
Η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) χαιρετίζει θερμά την απόφαση της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (Λονδίνο, 5-14 Ιουνίου 2019) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών (UN IMO) να εγκρίνει σχέδιο δράσης για υποχρεωτικά μέτρα με σκοπό την ενίσχυση της ασφάλειας των πλοίων αναφορικά με τη χρήση καυσίμων, καθώς και τη σχετική Απόφαση [MSC.465(101)], η οποία συνιστά στις κυβερνήσεις των κρατών, ως θέμα προτεραιότητας, να αναλάβουν, μεταξύ άλλων, δράση κατά των προμηθευτών πετρελαϊκών καυσίμων σε επιβεβαιωμένες περιπτώσεις παράδοσης πετρελαίου, το οποίο δεν συμμορφώνεται με το ελάχιστο απαιτούμενο από τη Διεθνή Σύμβαση (ΔΣ) SOLAS σημείο ανάφλεξης. Τα κράτη σε όλο τον κόσμο παροτρύνονται να αξιοποιήσουν πλήρως αυτή την Απόφαση ως ένα σημαντικό εργαλείο για την άμεση λήψη μέτρων για τη διασφάλιση της ασφάλειας των πλοίων.
Η MSC 101 αποφάσισε ότι πρέπει να καταρτιστεί και να εφαρμοστεί ένα κατάλληλο Σχέδιο Δράσης για την αντιμετώπιση όλων των κρίσιμων παραμέτρων που επηρεάζουν την ασφάλεια των καυσίμων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που προκύπτουν μετά από ανάμειξη καυσίμων στην ξηρά (blended fuels), λαμβάνοντας υπόψη σε όλες τις περιπτώσεις την τελευταία έκδοση βιομηχανικών προτύπων (π.χ. ISO 8217:2017 και ISO / PAS όταν θα γίνει διαθέσιμο). Επίσης, αναγνώρισε αδιαμφισβήτητα την ευθύνη των προμηθευτών για την παροχή ασφαλών καυσίμων, συμπεριλαμβάνοντας στο σχέδιο δράσης την υποχρεωτική απαίτηση για γραπτή επιβεβαίωση των προμηθευτών καυσίμων ότι κάθε παρτίδα καυσίμου που παραδίδουν συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις της ΔΣ SOLAS και ζητώντας τη λήψη μέτρων από τις κυβερνήσεις όταν δεν πληρούνται οι απαιτήσεις σημείου ανάφλεξης (flashpoint).
«Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι για το γεγονός ότι εμπορικά συμφέροντα δεν υπερίσχυσαν των επειγουσών και πραγματικών ανησυχιών για τα ζητήματα ασφάλειας και ευθύνης που σχετίζονται με τα ναυτιλιακά καύσιμα περιεκτικότητας 0,5% σε θείο, οι οποίες είχαν εκφραστεί πρωτίστως και με έμφαση από την ΕΕΕ», δήλωσε ο Πρόεδρος της ΕΕΕ, κ. Θεόδωρος Βενιάμης.
«Είμαστε εξίσου ικανοποιημένοι από το γεγονός ότι ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών αναγνώρισε πλήρως ότι την ευθύνη για την παροχή ασφαλών συμμορφούμενων καυσίμων την έχει η αλυσίδα εφοδιασμού καυσίμων», συνέχισε ο κ. Βενιάμης.
Ωστόσο, παρά τις σημαντικότατες αυτές εξελίξεις, το 2020 βρίσκεται πολύ κοντά, η διεθνής ναυτιλιακή βιομηχανία και το διεθνές εμπόριο εισέρχονται σε μια νέα εποχή και παρόλα αυτά δεν έχει υπάρξει ακόμη καμία εγγύηση ότι ασφαλή συμμορφούμενα καύσιμα θα υπάρχουν διαθέσιμα στις πραγματικά αναγκαίες ποσότητες παγκοσμίως, όπως επισήμως και ευρέως αναγνωρίζεται.
«Αυτή η δυσχερής κατάσταση, όπου ο IMO υιοθέτησε έναν παγκόσμιο κανονισμό, τον οποίο τα πλοία διεθνώς υποχρεούνται να εφαρμόσουν χωρίς όμως να μπορούν να το κάνουν με τις απαιτούμενες εγγυήσεις ασφάλειας, διότι άλλοι εμπλεκόμενοι φορείς (όπως πετρελαϊκές εταιρείες, διυλιστήρια, προμηθευτές καυσίμων), η δραστηριότητα των οποίων δε ρυθμίζεται από τον IMO, δεν έχουν ανταποκριθεί στις σχετικές υποχρεώσεις τους, δεν είναι ανεκτή και έχει δημιουργήσει μια σοβαρή ανωμαλία και αρνητικό προηγούμενο που πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα σε ανώτατο πολιτικό επίπεδο», κατέληξε ο κ. Βενιάμης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ