
Την Κεντρική Τράπεζα της Κίνας ενεργοποίησε η κατάρρευση της κινεζικής Baoshang Bank, με την πρώτη να ενισχύει τη ρευστότητα του τραπεζικού συστήματος της χώρας με 125 δις δολάρια, ενώ εκφράζονται φόβοι ότι ο πιστωτικός κίνδυνος θα επηρεάσει την ανάπτυξη της κινεζικής οικονομίας.
Τα κέρδη της Baoshang Bank, η οποία δραστηριοποιείται στην εσωτερική Μογγολία, ανέρχονταν το 2017 σε 600 εκατ. δολάρια. Ωστόσο, σε έκθεσή της η Τράπεζα ανέφερε ότι τα μη εξυπηρετούμενα δάνειά της ανέρχονταν -με συγκρατημένες εκτιμήσεις- σε 90 δις δολάρια με αποτέλεσμα την κατάρρευσή της και τον επακόλουθο συναγερμό της διατραπεζικής αγοράς.
Ήδη εκφράστηκαν ανησυχίες για μία νέα «Lehman Brothers», με πάγωμα της πιστωτικής επέκτασης και παύση του διατραπεζικού δανεισμού, όπου οι Τράπεζες φοβούμενες η μία την κατάρρευση της άλλης σταμάτησαν να αλληλοδανείζονται. Παρά το γεγονός ότι οι χρεοκοπίες στις κινεζικές τράπεζες είναι σιωπηρά εγγυημένες από το κράτος, η περίπτωση της Baoshang ταρακούνησε την κυρίαρχη πεποίθηση της ισορροπίας του κινεζικού τραπεζικού συστήματος.
Τραπεζικό στέλεχος της Societe Generale ανέφερε ότι είναι απόλυτα λογική εξέλιξη «μία πιθανή όσο και δυσάρεστη ανατίμηση του ύψους δανεισμού των μεγάλων κινεζικών τραπεζών προς τις μικρότερες τράπεζες», οι οποίες στηρίζονται στη διατραπεζική αγορά για τη ρευστότητά τους.
Η Κεντρική Τράπεζα της Κίνας ήδη διοχέτευσε 600 δις γουάν (125 δις δολάρια) στο σύστημα και παρείχε άμεσα εγγυήσεις επί των καταθέσεων. Παρά τη σχετική ισορροπία που επήλθε
από την κίνηση της Κεντρικής Τράπεζας, η συνεχιζόμενη εμπορική διαμάχη Κίνας–ΗΠΑ ενδεχομένως να θέσει σε μεγαλύτερη και διαρκή πίεση την οικονομία της χώρας.
Η επίσημη γραμμή του Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας για την κατάρρευση της Baoshang είναι ότι πρόκειται για μεμονωμένη περίπτωση, κάνοντας λόγο για παράνομες χρηματοδοτήσεις της πλειοψηφίας των μετόχων με τα κεφάλαια της Τράπεζας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ