
Στις αρχές Ιουλίου οι αρχές του Γιβραλτάρ και το βρετανικό Βασιλικό Πολεμικό Ναυτικό είχαν δεσμεύσει το ιρανικών συμφερόντων δεξαμενόπλοιο «Grace 1», με την κατηγορία ότι παρανόμως μετέφερε πετρέλαιο στη Συρία παραβιάζοντας, έτσι, τις σχετικές κυρώσεις της ΕΕ. Η ναυτιλιακή αρχή του Παναμά έσπευσε να ενημερώσει ότι από τις 29 Μαΐου το εν λόγω πλοίο είχε αφαιρεθεί από το νηολόγιό του.
Λίγες ημέρες αργότερα το Ιράν δέσμευσε το υπό σημαία Παναμά δεξαμενόπλοιο «MT Riah» με την κατηγορία ότι μετέφερε λαθραία πετρέλαιο. Στην περίπτωση αυτή η ναυτιλιακή αρχή του Παναμά προχώρησε στην διαδικασία απόσυρσης της σημαίας από το εν λόγω πλοίο, μετά από έρευνα, σύμφωνα με την οποία το πλοίο είχε παραβιάσει τους διεθνείς κανονισμούς.
Πέραν του Παναμά και άλλα νηολόγια έχουν προβεί σε αποφάσεις αφαίρεσης πλοίων ιρανικών συμφερόντων από τα μητρώα τους, σφίγγοντας τον οικονομικό κλοιό γύρω από την Τεχεράνη.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Παναμάς, ένα από τα σημαντικότερα flag states στον κόσμο, «είχε κατεβάσει», νωρίτερα μέσα στο χρόνο, τη σημαία του σε 59 δεξαμενόπλοια που συνδέονται με το Ιράν και τη Συρία, κίνηση η οποία χαιρετίστηκε από τις ΗΠΑ.
Όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς, τα flag states ελέγχουν χιλιάδες εγγεγραμμένα στα μητρώα τους πλοία προκειμένου να διασφαλίσουν ότι αυτά συμμορφώνονται με τις αμερικανικές κυρώσεις, που επιβλήθηκαν στην Τεχεράνη εκ νέου πέρυσι από την Ουάσιγκτον.
Από την πλευρά της, και η ναυτιλιακή αρχή της Λιβερίας, ένα επίσης σημαντικό flag state, σημειώνει ότι μια πιθανή αίτηση για την εγγραφή στο νηολόγιό της πλοίου, που συνδέεται με το Ιράν, συνιστά αυτόματα προειδοποίηση.
Ιρανοί ναυτιλιακοί αξιωματούχοι τονίζουν ότι παρά την αμερικανική πίεση, πολλές χώρες-σύμμαχοι της Τεχεράνης προθυμοποιούνται να βοηθήσουν για την αντιμετώπιση των προσκομμάτων που ανακύπτουν για την ιρανική ναυτιλία. Ήδη το Ιράν έχει προχωρήσει σε επανεγγραφή πλοίων στο νηολόγιό του, με το Reuters να σημειώνει ότι κάτι τέτοιο περιπλέκει την κατάσταση, καθώς ασφαλιστικές εταιρείες και τράπεζες δυσκολεύονται να συνεργαστούν με την Τεχεράνη.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τριπλή ονοματοδοσία πλοίων γιόρτασε πρόσφατα η Laskaridis Maritime στο κινεζικό ναυπηγείο Hengli Shipbuilding στο Dalian. Τα bulk carriers που εισέρχονται στον στόλο της Laskaridis…
Η FARAD S.A. υπέγραψε μια νέα συμφωνία με τον γαλλικό ναυπηγικό κολοσσό Naval Group Hellas, θυγατρική της Naval Group στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της…
Μία νέα αεροπορική σύνδεση μεταξύ του Los Angeles International Airport (LAX) και της Αθήνας (ATH), εγκαινίασε η Norse Atlantic διευρύνοντας το υπερατλαντικό δίκτυό της.…
Με βραδύ ρυθμό έχει εκκινήσει το 2025 για τις εξαγωγές θερμικού άνθρακα της Ινδονησίας, καθώς η ζήτηση από την Κίνα και την Ινδία ‒τους…
Θετικές διαφαίνονται οι ενδείξεις για τις εξαγωγές σόγιας της Βραζιλίας προς την Κίνα, καθώς η τελευταία προέβη σε άρση ορισμένων πρότερων μέτρων. Συγκεκριμένα, το…
Οι αμερικανικές εξαγωγές LNG συνεχίζουν να σκαρφαλώνουν σε νέα υψηλά. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη ανάρτηση της Kpler στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι αμερικανικές εξαγωγές…
Με την ενσωμάτωση συστοιχιών μπαταριών υψηλής ισχύος, το νέο φεριμπότ της Scandlines αποτελεί ένα ακόμα παράδειγμα πλοίου μηδενικών εκπομπών. Το πλοίο, σχεδιασμένο εξαρχής για…
Επιβραδύνθηκε σημαντικά ο ρυθμός ανόδου του πληθωρισμού τον Απρίλιο εφέτος, καθώς αυξήθηκε 2%, από 2,4% τον Μάρτιο και έναντι αύξησης 3,1% που σημειώθηκε επίσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ