
Περίπου το 16% του παγκόσμιου στόλου containerships -το 35,7% σε όρους χωρητικότητας- έχει εξοπλιστεί με scrubbers έως τα τέλη Μαΐου, επτά μήνες πριν την θέση σε ισχύ του sulphur cap 2020 σύμφωνα με στοιχεία της Alphaliner.
Πιο συγκεκριμένα, scrubbers έχουν εγκατασταθεί και παραγγελθεί για 840 containerships συνολικής χωρητικότητας 8,09 εκατ. TEUs με τον παγκόσμιο στόλο να απαριθμεί 5.272 πλοία συνολικής χωρητικότητας 22,66 εκατ. TEUs.
Όπως αναφέρει ένας μεγάλος αριθμός αναλυτών της αγοράς των containerships, η αβεβαιότητα γύρω από το spread μεταξύ LSFO και HSFO αλλά και η μείωση του κόστους εγκατάστασης scrubbers, καθιστούν τα εν λόγω συστήματα περισσότερο ελκυστικά μεταξύ των πλοιοκτητών containerships εν όψει 2020.
Σύμφωνα με την Alphaliner, αρκετές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που αρχικά εξέφραζαν σκεπτικισμό για τα scrubbers, φαίνεται πως αλλάζουν την στάση τους και είναι χαρακτηριστικό ότι οι 12 μεγαλύτερες εταιρείες containerships έχουν στραφεί στα scrubbers με τον έναν ή τον άλλο τρόπο.
Τέλος, σε ό,τι αφορά το LNG μόλις το 2% του στόλου των containerships σε όρους TEUs έχει επιλέξει την λύση αυτή καθώς τόσο το υψηλό κόστος όσο και η αβεβαιότητα για τις διαθέσιμες υποδομές προσφοράς του καυσίμου αποτελούν αποτρεπτικούς παράγοντες για τους πλοιοκτήτες.
Φωτό: Unsplash/ Cameron Venti
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ