
Στο περιθώριο της Ναυτικής Εβδομάδας της Γένοβας, της οποίας οι εργασίες ολοκληρώθηκαν εχθές, διεξήχθη μια ενδιαφέρουσα ημερίδα κατά την οποία τέθηκε επί τάπητος το ζήτημα της ανακύκλωσης πλοίων.
Αξιωματούχος της Confitarma αφού εξέφρασε την ανάγκη ύπαρξης διεθνών κανονισμών, την εφαρμογή των οποίων μόνο ο ΙΜΟ μπορεί να εγγυηθεί, διευκρίνισε ότι θέση της ECSA και βασική της προτεραιότητα αποτελεί η επικύρωση της Διεθνούς Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ του 2009 για την ανακύκλωση των πλοίων σύμφωνα με τους σχετικούς περιβαλλοντικούς όρους. Ο κ. Fabio Faraone επεσήμανε ότι «η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ αποτελεί το μοναδικό εφαρμόσιμο εργαλείο παγκοσμίως, το οποίο μπορεί να θέσει τους αναγκαίους κανόνες για την ανάπτυξη εγκαταστάσεων ανακύκλωσης πλοίων».
Όλοι οι συμμετέχοντες σημείωσαν την ανάγκη τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης όχι μόνο να επικυρώσουν τη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ αλλά και να συνεργαστούν με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε όλα τα ναυτικά κράτη του κόσμου να ακολουθήσουν την ίδια στρατηγική.
Η ECSA, η οποία πρόσφατα οργάνωσε μία αποστολή στις εγκαταστάσεις που βρίσκονται στο Αλάνγκ της Ινδίας προκειμένου να διερευνηθούν οι κίνδυνοι αλλά και οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται από την ανακύκλωση των πλοίων, κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να επεκτείνει τη λίστα των πιστοποιημένων μονάδων, οι οποίες δύνανται να παρέχουν υπηρεσίες ανακύκλωσης σύμφωνα και με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς.
Σημειωτέον ότι πριν λίγες ημέρες οκτώ γιάρδες ανακύκλωσης (δύο στη Δανία, πέντε στη Νορβηγία και μία στην Τουρκία) προστέθηκαν στη ευρωπαϊκή λίστα των εγκεκριμένων και πιστοποιημένων μονάδων ανακύκλωσης, οι οποίες ανέρχονται σήμερα σε συνολικά 34.
Πάντως, σε επικοινωνία των Ναυτικών Χρονικών με τον κ. Τάσo Πρόσσιο, αντιπρόεδρο της Wirana Shipping Corporation, στο πλαίσιο του διεθνούς συνεδρίου «Pireas 2019», ο ίδιος ανέφερε ότι η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ δεν αναμένεται να εφαρμοστεί πριν το 2022-2023, παρά το γεγονός ότι προσεχώς οι χώρες που εισχωρούν στη Σύμβαση θα ανέλθουν στις 14.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…

Οι έντονοι γεωπολιτικοί τριγμοί του 2025, αν και προξένησαν ερωτηματικά ως προς την κατεύθυνση της διεθνούς σκηνής στο θέμα της ενέργειας, δεν αποτέλεσαν ανασταλτικό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ