
Την ετήσια κατάταξη για τις Top-1000 τράπεζες για το 2019 ανακοίνωσε ο «The Banker», σύμφωνα με την οποία στις πρώτες τέσσερις θέσεις φιγουράρουν κινεζικές τράπεζες, ακολουθούμενες από τρεις αμερικάνικες, μία βρετανική και μία ιαπωνική.
Η κατάταξη, η οποία έγινε με βάση το Tier 1 των τραπεζών, καταδεικνύει ότι το 2019 αποτελεί την καλύτερη χρονιά όλων των εποχών για τις τράπεζες, παρά τις προκλήσεις του αυστηρότερου ρυθμιστικού και κανονιστικού πλαισίου λειτουργίας, τις υψηλές κεφαλαιακές απαιτήσεις, τον ανταγωνισμό από εταιρείες fintech, αλλά και τα χαμηλά επιτόκια σε ΗΠΑ και Ευρώπη. Τα συνολικά προ φόρων κέρδη για τις Top-1000 τράπεζες ανέρχονται σε 1,135 δις δολάρια, 10 φορές υψηλότερα σε σχέση με το 2009 όταν ξεσπούσε η χρηματοοικονομική κρίση.
Αν και στην Κίνα δραστηριοποιούνται οι μεγαλύτερες τράπεζες του κόσμου, η αποδοτικότητα των αμερικανικών τραπεζών είναι αισθητά καλύτερη. Ωστόσο, εάν το άνοιγμα του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στην κινεζική αγορά είναι επιτυχημένο, τότε η εικόνα ίσως και να αναστραφεί, καθώς η κρατική παρέμβαση η οποία υφίσταται ακόμα στις σχετικά κλειστές αγορές της Κίνας, δημιουργεί στρεβλώσεις στην αποδοτικότητα τους.
Η εικόνα των τραπεζών των ευρωπαϊκών προβληματικών χωρών -Ιταλία, Ισπανία, Ελλάδα και Πορτογαλία- είναι εμφανώς βελτιωμένη, με τις ελληνικές και πορτογαλικές τράπεζες να μειώνουν δραστικά τα προβληματικά δάνειά τους και τον περιορισμό των ζημιών τους, ενώ οι ισπανικές αύξησαν περαιτέρω τα κέρδη τους.
Οι βρετανικές τράπεζες φαίνεται να αψηφούν την κατήφεια του Brexit και αύξησαν τα κέρδη τους κατά 1/3, έπονται, όμως, των γαλλικών τραπεζών και μόνο η HSBC κατάφερε να πλασαριστεί στις πρώτες 10 θέσεις, βελτιώνοντας κατά μία θέση (9η) σε σχέση με πέρυσι, παρά την μικρή κάμψη των κεφαλαίων της.
Στην Ασία, οι τράπεζες της Ινδίας εμφάνισαν περιορισμό των κερδών τους κατά 44%, καθώς βρίσκονται υπό συνεχή σχέδια αναδιάρθρωσης του τραπεζικού συστήματος της χώρας. Όμοια και οι ιαπωνικές τράπεζες, τα κέρδη των οποίων μειώθηκαν κατά 30% με πολύ χαμηλά ROA και ROC.
Πίνακας 1
Πίνακας 2
Πίνακας 3
Πίνακας 4
Φωτό: Edward He/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ