
Καθώς οδεύουμε προς το 2020 και την εφαρμογή του sulphur cap, αρκετές είναι οι φωνές που σημειώνουν ότι το LNG δεν αποτελεί βιώσιμη λύση ως ναυτιλιακό καύσιμο κυρίως για οικονομικούς λόγους.
Ωστόσο πρόσφατη ανεξάρτητη μελέτη, την οποία δημοσιοποίησε η συμμαχία SEA/LNG, δείχνει ότι το LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο παρέχει το μέγιστο ROI (return on investment) και αποτελεί μια ελκυστική λύση για νεότευκτα Pure Car and Truck Carriers (PCTC) σε δρομολόγια του Ατλαντικού και του Ειρηνικού.
Με αφορμή τη νέα αυτή μελέτη ο Peter Keller, πρόεδρος της SEA\LNG ανέφερε ότι «πρόκειται για τη δεύτερη ανεξάρτητη μελέτη που εκπονείται από την Opsiana και ομοίως με την προηγούμενη αποδεικνύεται ότι οι πλοιοκτήτες που παραγγέλνουν PCTC πλοία μπορούν να επωφεληθούν από τα εμπορικά, λειτουργικά και περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα του LNG».
Αναφορικά με τη μελέτη, αυτή έλαβε υπόψη δύο σενάρια: 1) για ένα 6,500 Car Equivalent Unit (CEU) πλοίο που εξυπηρετεί διαδρομές στον Ατλαντικό και 2) για ένα 8,000 CEU πλοίο που δραστηριοποιείται στον Ειρηνικό. Τα συμπεράσματα από την έρευνα είναι ότι η χρήση του LNG παρέχει το μέγιστο ROI συγκρινόμενο με το Νet Present Value (NPV) σε ορίζοντα δεκαετίας ενώ η περίοδος απόσβεσης της επένδυσης (pay-back period) κυμαίνεται από τα 1 έως τα 3 έτη.
Η λογική πίσω από την επιλογή των εν λόγω διαδρομών έγκειται στο γεγονός ότι περίπου 3,2 εκατ. οχήματα μεταφέρονται μέσω του Ειρηνικού και 1,7 εκατ. οχήματα μέσω του Ατλαντικού κάθε χρόνο.
Μπορείτε να βρείτε ολόκληρη την έρευνα εδώ.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ