
Καθώς οδεύουμε προς το 2020 και την εφαρμογή του sulphur cap, αρκετές είναι οι φωνές που σημειώνουν ότι το LNG δεν αποτελεί βιώσιμη λύση ως ναυτιλιακό καύσιμο κυρίως για οικονομικούς λόγους.
Ωστόσο πρόσφατη ανεξάρτητη μελέτη, την οποία δημοσιοποίησε η συμμαχία SEA/LNG, δείχνει ότι το LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο παρέχει το μέγιστο ROI (return on investment) και αποτελεί μια ελκυστική λύση για νεότευκτα Pure Car and Truck Carriers (PCTC) σε δρομολόγια του Ατλαντικού και του Ειρηνικού.
Με αφορμή τη νέα αυτή μελέτη ο Peter Keller, πρόεδρος της SEA\LNG ανέφερε ότι «πρόκειται για τη δεύτερη ανεξάρτητη μελέτη που εκπονείται από την Opsiana και ομοίως με την προηγούμενη αποδεικνύεται ότι οι πλοιοκτήτες που παραγγέλνουν PCTC πλοία μπορούν να επωφεληθούν από τα εμπορικά, λειτουργικά και περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα του LNG».
Αναφορικά με τη μελέτη, αυτή έλαβε υπόψη δύο σενάρια: 1) για ένα 6,500 Car Equivalent Unit (CEU) πλοίο που εξυπηρετεί διαδρομές στον Ατλαντικό και 2) για ένα 8,000 CEU πλοίο που δραστηριοποιείται στον Ειρηνικό. Τα συμπεράσματα από την έρευνα είναι ότι η χρήση του LNG παρέχει το μέγιστο ROI συγκρινόμενο με το Νet Present Value (NPV) σε ορίζοντα δεκαετίας ενώ η περίοδος απόσβεσης της επένδυσης (pay-back period) κυμαίνεται από τα 1 έως τα 3 έτη.
Η λογική πίσω από την επιλογή των εν λόγω διαδρομών έγκειται στο γεγονός ότι περίπου 3,2 εκατ. οχήματα μεταφέρονται μέσω του Ειρηνικού και 1,7 εκατ. οχήματα μέσω του Ατλαντικού κάθε χρόνο.
Μπορείτε να βρείτε ολόκληρη την έρευνα εδώ.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Η Κίνα εξασφάλισε μια σταθερή συγκομιδή καλοκαιρινών σιτηρών το 2025, με συνολική παραγωγή που άγγιξε σχεδόν τους 150 εκατ. τόνους, αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ