
Την ετήσια κατάταξη για τις Top-1000 τράπεζες για το 2019 ανακοίνωσε ο «The Banker», σύμφωνα με την οποία στις πρώτες τέσσερις θέσεις φιγουράρουν κινεζικές τράπεζες, ακολουθούμενες από τρεις αμερικάνικες, μία βρετανική και μία ιαπωνική.
Η κατάταξη, η οποία έγινε με βάση το Tier 1 των τραπεζών, καταδεικνύει ότι το 2019 αποτελεί την καλύτερη χρονιά όλων των εποχών για τις τράπεζες, παρά τις προκλήσεις του αυστηρότερου ρυθμιστικού και κανονιστικού πλαισίου λειτουργίας, τις υψηλές κεφαλαιακές απαιτήσεις, τον ανταγωνισμό από εταιρείες fintech, αλλά και τα χαμηλά επιτόκια σε ΗΠΑ και Ευρώπη. Τα συνολικά προ φόρων κέρδη για τις Top-1000 τράπεζες ανέρχονται σε 1,135 δις δολάρια, 10 φορές υψηλότερα σε σχέση με το 2009 όταν ξεσπούσε η χρηματοοικονομική κρίση.
Αν και στην Κίνα δραστηριοποιούνται οι μεγαλύτερες τράπεζες του κόσμου, η αποδοτικότητα των αμερικανικών τραπεζών είναι αισθητά καλύτερη. Ωστόσο, εάν το άνοιγμα του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στην κινεζική αγορά είναι επιτυχημένο, τότε η εικόνα ίσως και να αναστραφεί, καθώς η κρατική παρέμβαση η οποία υφίσταται ακόμα στις σχετικά κλειστές αγορές της Κίνας, δημιουργεί στρεβλώσεις στην αποδοτικότητα τους.
Η εικόνα των τραπεζών των ευρωπαϊκών προβληματικών χωρών -Ιταλία, Ισπανία, Ελλάδα και Πορτογαλία- είναι εμφανώς βελτιωμένη, με τις ελληνικές και πορτογαλικές τράπεζες να μειώνουν δραστικά τα προβληματικά δάνειά τους και τον περιορισμό των ζημιών τους, ενώ οι ισπανικές αύξησαν περαιτέρω τα κέρδη τους.
Οι βρετανικές τράπεζες φαίνεται να αψηφούν την κατήφεια του Brexit και αύξησαν τα κέρδη τους κατά 1/3, έπονται, όμως, των γαλλικών τραπεζών και μόνο η HSBC κατάφερε να πλασαριστεί στις πρώτες 10 θέσεις, βελτιώνοντας κατά μία θέση (9η) σε σχέση με πέρυσι, παρά την μικρή κάμψη των κεφαλαίων της.
Στην Ασία, οι τράπεζες της Ινδίας εμφάνισαν περιορισμό των κερδών τους κατά 44%, καθώς βρίσκονται υπό συνεχή σχέδια αναδιάρθρωσης του τραπεζικού συστήματος της χώρας. Όμοια και οι ιαπωνικές τράπεζες, τα κέρδη των οποίων μειώθηκαν κατά 30% με πολύ χαμηλά ROA και ROC.
Πίνακας 1
Πίνακας 2
Πίνακας 3
Πίνακας 4
Φωτό: Edward He/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για τα δεξαμενόπλοια στον Καναδά, καθώς ένα σημαντικό λιμενικό έργο πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα φόρτωσης πετρελαίου στον λιμένα του Βανκούβερ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ