
Στο περιθώριο της Ναυτικής Εβδομάδας της Γένοβας, της οποίας οι εργασίες ολοκληρώθηκαν εχθές, διεξήχθη μια ενδιαφέρουσα ημερίδα κατά την οποία τέθηκε επί τάπητος το ζήτημα της ανακύκλωσης πλοίων.
Αξιωματούχος της Confitarma αφού εξέφρασε την ανάγκη ύπαρξης διεθνών κανονισμών, την εφαρμογή των οποίων μόνο ο ΙΜΟ μπορεί να εγγυηθεί, διευκρίνισε ότι θέση της ECSA και βασική της προτεραιότητα αποτελεί η επικύρωση της Διεθνούς Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ του 2009 για την ανακύκλωση των πλοίων σύμφωνα με τους σχετικούς περιβαλλοντικούς όρους. Ο κ. Fabio Faraone επεσήμανε ότι «η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ αποτελεί το μοναδικό εφαρμόσιμο εργαλείο παγκοσμίως, το οποίο μπορεί να θέσει τους αναγκαίους κανόνες για την ανάπτυξη εγκαταστάσεων ανακύκλωσης πλοίων».
Όλοι οι συμμετέχοντες σημείωσαν την ανάγκη τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης όχι μόνο να επικυρώσουν τη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ αλλά και να συνεργαστούν με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε όλα τα ναυτικά κράτη του κόσμου να ακολουθήσουν την ίδια στρατηγική.
Η ECSA, η οποία πρόσφατα οργάνωσε μία αποστολή στις εγκαταστάσεις που βρίσκονται στο Αλάνγκ της Ινδίας προκειμένου να διερευνηθούν οι κίνδυνοι αλλά και οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται από την ανακύκλωση των πλοίων, κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να επεκτείνει τη λίστα των πιστοποιημένων μονάδων, οι οποίες δύνανται να παρέχουν υπηρεσίες ανακύκλωσης σύμφωνα και με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς.
Σημειωτέον ότι πριν λίγες ημέρες οκτώ γιάρδες ανακύκλωσης (δύο στη Δανία, πέντε στη Νορβηγία και μία στην Τουρκία) προστέθηκαν στη ευρωπαϊκή λίστα των εγκεκριμένων και πιστοποιημένων μονάδων ανακύκλωσης, οι οποίες ανέρχονται σήμερα σε συνολικά 34.
Πάντως, σε επικοινωνία των Ναυτικών Χρονικών με τον κ. Τάσo Πρόσσιο, αντιπρόεδρο της Wirana Shipping Corporation, στο πλαίσιο του διεθνούς συνεδρίου «Pireas 2019», ο ίδιος ανέφερε ότι η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ δεν αναμένεται να εφαρμοστεί πριν το 2022-2023, παρά το γεγονός ότι προσεχώς οι χώρες που εισχωρούν στη Σύμβαση θα ανέλθουν στις 14.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ