
Τέσσερις Ευρωπαίοι ηγέτες, προεξάρχοντος του Γάλλου Προέδρου, εξέφρασαν με επιστολή τους προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή την ανησυχία τους για την προωθούμενη συμφωνία εμπορίου της ΕΕ με τις χώρες της Mercosur και πιθανή αποσταθεροποίηση στις χώρες τους στον κλάδο της γεωργίας και κτηνοτροφίας.
Ο Γάλλος Πρόεδρος Εμμανουέλ Μακρόν και οι Πρωθυπουργοί της Ιρλανδίας, Λίο Βαράντκαρ, του Βελγίου Σαρλ Μισέλ και της Πολωνίας Ματέους Μοραβιέσκι απέστειλαν επιστολή προς τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν-Κλοντ Γιουνκέρ, η οποία και δόθηκε στη δημοσιότητα. Στην επιστολή οι τέσσερις ηγέτες εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους «σε σχέση με τις διαπραγματεύσεις με την Mercosur ιδίως σε σχέση με ορισμένα ευαίσθητα αγροκτηνοτροφικά προϊόντα».
Τις επόμενες ημέρες αναμένεται η υπογραφή συμφωνίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τις χώρες της Mercosur (Αργεντινή, Βραζιλία, Ουρουγουάη και Παραγουάη), η οποία θα δώσει στις χώρες της Λατινικής Αμερικής μία άνευ προηγουμένου πρόσβαση στις αγορές της Ευρώπης με αντάλλαγμα τις εισαγωγές ευρωπαϊκών βιομηχανικών προϊόντων, όπως αυτοκίνητα.
Οι τέσσερις ηγέτες, στην επιστολή τους με ημερομηνία 17 Ιουνίου, τονίζουν ότι οι υψηλές ποσότητες ελεύθερων εισαγωγών βοδινού κρέατος, που ανέρχονται σε 99 χιλ. τόνους, θα αποτελέσουν ισχυρή απειλή στον ευαίσθητο αυτό κλάδο των χωρών τους και ζητούν να περιοριστεί σημαντικά ο αριθμός αυτός, καθώς επίσης και τα αντίστοιχα ποσά εισαγωγών σε χοιρινό κρέας, πουλερικά, ζάχαρη και αιθανόλη.
Το αίτημα των τεσσάρων στηρίζεται και στην ανάγκη οι ευρωπαϊκές αρχές να ελέγχουν και να πιστοποιούν τις εισαγωγές αγροκτηνοτροφικών προϊόντων, η οποία θα είναι εξαιρετικά δυσχερής για τόσο μεγάλες ποσότητες. Ο Ευρωπαίος Επίτροπος Γεωργίας Φιλ Χόγκαν δήλωσε ότι η συμφωνία επήλθε κατόπιν ισχυρών απαιτήσεων των χωρών της Mercosur για τα όρια των ποσοτήτων ιδιαίτερα σε βοδινό κρέας, ζάχαρη και πουλερικά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ