
Η αγορά των δεξαμενόπλοιων επηρεάζεται σημαντικά από τις γεωπολιτικές εξελίξεις, καθώς οι αμερικανικές κυρώσεις έχουν περιορίσει τις εξαγωγές πετρελαίου από Ιράν, Λιβύη και Βενεζουέλα, ενώ συγχρόνως παρατηρείται καλπάζουσα αύξηση στις εξαγωγές αμερικανικού αργού, σύμφωνα με τον Chief Shipping Analyst της BIMCO, Peter Sand.
Η παραγωγή διυλισμένου πετρελαίου μειώθηκε κατά 1,5 εκατ. βαρέλια/ημέρα τον περασμένο Μάρτιο, συγκριτικά με τον Φεβρουάριο, με την International Energy Agency (IEA) να αναμένει αυξημένη παραγωγή τους προσεχείς μήνες και συγκεκριμένα έως τον Σεπτέμβρη του 2019. Οι εξαγωγές αμερικανικών πετρελαϊκών προϊόντων κατέγραψαν μείωση της τάξης του 2% το πρώτο τρίμηνο του 2019, με τις ΗΠΑ, ωστόσο, να αποτελούν την κινητήριο δύναμη για την ζήτηση δεξαμενοπλοίων μεταφοράς πετρελαϊκών προϊόντων.
Αναφορικά με την προσφορά στην αγορά των δεξαμενοπλοίων, κατά την διάρκεια του πρώτου τετραμήνου του 2019 ο στόλος των δεξαμενοπλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου αυξήθηκε κατά 3%. Την ίδια περίοδο εισήλθαν στην αγορά 25 νεοναυπηγημένα VLCCs, 21 νέα Suezmaxes και 15 νέα Aframaxes, συνολικής χωρητικότητας 13,2 εκατ. τόνων, ενώ εστάλησαν προς διάλυση δεξαμενόπλοια 1 εκατ. τόνων. Η συνολική χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου ανέρχεται σήμερα σε 438,61 εκατ. τόνους.
Ο στόλος των oil product tankers σημείωσε αύξηση της τάξης του 1,9%, καθώς το πρώτο τετράμηνο του 2019 παραδόθηκαν 14 νέα LR2 tankers, 27 νέα MR tankers, καθώς και δεξαμενόπλοια κατηγορίας LR1 και Handysize, συνολικής χωρητικότητας 3,4 εκατ. τόνων. Η συνολική χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς πετρελαϊκών προϊόντων εκτιμάται σήμερα σε 165,29 εκατ. τόνους.
Αναφορικά με τις μεσο-μακροπρόθεσμες τάσεις, οι γεωπολιτικές εξελίξεις και το επερχόμενο Sulphur Cap θα επηρεάσουν την αγορά των δεξαμενόπλοιων, με την ζήτηση να αναμένεται ότι θα καταγράψει σταθερή αύξηση.
Μία θετική εξέλιξη για την αγορά των δεξαμενοπλοίων είναι η επίλυση των διαφορών μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, οδηγώντας σε επανεκκίνηση των εισαγωγών αμερικανικού πετρελαίου από την Κίνα, σύμφωνα με τον κ. Sand.
Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2019 οι συνολικές κινεζικές εισαγωγές πετρελαίου αυξήθηκαν κατά 8,1%, εκ των οποίων μόλις μια πολύ μικρή ποσότητα προήλθε από τις ΗΠΑ.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ανησυχητικά είναι πρόσφατα δεδομένα έρευνας για την ευαλωτότητα της ναυτιλιακής βιομηχανίας έναντι των κυβερνοεπιθέσεων. Αναλυτικότερα, δεδομένα των Achilles Network και Procureship δείχνουν ότι περισσότερο…

Η Microsoft ανακοίνωσε τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου επενδύσεις ύψους 15,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κυρίως στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έως το…

Μετά την πρόσφατη έναρξη πτήσεων προς τη Λισαβόνα, η SKY express, εγκαινίασε στις 24 Οκτωβρίου και τη νέα απευθείας πτήση Αθήνα-Μαδρίτη, ενισχύοντας περαιτέρω την…

Βελτιώθηκε ελαφρώς τον Οκτώβριο ο δείκτης οικονομικού κλίματος και διαμορφώθηκε στις 107,5 μονάδες, από 106,2 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Σύμφωνα με την έρευνα οικονομικής συγκυρίας…

Το Πεκίνο διοχετεύει συνολικά κεφάλαια 500 δισεκατομμυρίων γιουάν (περίπου 60,85 δισεκατομμυρίων ευρώ) μέσω ενός νέου εργαλείου χρηματοδοτικής πολιτικής, σύμφωνα με μία ανακοίνωση που εξέδωσαν…

Οι εξαγωγές πετρελαϊκών προϊόντων από το Κουβέιτ υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιανουάριο του 2024 και διαμορφώθηκαν κάτω από 3.500 kt τον Σεπτέμβριο.…

Η παγκόσμια παραγωγή ακατέργαστου χάλυβα σημείωσε οριακή κάμψη τον Σεπτέμβριο, οδηγούμενη από την επιβράδυνση της κινεζικής παραγωγής. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης…

Η στάση της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στη Ρωσία, και κατά προέκταση στα ενεργειακά προϊόντα της, μεταβάλλεται σταδιακά. Αυτό είναι το συμπέρασμα που μπορεί κανείς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ