
Οι σιδηροδρομικές γραμμές υψηλών ταχυτήτων στην Κίνα έχουν ξεπεράσει τα 25.000 χιλιόμετρα από το 2008, πολύ περισσότερα από το σύνολο όλου του υπόλοιπου κόσμου μαζί. Σε έρευνα που δημοσιεύει η Παγκόσμια Τράπεζα αναζητούνται τα εργαλεία, οι μέθοδοι και τα επιχειρηματικά μοντέλα που χρησιμοποιηθήκαν για αυτό το κινεζικό επίτευγμα τα οποία θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως παράδειγμα και για άλλες χώρες.
Ο Martin Raiser, διευθυντής του Γραφείου της Παγκόσμια Τράπεζας για την Κίνα, ανέφερε ότι «η Κίνα κατασκεύασε το μεγαλύτερο δίκτυο σιδηροδρόμων υψηλών ταχυτήτων στον κόσμο. Τα αποτελέσματα αυτής της επέκτασης υπερβαίνουν τον κλάδο των σιδηροδρόμων και συμπεριλαμβάνουν θετικές επιδράσεις στην αστική ανάπτυξη, άνοδο του τουρισμού και προώθηση της περιφερειακής οικονομικής ανάπτυξης. Μεγάλος αριθμός ανθρώπων μπορεί πλέον να ταξιδεύει πιο άνετα και πιο αξιόπιστα, ενώ μέσω του δικτύου σιδηροδρόμων έχει τεθεί σε εφαρμογή το σχέδιο μελλοντικής μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου».
Το στοιχείο-κλειδί για την ανάπτυξη των κινεζικών σιδηροδρόμων αποτέλεσε ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο διάρκειας 15 ετών, το οποίο αναλυόταν σε τρία επιμέρους 5ετή σχέδια ανάπτυξης. Σε αποστάσεις μικρότερες των 1.200 χιλιομέτρων, τα τρένα υψηλών ταχυτήτων είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικά με τις οδικές και αεροπορικές συγκοινωνίες, ενώ και οι τιμές των εισιτηρίων ανέρχονται στο ¼ των τιμών άλλων χωρών. Πάνω από 1,7 δις άνθρωποι από όλες τις οικονομικές τάξεις χρησιμοποίησαν τα τρένα υψηλών ταχυτήτων το 2018.
Το κόστος κατασκευής στην Κίνα ανέρχεται κατά μέσο όρο σε 17 έως 21 εκατομμύρια δολάρια ανά χιλιόμετρο, το οποίο είναι κατά 30% χαμηλότερο σε σχέση με άλλες χώρες, εκμεταλλευόμενη τις οικονομίες κλίμακας τόσο του πληθυσμού όσο και του εύρους του δικτύου σιδηροτροχιών.
Η έρευνα επισημαίνει ότι χώρες με μικρότερους πληθυσμούς θα πρέπει να είναι προσεκτικές στις επιλογές χάραξης του δικτύου σιδηροδρόμων και να σχεδιάζουν με λεπτομέρεια τα οικονομικά και κοινωνικά οφέλη προκειμένου να διατηρήσουν την χρηματοοικονομική βιωσιμότητα των σιδηροδρόμων τους.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ