
Παρ’ όλο που μέχρι και πριν από λίγα χρόνια η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της Τουρκίας εξειδικευόταν παραδοσιακά σε μικρά εμπορικά σκάφη και γιοτ, τις τελευταίες δεκαετίες αυξάνει την ανταγωνιστικότητά της εισερχόμενη στην κατασκευή μεγαλύτερων αλλά και πιο εξειδικευμένων πλοίων.
Η Τουρκία κατατάσσεται ανάμεσα στις 10 πρώτες χώρες παγκοσμίως αναφορικά με τον αριθμό επισκευής αλλά και ναυπήγησης πλοίων. Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι είναι η 5η παγκοσμίως «δύναμη» στην ανακύκλωση πλοίων. Σύμφωνα με στοιχεία της Διεύθυνσης Ναυτιλιακών Υποθέσεων της Τουρκίας, 70 ναυπηγεία είναι σήμερα ενεργά στη χώρα. Τα περισσότερα βρίσκονται στις περιοχές της Τούζλα, της Γιάλοβα καθώς και στην ευρύτερη περιοχή του Ιζμίτ, ενώ τα τελευταία χρόνια αυξάνονται οι επενδύσεις στον ευρύτερο κλάδο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αλλά και της ναυπηγοεπισκευής στις επαρχίες της Μαύρης Θάλασσας και της Μεσογείου.
Τα Ναυτικά Χρονικά στο πλαίσιο πρόσφατης επίσκεψής τους στην Κωνσταντινούπολη, συνομίλησαν με τους υπεύθυνους των τριών ναυπηγείων, που ακολουθούν, και ξεναγήθηκαν στους χώρους τους.
Τα ναυπηγεία Beşiktaş Shipyard στη Γιάλοβα εξειδικεύονται στο σχεδιασμό, στην κατασκευή, στη συντήρηση και στον τεχνολογικό εξοπλισμό εμπορικών πλοίων. Τα ναυπηγεία Beşiktaş εξειδικεύονται, παράλληλα, και στις επισκευές και μετασκευές σκαφών. Tο συγκεκριμένο ναυπηγικό συγκρότημα αποτελεί το πιο ενεργό στη Μεσόγειο, με 150 δεξαμενισμούς πλοίων σε ετήσια βάση και 3 δεξαμενές και πλωτές αποβάθρες μήκους έως 382 μέτρων.
Το ναυπηγείο Tersan δραστηριοποιείται στην κατασκευή νέων πλοίων (στην περιοχή της Γιάλοβα), επισκευή και μετασκευή παλαιότερων (στην Τούζλα), αλλά και στη ναυτιλιακή πρακτόρευση. Ειδικά στον τομέα ναυπήγησης εξειδικευμένων πλοίων, έχει πετύχει να βρεθεί στις πρώτες θέσεις στην Τουρκία, αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Το ναυπηγείο Őzata εκτείνεται σε 60.000 τ.μ. στην Γιάλοβα και κατασκευάζει γιοτς, επιβατηγά, σωστικά και ερευνητικά σκάφη και καταμαράν, με εκτεταμένη χρήση ινών άνθρακα, τις οποίες παράγει η εταιρεία στο εργοστάσιό της.
Φωτό: Ναυτικά Χρονικά
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ