
Η Saudi Aramco και η Sempra Energy υπέγραψαν συμφωνία για την συμμετοχή της κατά 25% στην πρώτη φάση ανάπτυξης του τερματικού σταθμού εξαγωγών LNG Port Arthur στο Τέξας
Με αυτόν τον τρόπο ενισχύεται ο στόχος της Saudi Aramco να επεκτείνει γεωγραφικά τις δραστηριότητές της.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας μεταξύ των δύο παραπάνω εταιρειών προβλέπεται επίσης η αγορά περίπου 5 εκατ. τόνων LNG σε ετήσια βάση, για διάστημα 20 ετών, από μέρους της Saudi Aramco από τον τερματικό σταθμό Port Arthur.
Να σημειωθεί ότι το project θα περιλαμβάνει δύο μονάδες υγροποίησης φυσικού αερίου τρεις δεξαμενές αποθήκευσης και υποδομές, οι οποίες θα συμβάλλουν στην εξαγωγή περί των 11 εκατ. τόνων LNG ετησίως.
Ο κ. Amin Nasser, πρόεδρος και CEO της Saudi Aramco, επεσήμανε ότι η εν λόγω συμφωνία αποτελεί ένα μεγάλο βήμα για την μακροπρόθεσμη στρατηγική του σαουδαραβικού κολοσσού προκειμένου να αποτελέσει έναν κορυφαίο παίκτη στην παγκόσμια αγορά του LNG. Ο ίδιος προσέθεσε ότι μέσα από την δημιουργία στρατηγικών συμμαχιών η εταιρεία έχει ως στόχο να καταφέρει να ανταποκριθεί στην διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση για LNG, η οποία αναμένεται να αγγίξει τους 500 εκατ. τόνους έως το 2035.
Ο τερματικός σταθμός Port Arthur LNG εκτιμάται ότι θα αποτελέσει, σύμφωνα με τον πρόεδρο και CEO της Sempra Energy, έναν από τους μεγαλύτερους τερματικούς σταθμούς εξαγωγής LNG στην Β. Αμερική, ο οποίος προς το παρόν βρίσκεται στην πρώτη φάση της κατασκευής του. Μόλις ολοκληρωθεί η κατασκευή του συγκεκριμένου τερματικού σταθμού εκτιμάται ότι θα έχει τη δυνατότητα να εξάγει σε αρχικό στάδιο 11 εκατ. τόνους ετησίως, με την προοπτική στο μέλλον η εξαγωγική του δραστηριότητα τα αγγίξει τους 45 εκατ. τόνους.
Τέλος όπως αναφέρουν οι Financial Times, η Saudi Aramco βρισκόταν σε συνομιλίες με σημαντικούς προμηθευτές LNG από τις ΗΠΑ, ενώ στοχεύει να επενδύσει περίπου $150 δις στην εν λόγω αγορά τόσο στη Σαουδική Αραβία όσο και στο εξωτερικό.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ