
Στο περιθώριο της Ναυτικής Εβδομάδας της Γένοβας, της οποίας οι εργασίες ολοκληρώθηκαν εχθές, διεξήχθη μια ενδιαφέρουσα ημερίδα κατά την οποία τέθηκε επί τάπητος το ζήτημα της ανακύκλωσης πλοίων.
Αξιωματούχος της Confitarma αφού εξέφρασε την ανάγκη ύπαρξης διεθνών κανονισμών, την εφαρμογή των οποίων μόνο ο ΙΜΟ μπορεί να εγγυηθεί, διευκρίνισε ότι θέση της ECSA και βασική της προτεραιότητα αποτελεί η επικύρωση της Διεθνούς Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ του 2009 για την ανακύκλωση των πλοίων σύμφωνα με τους σχετικούς περιβαλλοντικούς όρους. Ο κ. Fabio Faraone επεσήμανε ότι «η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ αποτελεί το μοναδικό εφαρμόσιμο εργαλείο παγκοσμίως, το οποίο μπορεί να θέσει τους αναγκαίους κανόνες για την ανάπτυξη εγκαταστάσεων ανακύκλωσης πλοίων».
Όλοι οι συμμετέχοντες σημείωσαν την ανάγκη τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης όχι μόνο να επικυρώσουν τη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ αλλά και να συνεργαστούν με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ώστε όλα τα ναυτικά κράτη του κόσμου να ακολουθήσουν την ίδια στρατηγική.
Η ECSA, η οποία πρόσφατα οργάνωσε μία αποστολή στις εγκαταστάσεις που βρίσκονται στο Αλάνγκ της Ινδίας προκειμένου να διερευνηθούν οι κίνδυνοι αλλά και οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται από την ανακύκλωση των πλοίων, κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να επεκτείνει τη λίστα των πιστοποιημένων μονάδων, οι οποίες δύνανται να παρέχουν υπηρεσίες ανακύκλωσης σύμφωνα και με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς.
Σημειωτέον ότι πριν λίγες ημέρες οκτώ γιάρδες ανακύκλωσης (δύο στη Δανία, πέντε στη Νορβηγία και μία στην Τουρκία) προστέθηκαν στη ευρωπαϊκή λίστα των εγκεκριμένων και πιστοποιημένων μονάδων ανακύκλωσης, οι οποίες ανέρχονται σήμερα σε συνολικά 34.
Πάντως, σε επικοινωνία των Ναυτικών Χρονικών με τον κ. Τάσo Πρόσσιο, αντιπρόεδρο της Wirana Shipping Corporation, στο πλαίσιο του διεθνούς συνεδρίου «Pireas 2019», ο ίδιος ανέφερε ότι η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ δεν αναμένεται να εφαρμοστεί πριν το 2022-2023, παρά το γεγονός ότι προσεχώς οι χώρες που εισχωρούν στη Σύμβαση θα ανέλθουν στις 14.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ