
Την Κεντρική Τράπεζα της Κίνας ενεργοποίησε η κατάρρευση της κινεζικής Baoshang Bank, με την πρώτη να ενισχύει τη ρευστότητα του τραπεζικού συστήματος της χώρας με 125 δις δολάρια, ενώ εκφράζονται φόβοι ότι ο πιστωτικός κίνδυνος θα επηρεάσει την ανάπτυξη της κινεζικής οικονομίας.
Τα κέρδη της Baoshang Bank, η οποία δραστηριοποιείται στην εσωτερική Μογγολία, ανέρχονταν το 2017 σε 600 εκατ. δολάρια. Ωστόσο, σε έκθεσή της η Τράπεζα ανέφερε ότι τα μη εξυπηρετούμενα δάνειά της ανέρχονταν -με συγκρατημένες εκτιμήσεις- σε 90 δις δολάρια με αποτέλεσμα την κατάρρευσή της και τον επακόλουθο συναγερμό της διατραπεζικής αγοράς.
Ήδη εκφράστηκαν ανησυχίες για μία νέα «Lehman Brothers», με πάγωμα της πιστωτικής επέκτασης και παύση του διατραπεζικού δανεισμού, όπου οι Τράπεζες φοβούμενες η μία την κατάρρευση της άλλης σταμάτησαν να αλληλοδανείζονται. Παρά το γεγονός ότι οι χρεοκοπίες στις κινεζικές τράπεζες είναι σιωπηρά εγγυημένες από το κράτος, η περίπτωση της Baoshang ταρακούνησε την κυρίαρχη πεποίθηση της ισορροπίας του κινεζικού τραπεζικού συστήματος.
Τραπεζικό στέλεχος της Societe Generale ανέφερε ότι είναι απόλυτα λογική εξέλιξη «μία πιθανή όσο και δυσάρεστη ανατίμηση του ύψους δανεισμού των μεγάλων κινεζικών τραπεζών προς τις μικρότερες τράπεζες», οι οποίες στηρίζονται στη διατραπεζική αγορά για τη ρευστότητά τους.
Η Κεντρική Τράπεζα της Κίνας ήδη διοχέτευσε 600 δις γουάν (125 δις δολάρια) στο σύστημα και παρείχε άμεσα εγγυήσεις επί των καταθέσεων. Παρά τη σχετική ισορροπία που επήλθε
από την κίνηση της Κεντρικής Τράπεζας, η συνεχιζόμενη εμπορική διαμάχη Κίνας–ΗΠΑ ενδεχομένως να θέσει σε μεγαλύτερη και διαρκή πίεση την οικονομία της χώρας.
Η επίσημη γραμμή του Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας για την κατάρρευση της Baoshang είναι ότι πρόκειται για μεμονωμένη περίπτωση, κάνοντας λόγο για παράνομες χρηματοδοτήσεις της πλειοψηφίας των μετόχων με τα κεφάλαια της Τράπεζας.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ