα στο χρόνο, τη σημαία του σε 59 δεξαμενόπλοια που συνδέονται με το Ιράν και τη Συρία, κίνηση η οποία χαιρετίστηκε από τις ΗΠΑ.
Όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς, τα flag states ελέγχουν χιλιάδες εγγεγραμμένα στα μητρώα τους πλοία προκειμένου να διασφαλίσουν ότι αυτά συμμορφώνονται με τις αμερικανικές κυρώσεις, που επιβλήθηκαν στην Τεχεράνη εκ νέου πέρυσι από την Ουάσιγκτον.
Από την πλευρά της, και η ναυτιλιακή αρχή της Λιβερίας, ένα επίσης σημαντικό flag state, σημειώνει ότι μια πιθανή αίτηση για την εγγραφή στο νηολόγιό της πλοίου, που συνδέεται με το Ιράν, συνιστά αυτόματα προειδοποίηση.
Ιρανοί ναυτιλιακοί αξιωματούχοι τονίζουν ότι παρά την αμερικανική πίεση, πολλές χώρες-σύμμαχοι της Τεχεράνης προθυμοποιούνται να βοηθήσουν για την αντιμετώπιση των προσκομμάτων που ανακύπτουν για την ιρανική ναυτιλία. Ήδη το Ιράν έχει προχωρήσει σε επανεγγραφή πλοίων στο νηολόγιό του, με το Reuters να σημειώνει ότι κάτι τέτοιο περιπλέκει την κατάσταση, καθώς ασφαλιστικές εταιρείες και τράπεζες δυσκολεύονται να συνεργαστούν με την Τεχεράνη.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ