
Παρ’ όλο που μέχρι και πριν από λίγα χρόνια η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της Τουρκίας εξειδικευόταν παραδοσιακά σε μικρά εμπορικά σκάφη και γιοτ, τις τελευταίες δεκαετίες αυξάνει την ανταγωνιστικότητά της εισερχόμενη στην κατασκευή μεγαλύτερων αλλά και πιο εξειδικευμένων πλοίων.
Η Τουρκία κατατάσσεται ανάμεσα στις 10 πρώτες χώρες παγκοσμίως αναφορικά με τον αριθμό επισκευής αλλά και ναυπήγησης πλοίων. Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι είναι η 5η παγκοσμίως «δύναμη» στην ανακύκλωση πλοίων. Σύμφωνα με στοιχεία της Διεύθυνσης Ναυτιλιακών Υποθέσεων της Τουρκίας, 70 ναυπηγεία είναι σήμερα ενεργά στη χώρα. Τα περισσότερα βρίσκονται στις περιοχές της Τούζλα, της Γιάλοβα καθώς και στην ευρύτερη περιοχή του Ιζμίτ, ενώ τα τελευταία χρόνια αυξάνονται οι επενδύσεις στον ευρύτερο κλάδο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αλλά και της ναυπηγοεπισκευής στις επαρχίες της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου.
Τα Ναυτικά Χρονικά στο πλαίσιο πρόσφατης επίσκεψής τους στην Κωνσταντινούπολη, συνομίλησαν με τους υπεύθυνους των τριών ναυπηγείων, που ακολουθούν, και ξεναγήθηκαν στους χώρους τους.
Τα ναυπηγεία Beşiktaş Shipyard στη Γιάλοβα εξειδικεύονται στο σχεδιασμό, στην κατασκευή, στη συντήρηση και στον τεχνολογικό εξοπλισμό εμπορικών πλοίων. Τα ναυπηγεία Beşiktaş εξειδικεύονται, παράλληλα, και στις επισκευές και μετασκευές σκαφών. Tο συγκεκριμένο ναυπηγικό συγκρότημα αποτελεί το πιο ενεργό στη Μεσόγειο, με 150 δεξαμενισμούς πλοίων σε ετήσια βάση και 3 δεξαμενές και πλωτές αποβάθρες μήκους έως 382 μέτρων.
Το ναυπηγείο Tersan δραστηριοποιείται στην κατασκευή νέων πλοίων (στην περιοχή της Γιάλοβα), επισκευή και μετασκευή παλαιότερων (στην Τούζλα), αλλά και στη ναυτιλιακή πρακτόρευση. Ειδικά στον τομέα ναυπήγησης εξειδικευμένων πλοίων, έχει πετύχει να βρεθεί στις πρώτες θέσεις στην Τουρκία, αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Το ναυπηγείο Őzata εκτείνεται σε 60.000 τ.μ. στην Γιάλοβα και κατασκευάζει γιοτς, επιβατηγά, σωστικά και ερευνητικά σκάφη και καταμαράν, με εκτεταμένη χρήση ινών άνθρακα, τις οποίες παράγει η εταιρεία στο εργοστάσιό της.
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Σε μια σαφή επίδειξη εμπιστοσύνης προς την αγορά της Αφρικής, ο παγκόσμιος κολοσσός logistics, DHL Group, ανακοίνωσε ένα επενδυτικό πλάνο που υπερβαίνει τα 300…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ