
Την Κεντρική Τράπεζα της Κίνας ενεργοποίησε η κατάρρευση της κινεζικής Baoshang Bank, με την πρώτη να ενισχύει τη ρευστότητα του τραπεζικού συστήματος της χώρας με 125 δις δολάρια, ενώ εκφράζονται φόβοι ότι ο πιστωτικός κίνδυνος θα επηρεάσει την ανάπτυξη της κινεζικής οικονομίας.
Τα κέρδη της Baoshang Bank, η οποία δραστηριοποιείται στην εσωτερική Μογγολία, ανέρχονταν το 2017 σε 600 εκατ. δολάρια. Ωστόσο, σε έκθεσή της η Τράπεζα ανέφερε ότι τα μη εξυπηρετούμενα δάνειά της ανέρχονταν -με συγκρατημένες εκτιμήσεις- σε 90 δις δολάρια με αποτέλεσμα την κατάρρευσή της και τον επακόλουθο συναγερμό της διατραπεζικής αγοράς.
Ήδη εκφράστηκαν ανησυχίες για μία νέα «Lehman Brothers», με πάγωμα της πιστωτικής επέκτασης και παύση του διατραπεζικού δανεισμού, όπου οι Τράπεζες φοβούμενες η μία την κατάρρευση της άλλης σταμάτησαν να αλληλοδανείζονται. Παρά το γεγονός ότι οι χρεοκοπίες στις κινεζικές τράπεζες είναι σιωπηρά εγγυημένες από το κράτος, η περίπτωση της Baoshang ταρακούνησε την κυρίαρχη πεποίθηση της ισορροπίας του κινεζικού τραπεζικού συστήματος.
Τραπεζικό στέλεχος της Societe Generale ανέφερε ότι είναι απόλυτα λογική εξέλιξη «μία πιθανή όσο και δυσάρεστη ανατίμηση του ύψους δανεισμού των μεγάλων κινεζικών τραπεζών προς τις μικρότερες τράπεζες», οι οποίες στηρίζονται στη διατραπεζική αγορά για τη ρευστότητά τους.
Η Κεντρική Τράπεζα της Κίνας ήδη διοχέτευσε 600 δις γουάν (125 δις δολάρια) στο σύστημα και παρείχε άμεσα εγγυήσεις επί των καταθέσεων. Παρά τη σχετική ισορροπία που επήλθε
από την κίνηση της Κεντρικής Τράπεζας, η συνεχιζόμενη εμπορική διαμάχη Κίνας–ΗΠΑ ενδεχομένως να θέσει σε μεγαλύτερη και διαρκή πίεση την οικονομία της χώρας.
Η επίσημη γραμμή του Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας για την κατάρρευση της Baoshang είναι ότι πρόκειται για μεμονωμένη περίπτωση, κάνοντας λόγο για παράνομες χρηματοδοτήσεις της πλειοψηφίας των μετόχων με τα κεφάλαια της Τράπεζας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ψήφους 325 υπέρ και 289 κατά ο Φρίντριχ Μερτς εξελέγη πριν από λίγο καγκελάριος, κατά την δεύτερη ψηφοφορία στην Bundestag. Κατά την πρώτη…
Απόφαση απαγόρευσης κυκλοφορίας ιδιωτικής χρήσης ή εκμισθούμενων ατομικών σκαφών σε κατοικημένες παραλιακές περιοχές της Αττικής, εξέδωσε την Τρίτη 6 Μαΐου το Λιμεναρχείο Σαρωνικού. Συγκεκριμένα,…
Στην εξασφάλιση μιας σημαντικής συμφωνίας στην αγορά της Ινδίας προέβη πρόσφατα η Trafigura. Συγκεκριμένα, η Trafigura υπέγραψε πενταετή συμφωνία για την προμήθεια LNG με…
Νέοι κλυδωνισμοί αναμένονται προσεχώς στην πολιτική σκηνή της Γερμανίας, καθώς ο αρχηγός του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος (CDU), Φρίντριχ Μερτς, δεν κατόρθωσε να εκλεγεί Καγκελάριος κατά…
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, επισκέφθηκε τη Δευτέρα 5 Μαΐου τα Ναυπηγεία της ONEX στο Νεώριο, συνοδευόμενος από τον νέο αρχηγό…
Μετά την πρόσφατη τρομοκρατική επίθεση στο Παχαλγκάμ, η Ινδία προέβη στην απαγόρευση εισαγωγών αγαθών που προέρχονται από το Πακιστάν ή διέρχονται από το Πακιστάν,…
Μια φιλόδοξη επιχείρηση, που περιλαμβάνει χιλιάδες χιλιόμετρα σε σιδηροδρομικές και θαλάσσιες διαδρομές για την αποστολή 60.000 τόνων σιταριού προς το Μαρόκο, εκκίνησε το Καζακστάν,…
Αυξημένη κατά 9% καταγράφεται η επιβατική κίνηση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) τον μήνα Απρίλιο 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ